Jump to content

kolhydrater


christinaf
 Share

Recommended Posts

Nu har jag ätit Lchf i 5 veckor och gått ner 7,5 kilo verkar som det inte går ner mer har stått still i 1 vecka ca, undrar hur gör ni när ni ska ta fram hur mycket kolhydrater ni äter per dag, finns det någon lista eller mätsticka av något slag, för jag kan inte hitta kolhydrat mängd på allt jag äter tex, jag läser många som skriver att ni är så mätta, det kännde jag första 2 veckorna också, men inte nu mer jag kan inte äta så får gånger som 2 och ändå vara mätt, jag äter ca 3 gånger ibland 4 gånger per dygn för att hålla mig mätt, vad gör jag för fel tro?

som idag har jag ätit 2 Finn crisp som innehåller 6 gram kolhydrater 2 skivor ost på dem samt riktigt smör, kaffe med grädde i, Lunch: 1 laxfile i smör +lite grädde som jag micra, till det vanlig isbergsallad, gurka, paprika både orange, röd samt grön, majs, vatten att dricka,

har förstått att majs inte är bra men jag älskar majs och för att jag ska älska sallad vill jag ha majs i, ikväll jobbar jag så har svårt att veta kolhydratmängden då, men äter allt på jobb som lagas men hoppar alltid över potatis, ris, pasta förstås då kokar jag broccoli och blomkål, 

Link to comment
Share on other sites

Vill man gå ner vikt kan man behöva lida lite ;)

 

Skippa majsen, skippa finn crisp, lägg smör eller kokossmör i kaffet när du bli hungrig, var försiktig när du äter på lunchrestaurang, ta helst ren fisk eller rent kött. Skippa all frukt. Överdriv inte sallads-, broccoli-, blomkålsätandet. Träna stenhårt minst två gånger i veckan, alternativt var ännu mer konsekvent i hur du äter, typ att dricka kaffe med kokosfett istället för köpelunch.

 

Om målet är att gå ner de sista kilona måste man nog bete sig lite enligt ovan, sen när du gjort det kan du nog gå tillbaks till den kost du äter idag, för den ser ganska OK ut. Om du har ganska mycket övervikt kommer nog viktnedgången att starta igen med den kost du äter, ta det lugnt bara :)

Link to comment
Share on other sites

Testa ngt annat än finncrisp till frukost  (ägg o bacon kanske?) samt tillsätt mera fett i maten, så håller du dig nog mätt längre.

 

Själv testar jag en fakir vecka, dvs minmalt med kh.

 

Frukost äggmjölk

Lunch äggmjölk (jag var i väg, brukar inte dricka äggmjölk två ggr/dag, annars)

Kvällsmat ägg, räkor samt kryddsmör

Link to comment
Share on other sites

tack för svar ska nog prova att äta ägg och bacon på morgonen kommer säkert bli mätt då, har inte så mycket övervikt enligt mig själv men vill ändå bli av med 5 kilo till är 166cm lång väger nu mellan 65,5-66 kilo, så dem sista 5 går kanske lite trögare, men ska ta bort mina finn crisp, för dom är onödiga inser jag nu, :D tack

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...