linneaeleonora Posted February 9, 2013 Share Posted February 9, 2013 Hej. Efter min graviditet gjorde jag nu en nystart med LCHF. Ammar och håller mig ganska strikt. Dvs. Inga onödiga avsteg förutom är jag vill festa till det och kan unna mig några finnkrisp eller lite mörk choklad. I början gick jag snabbt ner tre kilo vätska men har senaste veckan stått still med varken upp- eller nedgång. Väger ca 70 kg nu och längtar ju så till att få väga under det (som att det egentligen spelar någon roll om det är 69 eller 70). Mejeri har jag försökt dra ner på men det gör ingen skillnad. Tror ni det ger med sig snart eller ska jag äta mer strikt ändå? Har tänkt att jag som ammande inte behöver vara så hård med kolhydraterna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Linen Posted February 9, 2013 Share Posted February 9, 2013 Hej. Efter min graviditet gjorde jag nu en nystart med LCHF. Ammar och håller mig ganska strikt. Dvs. Inga onödiga avsteg förutom är jag vill festa till det och kan unna mig några finnkrisp eller lite mörk choklad. I början gick jag snabbt ner tre kilo vätska men har senaste veckan stått still med varken upp- eller nedgång. Väger ca 70 kg nu och längtar ju så till att få väga under det (som att det egentligen spelar någon roll om det är 69 eller 70). Mejeri har jag försökt dra ner på men det gör ingen skillnad. Tror ni det ger med sig snart eller ska jag äta mer strikt ändå? Har tänkt att jag som ammande inte behöver vara så hård med kolhydraterna. Tror säkert det ger med sig...när fick du barn? man brukar tappa vid amning en del oxå Men vill du bättra på så ät enligt ett schema lite lättare o se vad man får i sig då Lycka till Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
linneaeleonora Posted February 9, 2013 Author Share Posted February 9, 2013 Den 9 januari fick jag min dotter hur menar du med enligt schema? Att äta på bestämda tider och bestämda mål eller att föra in på nåt program vad jag har ätit? Får liksom äta lite när tillfälle ges då jag är hemma med både min dotter och sonen som är tre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Eenfeldt Posted February 9, 2013 Share Posted February 9, 2013 ...men har senaste veckan stått still med varken upp- eller nedgång. En vecka utan uppenbara förändringar är inte mycket. Ett halvt kilo i veckan är en rätt bra långsiktig viktminskning men det kan lätt till synes bli ett kilo ner vissa veckor och oförändrat andra. Eller ännu större svängningar. Jag skulle bita ihop och se om inte kommande veckorna ger gladare resultat! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Poppy Posted February 9, 2013 Share Posted February 9, 2013 Hej Linneaeleonora! Även jag gjorde nystart efter förlossning för tio månader sedan. Liberal LCHF (t ex ganska mycket mejeri), aldrig hungrig, och rasade snabbt, ca 15 kg fram tills nu. Så ta det lugnt, det kommer :-) Ta hand om dig så du orkar med mammalivet! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts