Josef Posted April 10, 2018 Share Posted April 10, 2018 Jag är en man i 20års åldern, lång och smal som äter lchf mest för ökad förmåga att fokusera och ett jämnt blodsocker, jag har gett blod och numer plasma, de senaste två gångerna har min plasma varit röd och grumlig (ska vara gul och genomskinlig) vilket gör det obrukligt. Hur ska jag äta (träna?) för att få bättre plasma? 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kickilotta Posted April 10, 2018 Share Posted April 10, 2018 Varför är det på det viset? - Vad säger vården? Ge oss mer info. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DRAKULLA Posted April 10, 2018 Share Posted April 10, 2018 Jag har svårt att tro att det skulle bero på lchf- kost. Jag har lämnat plasma under många år med lchf kost "i blodet". Aldrig haft problem med grumlig plasma. Däremot har jag alltid haft fina blodvärden och blodtryck. 2 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Josef Posted April 10, 2018 Author Share Posted April 10, 2018 De sa att det kan bli så pga för högt kolhydrat intag i samband med lchf-kost. vilket absolut kan vara anledningen då min sambo sökt till hela Sverige bakar och jag har varit delaktig i provsmakningen, men det var snart över en månad sedan. Så jag undrar ju fortfarande vad det beror på exakt och hur lång tid det håller i sig. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kickilotta Posted April 10, 2018 Share Posted April 10, 2018 8 minuter sedan, Josef sade: De sa att det kan bli så pga för högt kolhydrat intag i samband med lchf-kost. vilket absolut kan vara anledningen då min sambo sökt till hela Sverige bakar och jag har varit delaktig i provsmakningen, men det var snart över en månad sedan. Så jag undrar ju fortfarande vad det beror på exakt och hur lång tid det håller i sig. - Du har nog fått Lchf om "bakfoten" om du tror att man kan äta en massa söta bakverk. - Tror vården att Lchf betyder massor med kolhydrater, menar du? - Lchf -kost betyder litet kolhydrater och mer bra fett. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kickilotta Posted April 10, 2018 Share Posted April 10, 2018 Om du har frågor om plasmagivningen så är det nog blodcentralens personal du ska tala med - de är nog mest kunniga inom området. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts