Xiro Posted April 10, 2018 Share Posted April 10, 2018 Har ni tips på företag som har hyfsat vettigt sortiment i sina automater för mat och mellanmål på jobbet? Vi har haft en leverantör på prov, men den automaten har mycket sötat och hårdprocessat. Vore cool om man kunde hitta något (o)modernare med mer paleo. 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted April 10, 2018 Share Posted April 10, 2018 Jag väntar på tips! Likaså en giftaslusten kvinna i 50-60årsårsålderna som är fanatisk LCHFare/bra kock samt älskar städning! 1 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kickilotta Posted April 10, 2018 Share Posted April 10, 2018 3 minuter sedan, Zepp sade: Jag väntar på tips! Likaså en giftaslusten kvinna i 50-60årsårsålderna som är fanatisk LCHFare/bra kock samt älskar städning! Vad ska du göra då??? 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted April 10, 2018 Share Posted April 10, 2018 Just nu, kickilotta sade: Vad ska du göra då??? Då skall jag fria direkt och erbjuda mina två rum och kök som kärleksnäste! 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kickilotta Posted April 10, 2018 Share Posted April 10, 2018 3 minuter sedan, Zepp sade: Då skall jag fria direkt och erbjuda mina två rum och kök som kärleksnäste! Vårkänslor tror jag...säkert finns det någon dam därute...!? Du får lägga litet i potten själv Zepp. - Min man står för städningen - 1 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted April 10, 2018 Share Posted April 10, 2018 1 minut sedan, kickilotta sade: Vårkänslor tror jag...säkert finns det någon dam därute...!? Vårkänslor finns som sagt vad.. oså funderingar på MC! Fördel om hon gillar MC! Under tiden så tar jag hand om min åldriga mor.. som gärna gräver gropar på min tomt och planterar olika växter däri.. jag hatar gropar på tomten! 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post iAnna Posted April 10, 2018 Popular Post Share Posted April 10, 2018 Tråden spårade ur redan på första kommentarer. Nytt rekord? 2 7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted April 10, 2018 Share Posted April 10, 2018 Temat var av den kalibern.. men jag tar såklart fullt ansvar för att jag lät mig dra det hela åt det hållet! 4 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xiro Posted April 11, 2018 Author Share Posted April 11, 2018 B U M P ? ? Ska jag behöva starta ett eget företag för att Sverige ska kunna ha vettiga varuautomater?! Diet Doctor @ WORK kunde kanske vara en najs expansion av befintlig verksamhet? ? ? ❤ 4 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Inez Posted April 11, 2018 Share Posted April 11, 2018 Problemet är väl att LCHF och paleo bygger på färska råvaror från grunden, utan tillsatser av konserveringsmedel och konsistensgivare. Kan bli knepigt att få till det i automat-version tror jag. Men fröknäcke och nötter borde ju gå ... 3 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skärfläcka Posted April 11, 2018 Share Posted April 11, 2018 Känner att behovet av att köpa ”mat” ur automat har minskat till nästintill obefintligt. Ett kokt ägg i väskan eller jackfickan klarar man sig långt på men säg inget till mina barn 6 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nokenok Posted April 11, 2018 Share Posted April 11, 2018 13 minuter sedan, Skärfläcka sade: Känner att behovet av att köpa ”mat” ur automat har minskat till nästintill obefintligt. Ett kokt ägg i väskan eller jackfickan klarar man sig långt på men säg inget till mina barn Även utan ägg klarar man sig. Man kan ju gå 24 timmar*X utan att stoppa något i kakhålet, nemas problemas. I vart fall om X måttligt stort. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted April 11, 2018 Share Posted April 11, 2018 4 timmar sedan, Xiro sade: B U M P ? ? Ska jag behöva starta ett eget företag för att Sverige ska kunna ha vettiga varuautomater?! Diet Doctor @ WORK kunde kanske vara en najs expansion av befintlig verksamhet? ? ? ❤ Jag tror du har fått tipset.. dvs Kokta äggautomat? 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xiro Posted April 11, 2018 Author Share Posted April 11, 2018 Jag kommer ju inte själv att köpa automatmat, men tycker det är helgalet med två stora automater fulla med sötat och högprocessat. Inser såklart motsättningen mellan hälsa och automatmat, men hoppades det fanns något företag som hade åtminstone nåt mindre illa. Ölkorv, rökt kött, ost, nån grönsak, avokado, oliver, bönsallad, surkål, mörk choklad, nötter, fröknäcke, torkade bär, proteinpulver av bättre sort, o s v, hade varit så mycket bättre än det auomaterna nu är fyllda med. Såklart svårt för företag att ha detta koncept då de flesta människor hellre köper billig skräpmat. Men det borde finnas en viss marknad. 5 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted April 11, 2018 Share Posted April 11, 2018 49 minuter sedan, Xiro sade: Jag kommer ju inte själv att köpa automatmat, men tycker det är helgalet med två stora automater fulla med sötat och högprocessat. Inser såklart motsättningen mellan hälsa och automatmat, men hoppades det fanns något företag som hade åtminstone nåt mindre illa. Ölkorv, rökt kött, ost, nån grönsak, avokado, oliver, bönsallad, surkål, mörk choklad, nötter, fröknäcke, torkade bär, proteinpulver av bättre sort, o s v, hade varit så mycket bättre än det auomaterna nu är fyllda med. Såklart svårt för företag att ha detta koncept då de flesta människor hellre köper billig skräpmat. Men det borde finnas en viss marknad. Du får inse att det bara blir du och jag i fall att vi bägge jobbade på samma arbetsplats, resten av personalen hade handlat i den andra automaten från Delicato! 1 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post MariaF Posted April 12, 2018 Popular Post Share Posted April 12, 2018 22 timmar sedan, Inez sade: Problemet är väl att LCHF och paleo bygger på färska råvaror från grunden, utan tillsatser av konserveringsmedel och konsistensgivare. Kan bli knepigt att få till det i automat-version tror jag. Men fröknäcke och nötter borde ju gå ... Visst är det konstigt att vanligt knäckebröd som ligger framme lätt blir mjukt men i en automat, fyllt med gegga, så är det fortfarande hårt...? Vill nog inte ens veta varför... 14 timmar sedan, Xiro sade: Ölkorv, rökt kött, ost, nån grönsak, avokado, oliver, bönsallad, surkål, mörk choklad, nötter, fröknäcke, torkade bär, proteinpulver av bättre sort, o s v, hade varit så mycket bättre än det auomaterna nu är fyllda med Där skulle jag kunnat handla! Nötblandningar har jag faktiskt sett i dylika automater. Tyvärr rostade i tveksam olja och ofta med russin eller andra fruktbitar. Jag läste för många år sedan om en amerikansk undersökning där man vittjat skåp och lådor hos folk på jobbet och det var inga små mängder mat man hittade! Nu minns jag inte hur många pund man räknat ut som genomsnitt men jag minns att det var en övervägande majoritet (typ 70-80%) kvinnor som hade mat i skrivbordslådan... Det tycker jag är lite intressant. Det finns en skillnad (till) mellan kvinnor och män. Tycker det märks tydligt här i forumet också (män tycks generellt ha lättare att gå ner, att klara sig länge utan mat mm). Kan det ha med hormoner att göra tro? Män som lagrar in fett på "fel" ställen, ligger vad jag förstår ofta högt i östrogen och tycks ha svårare med viktnedgång. En automat med bättre val skulle kunna vara en tillgång eftersom den kan ha kylfunktion, det är svårare i skrivbordet. Det är inte alltid man orkar/kan/vill ta tag i underliggande orsaken till ätandet men med bättre val kan man komma in i en positiv spiral. PS. För den som vill veta mer om hur hormonerna bidrar till inlagringen har Martina Johansson skrivit intressanta inlägg om det. MÄN: https://martinajohansson.se/de-manliga-hormontyperna-enkelt-illustrerat/ KVINNOR: https://martinajohansson.se/hormonell-fettinlagring/ 7 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts