HansChris Posted February 10, 2013 Share Posted February 10, 2013 Tar levern skada av en längre tids ketos?Jag har förstått att när man mäter med stickor, får man ungefärligt värde på överskottsketoner i urinet. Har legat på >16mmol/l i fem månader. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Granelli Posted February 10, 2013 Share Posted February 10, 2013 Fettförbränning (som ju ger ketos) utvecklades för många miljoner år sedan uppenbarligen som ett reservsystem när tillgången på vegetabilisk föda periodvis var knapp. Vi kan känna oss säkra på att denna metod att alstra energi för kroppen är helt säker och grundligt beprövad genom miljoner generationer av förfäder som överlevde och reproducerade. Detta är ett sätt att svara på frågan - ett annat sätt vore att ha klinisk erfarenhet av nu eller nyligen levande patienter, men det ligger bortom min erfarenhet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Eenfeldt Posted February 10, 2013 Share Posted February 10, 2013 Tar levern skada av en längre tids ketos? Nej, såvitt jag känner till finns inga skäl att tro det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts