Blogg-Postare Posted April 7, 2018 Share Posted April 7, 2018 Cathy Är LCHF en livsstil som är ohållbar, som många så kallade experter hävdar? Nja – inte om du frågar Cathy. Hon skrev till oss förra året om hälsoförbättringarna hon upplevt sedan hon började med kosten. Nu har hon hört av sig till oss igen med en uppdatering. Tydligen mår hon fortfarande fantastiskt: Mejlet, översatt från engelska Hej Andreas, Det här var jag för ett år sedan. Återigen, tack för din fantastiska sida, den blir bara bättre och bättre! Jag har läst så många artiklar som påstår att LCHF är ohållbart i längden, så jag tänkte dela med mig av en uppdatering av min berättelse – år 2. Jag är så glad över mitt LCHF-liv och jag känner inte att jag försakar någonting alls! Det finns källor att ösa ur numera, det enda som begränsar min kosthållning är min fantasi! Jag kan fortfarande inte berätta hur mycket jag gått ner i vikt, men jag har storlek 34 och jag springer! Jag kan fortfarande inte berätta hur mycket jag gått ner i vikt, men jag har storlek 34 och jag springer! Vem hade trott att jag vid 57 års ålder skulle börja med löpning? Jag älskar det. Inte bara det, hela min familj äter nu LCHF. Vi har behövt köpa nya byxor till min man. För två år sedan hade storlek 42, nu börjar hans 34:or att sitta löst. Min son behövde ny garderob, han har gått ner många tum i midjan. Mina döttrar har behövt köpa nya kläder och har gått ner två storlekar! Vi uppskattar att vi sex tillsammans har gått ner över 90 kilo under de senaste två åren. Det är en hel person!!! Numera när jag läser den typen av artiklar skrattar jag, det kanske inte fungerar för dem, men för mig! Hälsningar Cathy Kommentar Gratis till hela familjens framgångar, Cathy! Och tack för att du delar med dig ? Kom igång Vill du göra det Cathy har gjort? Anmäl dig till vår gratis tvåveckors LCHF-utmaning! Du kan också använda vår gratis guide LCHF för nybörjare. Om du vill underlätta maximalt rekommenderar vi vårt splitternya verktyg Kostdoktorns veckomenyer – prova gratis en månad. Ingen reklam, ingen bindningstid.[/text_left] Må Tis Ons Tor Fre Lö Sö Mer Guide: LCHF för nybörjare Guide: Gå ner i vikt Video om LCHF Hur du äter LCHF11:59En kort grundkurs i hur man sätter igång att äta LCHF. Keto-kurs med dr Andreas Eenfeldt, del 108:02Vilka fördelar innebär ketos? Vad äter du på ketogen kost? Här är en informativ kurs med dr Andreas Eenfeldt. Keto-kurs, del 208:37Hur fungerar ketogen kost? Vad äter du på ketogen kost? Är LCHF dåligt för träning? Svar på vanliga frågor02:45Kan man träna på LCHF-kost? Lite av allt? Svar på vanliga frågor05:44Är det inte bäst att helt enkelt äta balanserat och "lite av allt"? VIDEO: Jeffry Gerber - Why Low Carb and Other Common Questions (VAIL 2016)16:59 De 5 vanligaste misstagen på LCHF08:57Är det svårt för dig att nå din målvikt, är du hungrig eller mår du inte bra? Se till att du undviker dessa misstag. Därför blir vi tjocka1:12:26 Undvik de konventionella kostråden45:06 Fat Head Directors Cut1:46:20 Vad är den främsta fördelen med LCHF? Svar på vanliga frågor02:52Vad är den främsta fördelen med att äta färre kolhydrater? 18:36Hur Martina Johansson blev "snygg, stark och frisk på högfettkost". Martina Johanssons blogg: http://www.highfatfitness.net Mer information om Ketonmätare: http://www.kostdoktorn.se/keton-och-blodsockermatare#1 Att bli en fettbrännande maskin - Eric Westman 211:31Eric Westman reder ut begreppen fettförbränningsläge och kolhydratförbränningsläge. Hur får man mer energi genom en hög fettförbränning och hur mäter man den? Är LCHF dåligt för miljön? Svar på vanliga frågor07:09Är LCHF-kost skadlig för miljön? Vad har din läkare emot LCHF? – Eric Westman 517:49Intervju med Eric Westman, läkare och expert på LCHF. Varför är många läkare motståndare till LCHF trots att kosten visat sig ha positiv effekt på vikt och hälsa? Obs! På grund av tekniskt fel är ljudet i videon inte av den kvalitet vi önskar. Vi ber så mycket om ursäkt för detta och hoppas att ni finner innehållet intressant ändå. Hur LCHF fungerar – Mary Vernon32:11Intervju med läkaren Mary Vernon, en av världens mest erfarna på att behandla patienter med strikt LCHF-kost. 39:01 41:41 27:34Intervju med professor Stephen Phinney, forskare, författare och brinnande LCHF-pionjär. Filmad oktober 2011. En hälsosam LCHF-livsstil46:42Hur ska du lägga upp LCHF eller ketogen kost för att maximera dina framgångar? Hur mycket fett, protein och kolhydrater ska man äta? 05:56 Är mättat fett farligt? Svar på vanliga frågor07:29Behöver man akta sig för mättat fett? Är LCHF dåligt för tarmfloran? Svar på vanliga frågor02:14Är LCHH-kost dåligt för våra tarmbakterier? Är LCHF en extrem kost? Svar på vanliga frågor06:20Är det extremt att utesluta socker och stärkelse ur kosten? Viktnedgång Handlar inte vikten bara om kalorier? Svar på vanliga frågor03:14Handlar viktnedgång bara om att äta färre kalorier än man gör sig av med? Problemet med socker50:01Är det fett eller socker som är orsaken till de aldrig tidigare skådade epidemierna av fetma, typ 2-diabetes och metabol sjukdom? 48:22Tommy Runesson föreläser om sin enorma viktresa med LCHF och vilka lärdomar han fått med sig på vägen. Inspiration och kunskap även om du vill gå ner mindre än hälften av din kroppsvikt! Följ Tommy Runesson på hans blogg: http://tommytappar.se Minus 90 kilo och en hälsoresa för familjen15:05Larry Diamond har transformerat sitt liv och gått ner 57 kg med LCHF. I den här intervjun delar han med sig av sina insikter från resan. 14:39 Att motivera till livsstilsförändringar51:45Hur kan du hjälpa och motivera personer att börja med och hålla fast vid LCHF? Att hjälpa folk till bättre hälsa15:44Dawn var sjuk och överviktig men sen hittade hon LCHF... och det förändrade hennes liv. Vinsterna med en 7-dagarsfasta03:34 Avancerade LCHF-tips!31:11 05:36 45 kilo borta utan kaloriräkning24:12 VIDEO: Jeffry Gerber - Why Low Carb and Other Common Questions (VAIL 2016)16:59 De 5 vanligaste misstagen på LCHF08:57Är det svårt för dig att nå din målvikt, är du hungrig eller mår du inte bra? Se till att du undviker dessa misstag. Orsaken till fetma15:56Intervju med professorn, barnläkaren och fetmaforskaren Robert Lustig. Hur man går ner 110 kilo utan hunger31:06 Orsaken till fetma38:45 De 5 bästa tipsen för vikten15:53Kämpar du med att gå ner i vikt även på LCHF? Här är våra 5 bästa tips på vad du kan göra. Hjärtattacken blev ett uppvaknande07:11Efter hustruns hjärtattack letade Chris Pattinson efter ett sätt att hålla det hela i schack med kost och livsstil. Och på vägen förbättrade han sin egen hälsa. Cereal Killers1:00:07 Orsakas fetma av för mycket insulin?25:27 Nyckeln till fetma44:22 Vad man gör istället för att räkna kalorier16:02 En global matrevolution48:15 Därför blir vi tjocka1:12:26 Stöd Diet Doctor Vill du ge ditt stöd till Diet Doctor och få tillgång till bonusmaterial? Ta en titt på vårt medlemskap. Gratis provmånad Fler framgångshistorier Ta del av över 650 framgångshistorier. Vill du också inspirera? Har du en framgångshistoria att dela med dig av? Det är ett effektivt sätt att inspirera andra till att förändra sina liv. Mejla din historia till annika@dietdoctor.com. Före- och efterbilder är bra för att göra din historia konkret och extra inspirerande för andra. Berätta om det är OK att dela ditt namn och bild eller om du vill vara anonym. Tipsa också gärna om du har en blogg eller Instagram eller liknande för läsare att följa. Inlägget ”Jag är så glad över mitt LCHF-liv” dök först upp på Diet Doctor. Visa hela artikeln Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts