Bengt Nilsson Posted April 17, 2018 Share Posted April 17, 2018 Intressant artikel om D-vitamin av Anna Halén. D-vitamin för sista gångenhttps://www.annahallen.se/d-vitamin-for-sista-gangen Livsmedelsverkets pressmeddelande 2018-04-16 Nu blir det lättare att få i sig D-vitamin – fler livsmedel berikashttps://www.livsmedelsverket.se/om-oss/press/nyheter/pressmeddelanden/nu-blir-det-lattare-att-fa-i-sig-d-vitamin-fler-livsmedel-berikas 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Katerina Posted April 17, 2018 Share Posted April 17, 2018 Äter ingenting av dessa produkter. De är för högprocessade för min smak. Konsumtionsmjölk med fetthalt på högst 3% dricker jag inte heller, utan köper bara lantmjölk som är inte homogeniserad och har en naturlig fetthalt. Jag vet inte om man ska överhuvudtaget kalla margariner för livsmedel. Jag skulle nog kalla dem för dödsmedel. Det här är bara ett försök att locka konsumenterna att köpa mer högprocessade produkter genom att få dem att se hälsosammare ut i teorin. Smaklöst egentligen. 4 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted April 17, 2018 Share Posted April 17, 2018 Några här som är oroliga för att de skall bli D-vitamin resistenta? 1 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted April 17, 2018 Share Posted April 17, 2018 1 timme sedan, Peter B sade: Några här som är oroliga för att de skall bli D-vitamin resistenta? Eftersom jag inte tar jättedoser så nej, men jag tycker Anna har en bra poäng. Hur kan allt annat bli för mycket men inte just EN grej? Och hon har en poäng i sambandet med socker också... När jag gjorde Werlabsprov för nån dryg månad sen låg mitt D-vitaminvärde "normalt", ungefär mitt i referensevärdesintervallet. Jag tyckte det var konstigt eftersom jag glömmer de där tillskotten allt som oftast. Å andra sidan ligger jag lågt med gluten och kolhydrater. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts