Josef

Plasmagivning

Recommended Posts

Jag är en man i 20års åldern, lång och smal som äter lchf mest för ökad förmåga att fokusera och ett jämnt blodsocker, jag har gett blod och numer plasma, de senaste två gångerna har min plasma varit röd och grumlig (ska vara gul och genomskinlig) vilket gör det obrukligt. Hur ska jag äta (träna?) för att få bättre plasma? 

• Förvirrad 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har svårt att tro att det skulle bero på lchf- kost. Jag har lämnat plasma under många år med lchf kost "i blodet".

Aldrig haft problem med grumlig plasma. Däremot har jag alltid haft fina blodvärden och blodtryck:D.

• Gilla 2
  • Tack! 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

De sa att det kan bli så pga för högt kolhydrat intag i samband med lchf-kost. vilket absolut kan vara anledningen då min sambo sökt till hela Sverige bakar och jag har varit delaktig i provsmakningen, men det var snart över en månad sedan. Så jag undrar ju fortfarande vad det beror på exakt och hur lång tid det håller i sig.

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
8 minuter sedan, Josef sade:

De sa att det kan bli så pga för högt kolhydrat intag i samband med lchf-kost. vilket absolut kan vara anledningen då min sambo sökt till hela Sverige bakar och jag har varit delaktig i provsmakningen, men det var snart över en månad sedan. Så jag undrar ju fortfarande vad det beror på exakt och hur lång tid det håller i sig.

- Du har nog fått Lchf om "bakfoten" om du tror att man kan äta en massa söta bakverk. - Tror vården att Lchf betyder massor med kolhydrater, menar du? - Lchf -kost betyder litet kolhydrater och mer bra fett.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om du har frågor om plasmagivningen så är det nog blodcentralens personal du ska tala med - de är nog mest kunniga inom området.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu