Blogg-Postare Posted April 26, 2018 Share Posted April 26, 2018 För ett litet tag sedan träffade jag reportern Håkan Montelius i en butik här i Stockholm. Han gjorde ett reportage för Sverige Radios konsumentprogram Plånboken. Tillsammans läste vi ingredienslistorna på diverse olika grillsåser och rubs inför den stundande grillsäsongen. Gissa vad som var en av de huvudingredienserna? Här är reportaget: Sist jag själv skulle köpa en rub resulterade det i en granskning av livsmedelsföretaget Santa Marias produkter. Det blev ett av mina absolut mest delade blogginlägg. Du hittar det här: Santa Maria – hur man säljer (mestadels) socker och salt för 359 kr/kg. —Ann Fernholm Tidigare Santa Maria – hur man säljer (mestadels) socker och salt för 359 kr/kg Sockerfria recept för grillen Shish kebab i ugn med vitlökskräm 4 8 g Baconlindad burgare 30 6 g Fina fisken i folie 22 8 g Krämig slaw med majrova 6 5 g BBQ-sås 11 2 g Grillade kycklingvingar med dillbroccoli 28 10 g Grillkrydda 7 23 g Räkor med chimichurrizoodles 11 8 g Grillad färsk lök 5 10 g BBQ-ribs med krämig squashsallad 18 7 g Yoghurtkyckling med korianderbroccoli 8 9 g Grillkrydda med ingefära 4 32 g Grillad fisk med hyvlad zucchini och kålpesto 2 7 g Grillad lax med grapefrukt 4 12 g Rostad tomatsallad 5 3 g Auberginesallad med sardeller och mynta 5 9 g Orientaliska färsspett med grillad färsk lök 5 13 g Ann Fernholm Ann Fernholm är vetenskapsjournalist, författare och filosofie doktor i molekylär bioteknik. Hon är även grundare av Kostfonden och driver en egen blogg. Du kan också följa Ann på Facebook, Instagram eller Twitter. Ann Fernholms blogg Kostfonden Här hittar du Anns böcker Populära inlägg av Ann Fernholm Så mycket socker får hälso-Stina i sig under en dag Hur mycket socker får hälso-Stina i sig? En granskning av naturgodis: Varför kallas vit choklad för yoghurt? Och hur hälsosamt är det? Mer Guide: LCHF för nybörjare Inlägget SR:s Plånboken om socker i grillsåser dök först upp på Diet Doctor. Visa hela artikeln Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts