Jump to content

SR:s Plånboken om socker i grillsåser

Recommended Posts

grillsåser

För ett litet tag sedan träffade jag reportern Håkan Montelius i en butik här i Stockholm. Han gjorde ett reportage för Sverige Radios konsumentprogram Plånboken. Tillsammans läste vi ingredienslistorna på diverse olika grillsåser och rubs inför den stundande grillsäsongen. Gissa vad som var en av de huvudingredienserna? Här är reportaget:

Sist jag själv skulle köpa en rub resulterade det i en granskning av livsmedelsföretaget Santa Marias produkter. Det blev ett av mina absolut mest delade blogginlägg. Du hittar det här: Santa Maria – hur man säljer (mestadels) socker och salt för 359 kr/kg.

Ann Fernholm

Tidigare

Santa Maria – hur man säljer (mestadels) socker och salt för 359 kr/kg

Sockerfria recept för grillen

Ann Fernholm

Ann Fernholm är vetenskapsjournalist, författare och filosofie doktor i molekylär bioteknik. Hon är även grundare av Kostfonden och driver en egen blogg. Du kan också följa Ann på Facebook, Instagram eller Twitter.

Populära inlägg av Ann Fernholm

• Så mycket socker får hälso-Stina i sig under en dag
    Så mycket socker får hälso-Stina i sig under en dag 
  • Hur mycket socker får hälso-Stina i sig?
    Hur mycket socker får hälso-Stina i sig? 
  • En granskning av naturgodis: Varför kallas vit choklad för yoghurt? Och hur hälsosamt är det?
    En granskning av naturgodis: Varför kallas vit choklad för yoghurt? Och hur hälsosamt är det? 

Mer

Guide: LCHF för nybörjare

Inlägget SR:s Plånboken om socker i grillsåser dök först upp på Diet Doctor.

Visa hela artikeln