Lise Posted February 10, 2013 Share Posted February 10, 2013 Vad kan halsbränna bero på? Ätit LCHF i flera år och då och då kommer halsbrännan tillbaka. Kan inte härleda det till något särskilt födoämne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Granelli Posted February 10, 2013 Share Posted February 10, 2013 Kaffe, rökning, alkohol, stark mat, övervikt? Dessa är väl vanliga orsaker till halsbränna. Sedan jag började med LCHF har jag inte haft det, men hade en del förr när jag vägde typ 20 kg mer än nu. (Fast kör du LCHF sedan flera år så har du nog rätt vikt!) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Eenfeldt Posted February 10, 2013 Share Posted February 10, 2013 Hos många försvinner eller minskar halsbränna på LCHF, men inte hos alla. Här finns lite bra allmänna tips: http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omraden/Sjukdomar-och-besvar/Halsbranna/ Symptomatiskt kan man få god effekt mot halsbränna av receptfritt omeprazol. Men det tar förstås inte bort orsaken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lise Posted February 10, 2013 Author Share Posted February 10, 2013 Tack båda 2! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anneli Posted February 10, 2013 Share Posted February 10, 2013 Jag får halsbränna av mejerier! Väldigt lite av den varan går bra, och till min stora besvikelse är det givetvis grädde som är den största boven! =( 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted February 10, 2013 Share Posted February 10, 2013 Jag hade aldrig haft halsbrämma inan lchf nu har jag det ofta särskilt när jag äter kokt ägg inte stekt eller äggröra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts