Jump to content

Blivit rejält förkyld...hur är det möjligt?

Tony Berglund

Recommended Posts

För lite chilepeppar, utan tvekan. D-vitaminbrist kanske? :)

Själv har dagligt intag av habanero (så det svider fint i stjärten dagen efter givetvis) räddat mig i 5 år nu från allt som verkat försöka på mig, inklusive kräksjukor. Resten av familjen har legat totaldäckade i både det ena och andra. Själv är det som om något försöker börja, kommer en liten febertopp till slut och sedan försvinner det. Barnen har varit flera omgångar nu. Frugan ligger sedan 5 dagar i influensan. Jag bara tickar. Äter dock lite mer habanero och ökade till 5000 enheter d-vitamin från 2500 om dagen dock. Känner lite granna i halsen dock och lite i magen, men annars är man piggare än man var övriga år utan D-vitaminen och LCHF.

Börja knapra i er en spanskpeppar om dagen säger jag bara. Ämnet som är starkt i den normaliserar blodsockret också så äter ni det i samband med måltid så tar ni ner eventuellt lite höjande blodsocker garanterat och får fart på cellerna, samt de celler som är infekterade och sjuka pallar inte med när deras mitokondrie börjar köra på högvarv när ämnet når dem.

ps. Peppar peppar ;P Knock on wood etc ;P

Jag har legat hela helgen men är redan bättre. Blir sällan förkyld och när jag blir det är jag bara riktigt dålig 2-3 dagar. Det kan jag stå ut med. D-vitamin tar jag och väldigt starkt kryddad mat påstår mina vänner att jag äter, själv tycker jag det är lagom på gränsen till mesigt  :D Kanske dom som är mesar...

Jag brukar mycket sällan bli dunder förkyld, det brukar bli lite huvudvärk och ont i halsen, sen är jag pigg igen dagen därpå.

Men...I mellandagarna åkte jag på någon riktigt elak liten virus dock utan feber men var däckad ändå i nästan 1 vecka. blev OK på nyårsafton.

Detta kom lite som en chock :o  man är ju inte så tapper som man tror. :D

Ja inte tror jag att man är "befriad" från virus bara för tt man äter LCHF. :)

Själv är jag sällan förkyld... men det händer. :)

Så trodde jag med innan jag började äta LCHF-kost (och jag tror ju så klart inte att LCHF gör en omänsklig).

Med detta sagt, de återkommande höstförkylningar jag haft större delen av mitt vuxna liv har lyst med sin frånvaro de senaste åren. Vid några tillfällen har jag känt att jag "haft något jäkelskap" i kroppen men det har aldrig gått så långt att det brutit ut utan det har snällt gått tillbaka.

Jag upplever själv att så fort jag tar ett återfall med (mycket) kolhydrater så blir jag sjuk. 

Själv tror jag det beror på att socker är inflammerande i kroppen, den överbelastas då och kan inte hantera baciller med full styrka.

hälsn / person som åkte på influensa dagen efter hon åt chips. Coincidence? I think not.