marriz Posted February 11, 2013 Share Posted February 11, 2013 ...har en fundering... Skrev innan i en tråd att jag gått ner ca 1 kg på 2 veckor och det stämmer..förutom att det där kilot verkar diffa från dag till dag ibland... Nu har jag haft som målsättning att INTE väga mig på 1 vecka, kört strikt LCHF och resultatet är... 1hg... vilket inte betyder nåt egentigen, det hade kunnat vara 0... För 2 år sedan körde jag detta och gick ner ca 8 kg på 3 månader, då syntes det på vågen och kändes på kläderna..nu känns det bara på kläderna... Men det börjar kännas som att jag vill se mer resultat... Inte så att jag tycker att jag 'offrar' nåt med LCHF, jag mår bättre, sover bättre och har absolut inget sötsug, jag gillar den här kosten =) Ska jag backa ytterligare så 2005/2006 körde jag GI och då rasade kilona..hade 'bara' drygt 10kg's övervikt då oxå (där jag är idag, har varit uppe i 20kg + för 2 år sen...) men den största skillnaden då är att jag promenerade mycket och sen började jag jogga/ springa och till slut så sprang jag 6 dagar av 7 i veckan...vinterhalvåret blev det motionscykel & promenader i oskottad snö... Men det kan jag inte nu!!! Har fått reumatisk värk (konstaterat våren 2012) och det innebär att just nu är händer och fötter inflammerade och används i minsta möjliga mån... Undviker cortison (åt en kur på 10 dagar dec/januari) har ätit Cytostatika men ska i veckan börja med TNF-blockad... Min teori är att för att få bättre resultat bör jag lägga in nån form av motion på något sätt... eller så får jag helt enkelt inse att den här gången händer det inget mer... (men det vill jag inte!) Men om jag ser det på kläderna, vart tar fettet vägen i s f??? Det blir ju inte precis muskler på en person som inte kan röra på sig... Hoppas ni förstod andemeningen med detta inlägg och kan ge mig nåt bra svar och ev bra fortsatt coaching... jag behöver det =) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik Kornberg Posted February 11, 2013 Share Posted February 11, 2013 Jag har själv TNF hämnare (humira).den fungerar faktiskt, fast jag kan numera hålla mina inflammationer i shack med kosten.det tog ca 9 månader sedan behövde jag ej medicinera regelbundet, endast i samband med infektioner. läs mer om min sjukdomshistoria på min blogg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marriz Posted February 11, 2013 Author Share Posted February 11, 2013 Ska genast gå in och läsa! Jag har fått Enbrel och hoppas verkligen att det ska hjälpa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marriz Posted February 14, 2013 Author Share Posted February 14, 2013 Nu har jag tagit Enbrel 1a gången igår och hoppas verkligen att det ska hjälpa, men min läkare sa att det kan ta upp till 3 månader innan man märker resultat... Har alltid promenerat mycket (hundägare) så nu är det katastrof när jag inte kunnat göra det på ca 2 månader, börjar helt säkert inse/ tro att jag måste tillföra någonslags motion för att få vikten/ vågen att röra på sig... I ren optimism beställde jag därför en 'Kettlebell' igår - och hoppas att jag kan hålla i den... Men bättre optimist än pessimist, eller hur? Jag kör i alla fall vidare med min lchf för att jag som sagt var gillar kostupplägget.. har fortfarande 4 månder kvar tills jag hade planerat att min 'målvikt' skulle vara i land - men kommer jag bara liiiiite närmare den så blir jag i dagsläget nöjd ändå p.s tyckte din blogg var intressant så den kommer jag tillbaka till! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts