MariaF

Att resa sig, borsta av knäna och ta nya tag...

Recommended Posts

Precis som rubriken säger, så tror jag att du borstar upp dig igen!🤩

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Just nu, Kattuggla sade:

Precis som rubriken säger, så tror jag att du borstar upp dig igen!🤩

Jo... jag brukar ju det... Och nu är jordgubbarna slut, vinbären på upphällningen och de få smultron som kommer under sensommaren bör jag klara. Tror i alla fall att suget kommer av den större mängd bär det blivit under säsongen. Men jag blir bra less på mig själv när jag går loss på bakverk...

• Gilla 6

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det förstår jag! ✨Ta nya tag och se framåt!

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
15 timmar sedan, MariaF sade:

inte bara för mycket mat.

Där har du det, vägrar tro på det där. Sockertroll motas med mycket och bra mat.

• Gilla 2
  • Förvirrad 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack, ska läsa denna!

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
On 2019-07-14 at 11:27, Vittvrak sade:

Där har du det, vägrar tro på det där. Sockertroll motas med mycket och bra mat.

Får försöka förtydliga mig då. Jag vill hävda (egentligen hoppas) att för mycket mat inte finns, däremot fel mat. Skulle tro att de flesta har möjlighet till kvalitetsförbättringar i valet av mat.

De flesta, särskilt kvinnor, har plats för mer muskler som kan hjälpa till att omsätta denna högre kvalitet. Nä ät utav bara fan och parera med styrketräning. 

Tänk om alla gjorde som jag vill, va bra det skulle bli. Tror jag ska försöka själv endera dan.

• Gilla 3
  • Haha 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2 timmar sedan, Vittvrak sade:

Tänk om alla gjorde som jag vill, va bra det skulle bli. Tror jag ska försöka själv endera dan.

Tack, @Vittvrak! Dagens gapskratt! :D❤️

• Gilla 4
  • Haha 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Grunnat på detta med styrketräning... Undrar om jag kan få till det om jag skaffar mig "stationer" på joggingrundorna..? 

• Gilla 2
  • Förvirrad 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vet att du inte gillar att lyfta skrot... men om du börjar med typ stronglift 5*5 så klarar du av stryketräningen på kanske 3 *30 minuter i veckan och får till tyngre styrketräning.

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
9 timmar sedan, Cleppa sade:

stronglift 5*5

Ja, det där fick jag söka på...: https://stronglifts.com/5x5/#gref

Det står faktiskt en bänkpress i källaren, bredvid löpbandet. Jag har, på inrådan av posturaltränaren, fått som förslag att jag ska använda posturalträningen som uppvärmning inför en löprunda. Brukar komma på det nån kilometer hemifrån eller så. Kanske ska prova att boka styrkepass, både posturalt och tungt, vissa dagar och springa på lust utifrån andra dagar... Tack för tips! Återstår att se vad jag får till... :)

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag skulle tro att Stronglift är det programmet där du får mest styrketräning per investerad minut... och eftersom du väl inte ska bli världsmästare så kommer det programmet räcka väldigt länge.

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
10 timmar sedan, Cleppa sade:

och eftersom du väl inte ska bli världsmästare så kommer det programmet räcka väldigt länge.

Va? Tror du inte I've got what it takes..?! :blink::(:D

Jo, jag måste nog få till nåt. I morgon fredag inleds Trollhättans Fallens Dagar med Kraftprovet (11,6km) och jag kommer inte att starta trots att jag är anmäld. Jag kan springa sträckan i skog men får känning i höften av asfalt. Kom på att vi har kettlebells också, det kanske är lättare för squats:en.

• Gilla 4
  • Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
12 timmar sedan, MariaF sade:

Tror du inte I've got what it takes..?

Vet jag att du har... men tänkte du vill prioritera annat... ;)

• Gilla 1
  • Haha 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Dopamin för sonen, oxytocin för mammahjärtat?

• Gilla 2
  • Tack! 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vilken underbar dag!🤩

• Gilla 2
  • Tack! 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

1985718143_Skrmavbild2019-07-21kl_18_53_51.thumb.png.c9f5c2766def0cd980bb73d494918832.png

Snodde din text från en annan tråd, @Erik 2 (fast jag fick lägga den som bild). Detta var väldigt intressant. Jag blir mer och mer sugen på gentest; både för egen del och för sonens. Jag läser/lyssnar mycket från Dr Rostenberg och nu väntar jag på ditt boktips Dirty Genes i brevlådan vilken dag som helst. Enligt Klarna har jag betalat den i alla fall och jag fick ett mail som sa att den gått iväg. Sen ska den ju förstås igenom Postnord och Tullen och det kan ju ta en massa tid. MAO-hämmare... Väldigt intressant info, kanske en pusselbit?! Varmt tack! :wub:

https://www.psykiatrisydvast.se/globalassets/verksamheter/psykiatri/psykiatri-sydvast/pdf-er/affektiva/mao-hammare-info.broschyr.pdf

• Gilla 2
  • Tack! 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Go for it @MariaF ! Läs boken. Beställ gentest från ancestry.com du får reda på "var du kommer ifrån". Ladda ner din rådatafil på datorn. Gå in på strategene.com köp genanalys. Ladda upp din rådata på strategene 2 minuter senare har du din analys, ca 1500 kr fattigare men kunnigare. 🙂

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är inne i en... period av nåt slag. I bemärkelsen vara låg, att inte veta vad jag ska säga (mycket ovanligt...) och ofta hoppa över fikat trots goa kollegor. Mycket tankar och en del oro inombords; frågeställningen kring lillebror är åter aktualiserad och storebror har också gått igenom en lite tuff period i sommar som förvisso är en del av att växa upp men som ändå skapar en del känslor hos både barn och mor. I synnerhet när båda är hormonella så det skriker om det... 
Träningen rullar på, jag har kört en del morgon-MAF det sista. "Bara" 5km men oerhört skönt att komma ut vid 5-snåret. Det svåra är vid kvart i fem, dvs att alls komma iväg... ;) Har efter milrundor som igår t ex lite känningar i olika muskelfästen så posturalträningen behöver fortsätta, fötterna är inte helt raka än, kanske gärna i kombination med POSE-styrka (POSE method of running). Lite squats och så klämmer jag in i alla fall.
Suget, min kompis (?), håller sig ganska lugn. Jag har börjat lägga lite nötter i blöt på morgonen eller så har jag förberett nåt annat som kan knapras på och så lägger jag det i anslutning till måltid och får på så vis en metod att hänga upp småätandet på utan att bli arg på mig själv för behovet. Jag försöker köra långtids-ALP i botten. Te, mitt livselexir, smakar inte längre. Jag får ont i magen av det så jag har dragit ner kraftigt. Gissar att det kan hänga ihop med känslovågorna kring barnen. Ser dock ett minskat tedrickande som positivt.
Håller mig viktstabil under 60kg även om den där magen fortsätter envisas med att puta. :P

• Gilla 7

Dela detta inlägg

Länk till inlägg