Jump to content

Automat med mat och mellanmål på jobbet

Xiro

Recommended Posts

Har ni tips på företag som har hyfsat vettigt sortiment i sina automater för mat och mellanmål på jobbet? 

Vi har haft en leverantör på prov, men den automaten har mycket sötat och hårdprocessat.
Vore cool om man kunde hitta något (o)modernare med mer paleo. 

• Like 5

3 minuter sedan, Zepp sade:

Då skall jag fria direkt och erbjuda mina två rum och kök som kärleksnäste!:)

Vårkänslor tror jag...säkert finns det någon dam därute...!? :D Du får lägga litet i potten själv Zepp. - Min man står för städningen - 

• Like 1
  • Thanks 1
  • Haha 1

1 minut sedan, kickilotta sade:

Vårkänslor tror jag...säkert finns det någon dam därute...!? :D

Vårkänslor finns som sagt vad.. oså funderingar på MC!

Fördel om hon gillar MC!

Under tiden så tar jag hand om min åldriga mor.. som gärna gräver gropar på min tomt och planterar olika växter däri.. jag hatar gropar på tomten!

• Haha 4

Problemet är väl att LCHF och paleo bygger på färska råvaror från grunden, utan tillsatser av konserveringsmedel och konsistensgivare. Kan bli knepigt att få till det i automat-version tror jag. Men fröknäcke och nötter borde ju gå ...

• Like 3
  • Thanks 1
  • Sad 1

13 minuter sedan, Skärfläcka sade:

Känner att behovet av att köpa ”mat” ur automat har minskat till nästintill obefintligt. Ett kokt ägg i väskan eller jackfickan klarar man sig långt på men säg inget till mina barn :ph34r: 

Även utan ägg klarar man sig.

Man kan ju  gå 24 timmar*X utan att stoppa något i kakhålet, nemas problemas.

I vart fall om X måttligt stort.

• Like 4

4 timmar sedan, Xiro sade:

B U M P ? ?

Ska jag behöva starta ett eget företag för att Sverige ska kunna ha vettiga varuautomater?! Diet Doctor @ WORK kunde kanske vara en najs expansion av befintlig verksamhet?

? ? ❤

Jag tror du har fått tipset.. dvs Kokta äggautomat?

• Haha 3

Jag kommer ju inte själv att köpa automatmat, men tycker det är helgalet med två stora automater fulla med sötat och högprocessat. Inser såklart motsättningen mellan hälsa och automatmat, men hoppades det fanns något företag som hade åtminstone nåt mindre illa. 

Ölkorv, rökt kött, ost, nån grönsak, avokado, oliver, bönsallad, surkål, mörk choklad, nötter, fröknäcke, torkade bär, proteinpulver av bättre sort, o s v, hade varit så mycket bättre än det auomaterna nu är fyllda med. 

Såklart svårt för företag att ha detta koncept då de flesta människor hellre köper billig skräpmat. Men det borde finnas en viss marknad. 

• Like 5
  • Thanks 2

49 minuter sedan, Xiro sade:

Jag kommer ju inte själv att köpa automatmat, men tycker det är helgalet med två stora automater fulla med sötat och högprocessat. Inser såklart motsättningen mellan hälsa och automatmat, men hoppades det fanns något företag som hade åtminstone nåt mindre illa. 

Ölkorv, rökt kött, ost, nån grönsak, avokado, oliver, bönsallad, surkål, mörk choklad, nötter, fröknäcke, torkade bär, proteinpulver av bättre sort, o s v, hade varit så mycket bättre än det auomaterna nu är fyllda med. 

Såklart svårt för företag att ha detta koncept då de flesta människor hellre köper billig skräpmat. Men det borde finnas en viss marknad. 

Du får inse att det bara blir du och jag i fall att vi bägge jobbade på samma arbetsplats, resten av personalen hade handlat i den andra automaten från Delicato!

• Like 1
  • Haha 3