Jamtlandstjej

Börjat träna, eller?

Recommended Posts

12 minuter sedan, RolleE sade:

Det var ju intressant 🤔 Var det genom en dubbelblind klinisk undersökning eller en enkätundersökning 😎

Rolle på Österlen

Rätt övertygad om att det var en enkätundersökning... 😎😜

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det finns de som blir friska/bättre utan att tro eller ens utan att veta vad de får. För mitt kusinbarn smögs det ner homepatika för psorisasis i maten och han blev besvärsfri. Men han är ju bara en anekdot. Alla vet ju att endast vetenskapliga studier visar det rätta. Det är därför vi ska fortsätta leva på margarin i minidos och pasta i mängder. (Ursäkta ironin...;))

• Gilla 1
  • Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
10 timmar sedan, Jamtlandstjej sade:

Det intressanta i sammanhanget är ju att djur kan bli hjälpta av homeopatmedel... Hur "tror" de? Angående placebo alltså...

Tja, kanske för att en genomsnittlig t.ex tamkatt väger 4-5 kilo medan en homo sapiens väger 60-90 kilo med högre tolerans? 

Problemet med naturläkemedel är ju inte att växter saknar medicinska egenskaper. Finns tusentals växter som har det! Snarare är kruxet att man behöver stora mängder för att få effekt som människa, jämfört med en substans som producerats och förfinats i ett laboratorie via kemiska processer. Att odla eller samla ihop stora mängder medicinalväxter är tidskrävande medan hälsokostföretag vill tjäna pengar som alla andra. De kan såklart inte skörda hela busken och raffinera till några enstaka doser och samtidigt göra en vinst.

Naturmedicin eller homeopatmedel som säljs kommersiellt online eller över disk innehåller ofta 90-99% renat vatten eller ngt bindningsmedel och socker(suck) för smaken. Sedan trams som ngn blomma eller ört som låter fin eller lite mystisk. De få procent som är kvar av aktivt växtextrakt i flaskan eller pillret kan kanske ha effekt på mindre djur? Ingen aning. Men finns liksom inte på kartan att en stor fullväxt människa skulle få en reaktion av så lite, annat än om hon eller han är hiskligt allergisk. 

• Gilla 2
  • Tack! 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
9 timmar sedan, Elinor sade:

Tja, kanske för att en genomsnittlig t.ex tamkatt väger 4-5 kilo medan en homo sapiens väger 60-90 kilo med högre tolerans? 

Används även på hästar...väger några kilo mer än människor...

• Tack! 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 timme sedan, Jamtlandstjej sade:

Används även på hästar...väger några kilo mer än människor...

...och? Förklara gärna då jag inte förstår vad du menar👍

Rolle på Österlen

• Förvirrad 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Just nu, Jamtlandstjej sade:

Elinor använder ju vikten som ett argument för att det inte ska fungera på människor...

Okay, då förstår jag, det är lika galet vilket som, det fungerar inte vare sig vikten. Det enda vi kan vara säkra på är att några tjänar pengar på det 😎

Rolle på Österlen

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jobbar hemifrån i dag men ingen träning ändå, pga fortfarande ont i halsen.. 😒

Hade telefontid med min läkare i dag, som uppföljning av doshöjningennav mina Estradotplåster. Jag sa Haleluja, för att jag sover nu. Mina onda fötter är nästan bra, svullnaden i benen är oförändrad. Kan leva med det nu när jag sover bättre. Visst händer det fortfarande att jag vaknar, senast i går natt. Då var jag så täppt i näsan och av det så torr i munnen att tungan kändes som en pinne! 😂

Det var kl halv tre och sen somnade jag inte om. Men i natt som var sov jag bra igen.

En annan iakttagelse som jag berättade om för läkaren, var nåt jag inte noterat tidigare. I samband med att min libido försvann hade jag upplevelsen att min klitoris "försvann"... Den hade börjat komma tillbaka igen, sen jag började med Estradot. Nu, efter doshöjningen, har jag noterat att mina inre blygdläppar utvecklats igen. Jag hade däremot inte noterat att de tillbakabildats! 😳

Då sa läkaren att det ser man väldigt tydligt på barn, när de kommer in i puberteten, att deras blygdläppar växer till. Det är ju också hormonellt...

Intressant... Läkaren konstaterade också att hormoner har uppenbarligen stor betydelse. Ja, sa jag, och för saker man kanske inte tänker på...

Sååå synd att han försvinner härifrån...😒

Stafettläkare som jobbar sin sista dag i morgon...

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu