MariaF

Att resa sig, borsta av knäna och ta nya tag...

Recommended Posts

Ibland trillar man omkull..och reser sig igen! Klart du fixar det här, ska följa dig och heja!!

• Gilla 7

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu när det är tillåtet med böneutrop, får vi ordna med våra utropare, att bara äta nyttigt LCHF.

I alla större samhällen, flera gånger per dag.

• Gilla 4
  • Haha 2
  • Förvirrad 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2 timmar sedan, Rolle sade:

Nu när det är tillåtet med böneutrop, får vi ordna med våra utropare, att bara äta nyttigt LCHF.

I alla större samhällen, flera gånger per dag.

Nämenaltså, jag brukar tillbringa åtminstone en vecka per år i Turkiet.. jag blev nog mest besviken om inte böneuppropen forsatte?

Aså vad jag ser så bryr sig Turkarna inte särskildt mycket om detta.

Men det är deras tradition.. då har jag mer problem med poolbarens musik, som regel överöstar böneuppropen, långt in på kvällarna!

Jag tycker de skall hålla kvar sin tradition.. iallafall så ger det mig som turist en känsla utav att visstas i ett främmande land!

Oså med tanke på att Turkarna inte verkar bry sig.. dvs de springer lixom inte iväg till närmaste Moske utan verkar väldigt opåverkade!

Sådåså.. liturgi hit och dit, jag är väl inte helt överens med att utnämna varken Skaldeman eller Dahlkvist som övertsepräster.. i en ny sekt!

Dvs jämförelse mellan Turkiet och LCHF.. i Turkiet så finns det fortfarande lite/rätt många antagligen som lever under rätt knappa förhållanden/på landsbyggden/till stora delar fortfarande beroende utav olika familjära beroenden/släktskapsberoenden/dvs de har inte samma sociala skyddsystem/sociala skyddssystsem.. typ A-kassa, socialförsäkringar/pensionssytem/annat!

Det har vi passerat.. så då återstår hur som helst egna avgöranden vad gäller mat och hälsa!

Dvs jag finner lixom ungefär samma matvaror i affärerna i Turkiet som i Sverige, levererade utav olika multinationella bolag!

Hur som helst, här är de billiga, men i Turkiet så är de dyrare, dvs det är fortfarande billigare i Turkiet med inhemska varor.. oftast då enligt säsong!

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Heja dig! Du fixar det!

Känner så väl igen mig i det där med att trilla av vagnen... Just nu har jag slutat med kaffe och efter det har ett enormt sötsug dykt upp. Jag inser att jag sen jag började med LCHF har dolt sötsuget med kaffe och grädde. Jag trodde att jag inte alls var nån sockerråtta...

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sitter lite i samma sits som du Maria. Det blir så ibland i livet. Man orkar inte alltid och klimakteriet är allt annat än roligt. Tror det kanske passar dig bättre att springa på lite högre MAF-puls, du har alltid tyckt den varit lite för låg för dig.

Har haft en jobbig vinter då jag skadade mig kraftigt under en skidtur. Jag slet av alla tre fästen på min bakre lårmuskel. Det blev operation och är en ganska lång rehab. När man tycker lite synd om sig själv är det lätt att trilla dit på alla frestelser som finns!  Har tom ätit pizza (köpe) som jag inte gjort på 4 år.  Nu när jag får börja jogga 200 meter så tog jag på min pulsklocka och då funkade inte pulsbandet. SÅ TRIST. Såg att det fanns en tråd om pulsklockor så det ska jag läsa nu.  Så får man ta ett litet steg i taget. ?

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
12 timmar sedan, Little Redhead sade:

Jag inser att jag sen jag började med LCHF har dolt sötsuget med kaffe och grädde.

Jag har snarare medvetet valt en extra kopp te med grädde som ett mindre dåligt val. Emellanåt tar jag en koffeinminskning i form av örtte (utan grädde) men i vår har jag inte pallat det. ☹️

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
11 timmar sedan, hoppetossa sade:

Sitter lite i samma sits som du Maria. Det blir så ibland i livet. Man orkar inte alltid och klimakteriet är allt annat än roligt. 

Klimakterieprocessen dödar livsglädjen, helt klart. Man tröttnar snabbt på att vara blasé och trigga på minsta lilla... Och jag har inte ens fysiska besvär än..?! 

11 timmar sedan, hoppetossa sade:

Jag slet av alla tre fästen på min bakre lårmuskel. Det blev operation och är en ganska lång rehab.

Jösses?! ? Ibland undrar jag om det är bättre att bli rejält skadad än att bli lite fjantskadad som jag för det är frestande att springa ändå. Hoppas att din rehab kommer få dig fullt återställd. ❤️

Vad gäller pulsklockan är det nog så att om inte batteribyte och fabriksåterställning hjälper åker du på en ny... ?

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du kommer att greja det här! Frukost, lunch och middag med mycket fett. Jag hejar på! ?

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 timme sedan, MariaF sade:

(ja, mitt sockertroll är faktiskt en hon... lite kul att iaktaga det också).

Mitt tugga-tugga-monster är ju en grön bevingad orm. Jag har aldrig vågat kolla könet på den...

Å andra sidan har jag även en bantningssabotör, som heter Ann-Sofie. Var jag nu fått det ifrån. Hon tycker jag borde bli tuffare med att prioritera mig själv. Kanske borde ha ett snack...

Apropå knasig, alltså...? 

(för att inte låta alltför knäpp - tanken på tugga-tugga-monster och liknande dök upp I en tråd på Kolhydrater ifokus; någon, som benämnde sig KBT-terapeut tror jag, tyckte det var en användbar metod att visualisera suget och diskutera med det, för att syna argumenten, som inte brukar vara så hållbara. Sedan tyckte jag det var kul oxå)

• Gilla 1
  • Haha 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
12 timmar sedan, Skärfläcka sade:

Angående sockertroll, Anders Haglund kan kanske hjälpa er att ignorera dem, skicka iväg dem med bussen, stänga in dem  i kylskåpet, inte bjuda upp dem till dans eller dylikt ? 

Å andra sidan; är det inte så att troll spricker I solen?

För att formulera det lite seriösare; kanske det är bra att göra sig medveten om dumma tankar och vanor, och hitta strategier för att hantera dem, samtidigt som man är snäll mot sig själv.

Dansar gör jag hellre med någon annan än ett troll ? 

• Gilla 3
  • Tack! 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag lyssnade på intervjun med Anders Haglund när jag målade bräder men tyckte att det han sa verkade vettigt. Dumma tankar kommer och går, humöret går upp och ner men om man verkligen vet/har accepterat det så kan det kanske vara lättare att vänta ut de dumma tankarna eller deppigheten. Han budskap är att vi kan inte styra vad vi känner, det vi kan försöka styra är hur vi agerar när känslorna kommer. Anders förklara naturligtvis bättre än jag ? 

Dessutom, vi måste vara bättre på att förlåta oss själva. Vi tränas sedan barnsben att förlåta andra men vi tränas inte i att förlåta oss själva. 

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
47 minuter sedan, Skärfläcka sade:

Jag lyssnade på intervjun med Anders Haglund när jag målade bräder men tyckte att det han sa verkade vettigt. Dumma tankar kommer och går, humöret går upp och ner men om man verkligen vet/har accepterat det så kan det kanske vara lättare att vänta ut de dumma tankarna eller deppigheten. Han budskap är att vi kan inte styra vad vi känner, det vi kan försöka styra är hur vi agerar när känslorna kommer. Anders förklara naturligtvis bättre än jag ? 

Dessutom, vi måste vara bättre på att förlåta oss själva. Vi tränas sedan barnsben att förlåta andra men vi tränas inte i att förlåta oss själva. 

Jo, det är sant. Man måste inte slå något hart I huvudet på sockertrollet varje gang, eller käfta emot. Bara man känner igen det, och inte tror att det är förnuftiga tankar som är ens egna.

"Ja ja, är du här nu igen? Du är tjatig! Jag är värd mycket battre än det där godiset; det mår jag ändå inte bra av. Jag har inte lust att lyssna på  dig nu..."

Däremot ska jag lyssna på intervjun nån gang när jag har tid.

Snäll mot sig själv. Förlåta sig själv. Ja, varför har vi svårt för det? Vad blir battre om vi inte gör det?

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2 timmar sedan, MariaF sade:

Invägning och mätning i morse. +4kg under våren, mindre än jag befarade. Midjemåttet var +7 (!) cm. Bystmåttet -2cm, men det får jag väl "tacka" de sänkta östrogenhalterna för.

Sedär, jag har precis samma värden. Så tråkigt, men inte omöjligt på något sätt.  Läste precis ett nytt blogginlägg av Jason Fung. Hur svårt kan det vara? Ät mer sällan, färre kolhydrater och inte så mycket protein. Det är bara att bryta ihop och komma igen. Nu får jag jogga 200 m och gå 200m*3, så det är fantastiskt. Var rädd om dina hamstringsmuskler. Lyssna på 4healths avsnitt med sjukgymnasten Markus, det finns bra stretchövningar på hennes hemsida.

Mitt pulsband lyckades jag nollställa med att sätta i batteriet upp o ner. Så nu funkar det, Yes 

(ikväll endast 2 bitar 85% choklad.)

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Härligt att höra! Det blir ju inte svårare av att vädret gör att man kan vara ute konstant. Ju äldre jag blir ju svårare har jag för mörkret men de senaste veckorna har ju verkligen varit helt otroligt  bra!

Så kämpa på!

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
59 minuter sedan, MariaF sade:

Läser om inläggen ovan för att peppa mig och reagerade på ovanstående. Ibland behöver man tid för att se, typ flera dagar... :D

När jag ägnade mig åt wokshops i personlig utveckling lärde jag mig att det är precis tvärtom - det är tankarna som styr känslorna, inte tvärtom! Men det går så snabbt, automatiskt, att vi inte ens märker att vi tänker först och känner sen. Det var en skitjobbig, men i efterhand, häftig övning som tog en hel dag. Vi fick tänka ledsna tankar och göra oss själva heldeprimerade, för att, när vi nått botten, tänka oss glada igen. Upp och ner. Kan ju säga att det var trevligare att tänka sig glad än att veta att man skulle ner i träsket igen... Den gången blev jag på allvar medveten om tankens kraft och det var så häftigt. Sedan dess har jag utnyttjat denna vetskap och när jag inte orkar gå runt och leta efter roliga tankar att haka tag i, då spelar jag energisk, glad musik! Jag hade nästan glömt det tills nu men det brukar kunna funka mot suget också... Se där, ett gammalt beprövat verktyg som kan dammas av igen nu! ^_^

Mitt försök att sammanfatta vad Anders Haglund sa under en hel timme i en enda mening ger nog inte en helt rättvis bild av honom. ?  Men bra att det väcker tankar. 

Tankens kraft är häftigt, ”tänk positivt, bli lycklig” men nackdelen är att om man inte känner sig lycklig så beror det på att man har gjort ”fel” och tänkt en massa negativa tankar... Som jag uppfattar det vill Anders ta bort den skuld som man kan känna när man är nere och istället fokusera på hur man ska agera/tänka i de situationerna för att inte fastna i negativa tankar och /eller göra dåliga val. Jag tycker att han är värd att lyssna på ?  

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst jala

Jag tror att vi är många som har ramlat och slagit halvt ihjäl oss. Här får vi hjälp när det inte går som vi hade hoppats.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, det är så mycket värt att få läsa och känna igen sig i andras erfarenheter!

• Gilla 6
  • Tack! 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
9 timmar sedan, Skärfläcka sade:

Tankens kraft är häftigt, ”tänk positivt, bli lycklig” men nackdelen är att om man inte känner sig lycklig så beror det på att man har gjort ”fel” och tänkt en massa negativa tankar...

Som med viktnedgång kanske? Blir man inte smal av VV, så beror det på att man inte följer programmet. Blir man inte smal av LCHF så är man inte tillräckligt strikt. Och är man tillräckligt strikt så äter man för mycket protein. Typ. 
Jag tror också det är viktigt att få bort skuldkänslan men också viktigt att förstå att vi har en massa automatiska tankar som ställer till det för oss. Som så ofta annars är medvetenheten det första steget till förändring.

• Gilla 7

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Precis.

Jag är ”allergisk” mot ”käcka” budskap som underförstått går ut på att man får skylla sig själv om man är sjuk/tjock/mår dåligt”. Vid förkylning/influensa: ”Du blev säkert för kall igår”. Urinvägsinfektion: ”Har du suttit på en kall bänk?” Tjock: ”Ät mindre, spring mer”. Andra som följer samma mönster. Muskelvärk/inflammation: ”Du spänner dig för mycket, tränar för lite”. Olycklig/deppig: ”Om du tänker positivt så blir du lycklig/glad/framgångsrik” 

Det kan vara svårare att identifiera de budskap som ligger i linje med det man själv propagerar för ?

• Gilla 6
  • Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
8 timmar sedan, Skärfläcka sade:

Precis.

Jag är ”allergisk” mot ”käcka” budskap

Ibland har jag känslan av att manga bra idéer (tank positivt, ät bra, whatever) misstolkas. Ska man äta bra blir det ortorexi, och tjafs "ska du verkligen äta det där?". Positivt tänkande urartar till "allting är I rosenrött jämt" och man måste ta en kurs I negativt tänkande för att inse att man faktiskt behöver vara beredd på verkligheten... Jag förstår inte hur folk tanker... och jag är definitivt allergisk mot klämkäcka budskap och hallelujamöten (min benämning på "nu ska vi alla ta till oss den här filosofin/mindsettet/budskapet och leva hundraprocentigt efter den och då blir vi så lyckliga och allt blir bra")

• Gilla 6

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Här blev det slit med liten gräsklippare (åkklipparen står still så stor tomt får klippas med den lilla utan driv) istället för en jogging-/lufstur efter jobbet och så ett skönt dopp i poolen på det. 27*C i vattnet, då kan jag också bada... Sen fick jag tvingat i vovvan också... Hon hatar det men det är så bra träning när det är varmt och tufft att ta långpromenad eller ut och springa. Insåg efter att jag lagt på locket på poolen att jag inte ätit sen lunch... Och det har varit fullt upp så, busy is da shit! <_<

Det har varit en tuff start på veckan på jobbet, saker som borde varit klara för ett par veckor sen blev klara först igår. Dels var indata försenat och när jag till sist fick det jag behövde åkte jag på semester. I förrgår gick det så där vad äta beträffar. Skötte mig så fint hela dagen och så ställde maken fram en burk jordnötter som jag fick ta om jag "ville". Jag ville. :( Får väl vara glad att det inte var en säck... Igår däremot blev det en del äta på kvällen för då var bråttom-jobbet som sagt äntligen klart och jag fullkomligt säckade ihop. Då är det gott med ost.

• Gilla 6

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
5 minuter sedan, jala sade:

Jag är en ytterst känslig person och förbannat nyfiken. Så jag löste problemet genom att bara läsa genom ETT ÖGA.

Du e'la för go, jala! :D

Jodå, jag är väl medveten om AIP, har kokboken också, men fy sjutton vilken trist mat..?! För mig handlar det nog i första hand (hoppas jag) om att, som SGK sa, äta 3ggr per dag och inte dricka 28 koppar te med grädde (ibland blir det 15 koppar grädde med te, också... :(). Tänker att det är dags att plocka upp räkorna och makrillen ur frysen och äta mer av det till mina gröna blad. Nackdelen med räkor är att de ska skalas... Maskinskalade räkor  är alltid väldigt små, halva räkan är ju borta! Jag vägrar köpa färdigskalade! Det är dels av respekt för räkan som givit sitt liv för mig och sen så smakar de ju inget, helt urlakade.

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
8 timmar sedan, jala sade:

Du är mycket bättre, bara du kunde lära dig äta keto så vore du bäst. ?

Hör du @jala, jag flyttar din kommentar från Nilsjohans kolesterol-tråd hit, för nu måste vi reda ut detta! Du menar alltså att jag inte är heeelt perfekt..? ?
Skämt åtsido, jag har grunnat lite under dagen eftersom jag har så ont i magen. Min mage skulle, som jag skrev ovan, må bra av att få vila längre mellan varven. Däremot är jag fundersam på om strikt keto är svaret. Nu har jag inte registrerat min mat på länge så jag vet inte hur strikt jag är, sist jag mätte låg det runt 35g kolh/dag, och framför allt vet jag inte hur fördelningen av makronutrienterna ser ut. Jag är övertygad om att jag ligger högt i protein om jag räknar in alla ägg och all ost. Saken är den att om jag äter mycket fett på en gång så får jag ont i magen, typ "magkatarr". Kanske har jag inte tillräckligt med saltsyra?
Trist att man alltid ska behöva hålla på att väga, mäta, testa, fixa... Blä!

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst jala
56 minuter sedan, MariaF sade:

Du menar alltså att jag inte är heeelt perfekt..? 

Klart du är perfekt, men din mage mår inte bra.

Skippa ost och grädde, kör en äggfasta ( kokta ägg mosade i smör ) i några dagar. Protein är inte sådant problem som många tror. Ont får man när magen är i olag.  Skulle du få jätteont så ringer du mig så kommer jag springande.?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst jala
1 timme sedan, jala sade:

En hel massa info till undrande folket.

Och sedvanligt vidrigt dålig översättning... Tror jag föredrar originaltexten, tur man kan byta. Fast nåt nytt vet jag inte om det står? Ibland tycker jag nästan det är jobbigt att läsa på "nya sidor", det står "nybörjarinfo" typ överallt, ganska ytlig information alltså. 

Ikväll blir det buljong. Vad f-n är "nötköttpulver"? Hoppas ändå att det är nåt inte allt för dåligt Kung Markatta har i sina tärningar. Jo, jag fuskar med tärning, har inget annat tillgängligt. Känns trist... :(

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst jala
32 minuter sedan, MariaF sade:

nybörjarinfo" typ överallt, ganska ytlig information alltså.

Det är där man börjar. Även smartisar som dig och mig kan behöva backa tillbaka och ta en titt till.? Sett ur en annan synvinkel.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
12 timmar sedan, MariaF sade:

Du e'la för go, jala! :D

Jodå, jag är väl medveten om AIP, har kokboken också, men fy sjutton vilken trist mat..?! För mig handlar det nog i första hand (hoppas jag) om att, som SGK sa, äta 3ggr per dag och inte dricka 28 koppar te med grädde (ibland blir det 15 koppar grädde med te, också... :(). Tänker att det är dags att plocka upp räkorna och makrillen ur frysen och äta mer av det till mina gröna blad. Nackdelen med räkor är att de ska skalas... Maskinskalade räkor  är alltid väldigt små, halva räkan är ju borta! Jag vägrar köpa färdigskalade! Det är dels av respekt för räkan som givit sitt liv för mig och sen så smakar de ju inget, helt urlakade.

Köp garants skalade kravmärkta stora räkor. De är stora fina och spänstiga. 

• Gilla 1
  • Förvirrad 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
3 timmar sedan, jala sade:

Klart du är perfekt, men din mage mår inte bra.

Skippa ost och grädde, kör en äggfasta ( kokta ägg mosade i smör ) i några dagar. Protein är inte sådant problem som många tror. Ont får man när magen är i olag.  Skulle du få jätteont så ringer du mig så kommer jag springande.?

Håller med Jala där! Skippa ost och grädde det ger dig bättre tarmrotation, mindre svullnad och lugnare mage. Mejerierna triggar ditt småätande gissar jag starkt.

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
13 timmar sedan, Angelico sade:

Mejerierna triggar ditt småätande gissar jag starkt.

Tror du det? Jag märker ingen skillnad när jag håller uppe med dem, jag tror de är mer känslorelaterade.

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Aj, aj, aj... Ingen feber men vidirgt ont! Där rök kvällens after work... :( Frukost blev te med smör och två kokta ägg. Planerad lunch blir grönsallad och stekt makrill. Hämtade in en hög rädisor från landet också. Sjutton vad många som konkurrerar om mina grödor?! Kan de inte äta maskrosor och nässlor istället, det är ju så himla nyttigt?! 

• Gilla 6

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tror att småätande triggar småätande (börjar man fortsätter man). Och möjligen känsloätande.

Mejerier mår jag inte riktigt bra av, däremot. Men det är svårt att sluta. Kefiren funkar kanske...men jag är inte säker. Ska försöka minska ner det, och bara ha get- och fårmjölk även där.

Äggfasta blev jag riktigt kass i magen av; tappade aptiten, mådde illa; ingen som helst nytta. Kanske funkar för dig, men allmänt råd ska det inte vara.

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vilken konstig vecka?! Magen rasade som nämnts ovan och jag hade väldigt ont. När jag summerar helgen så här på söndag kväll konstaterar jag att jag är lite öm i magen vid tryck men inget konstigt. Det bra i det hela är att jag ätit färre gånger, inget småäta, eftersom allt jag stoppat i har gett obehag. Jag kan också konstatera att efter lång tids vila har jag i helgen lufsat 2x10km på min modifierade MAF-puls, med fantastiskt resultat! Ja, inte tidsmässigt, men jag har lufsat hela vägen! Inte en känning i hamstring-fästet! Jag har gett mig ut redan vid 6-tiden och ändå var det riktigt varmt när jag kom hem.
Midjemåttet har gått upp nån centimeter till eftersom jag är svullen men vikten är -1kg. 

• Gilla 7

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu närmar jag mig viktmässigt rätt härad, det har krupit neråt lite till. Tiden får utvisa vad som händer med måtten, än ligger de inom felmarginalen (inte lätt att mäta på exakt samma ställe jämt).
Det går lite upp och ner med småätandet; bättre än befarat men vissa dagar har jag svårt att stå emot. Förmiddagar och på jobbet funkar det men när jag kommer hem vill jag gärna småäta som en avstressande aktivitet. Och visst är det psykiskt fast det känns fysiologiskt. Nu när det svalare vädret kommit in kanske jag kan få till en joggingrunda efter jobbet igen, det knäcker suget. 

Har ni hört talas om "lymf-projeket" där man ska äta frukt till frukost? Inget jag hakat på ätmässigt men idag, Nationaldag och ledig, och efter min 11km-morgonrunda som gjordes på fastande mage, tog jag de första jordgubbarna ur landet... Lär knappast räcka till Midsommar men jösses, vad gott! ?

• Gilla 6

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har läst om Anna Halléns lymf-projekt om det är det du menar. Har börjat fundera över lymfan och vad jag kan göra för att ge den fint flöde.

Har inte ätit frukt förutom avokado. Däremot har jag gjort avkok på lagerblad och nejlikor och dricker ca 1½l./dag. Kan väl inte skada även om man har fart på lymfan tänker jag.

Slängde av mig BHn i helgen (hemma på eget revir, vill inte skrämma folk)för att slippa åtsittande band. Dubbla linnen funkar bra. Vad befriande det var! 

Har ingen studsmatta längre då grabbarna är vuxna men jag har hoppat lite upp och ner på köksgolvet och flaxat med armarna. Torrborstade lite med rotborsten i badrummet....

Ska köpa en fräsch borste för ändamålet. Har dock ätit mejerier varje dag sedan start, har svårt att låta bli det, finns lite att jobba vidare med.

Vet inte om lymfvätska är mitt problem men jag har fått celluliter och tackar gärna ja till att få bort något av kroppens omfång - fett eller vätska. 

Tyckte/inbillade mig att mina byxor satt lite lösare i midjan igår....dubbelhakan något mindre....kanske.

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg