Jump to content

Mandelmjöl WAOW

Recommended Posts

Hejsan!! 

Godmorgon, jag har fått från min svärmor  WAOW  mandelmjöl (hon köpte i gekås) har någon testat detta mandelmjöl? Rekommenderar man det? Jag är förvirrad med näringsinnehåll för att fet står att för 100gr grs har kolhydrater 8.8 varav sockerarter 17 gr

Tack på förhand 

Karla 

• Like 1
  • Confused 4

2 minuter sedan, cdaven sade:

Det ser fel ut, kanske ska det vara 7 gram sockerarter istället för 17 gram? Kontakta tillverkaren och fråga.

Det stammer battre med kalorierna (7 g kolhydrater, iofs), om jag räknat rätt.

Men kontakta tillverkaren; det ska ju inte stå fel

• Like 2

21 timmar sedan, Effie sade:

Det stammer battre med kalorierna (7 g kolhydrater, iofs), om jag räknat rätt.

Men kontakta tillverkaren; det ska ju inte stå fel

Jag har kontaktat tillverkare men email funkade inte längre, ringde jag dem men jag har fått en svar maskin i stället, jag ska googla mer om jag hittar mer info om dem

• Like 1
  • Confused 2

8 timmar sedan, Karla Strömberg sade:

Jag har kontaktat tillverkare men email funkade inte längre, ringde jag dem men jag har fått en svar maskin i stället, jag ska googla mer om jag hittar mer info om dem

Om man säger som så.. iallafall om det faktiskt är mandelmjöl, dvs rent mandelmjöl så är jag hur som helst inne på att det mer lutar åt cirka 7/100?

Dels så har WAOW och Risenta lite olika angivelser för "kolhydrater", det är i princip inget problem, beroende var de har odlats och vilka sorter som har används!

Iallallafall, ser det ut som mandelmjöl, smakar det som mandelmjöl.. så finns det hur som helst en stor chans för att innehållet i paketet faktiskt är mandelmjöl!

Jag hittar överhuvudtaget inte WAOW mandelmjöl på nätet!

Iallafall.. kontakta i stället GEKÅS.. och fråga dem vad fan de säljer.. och där innehållsförteckningen inte stämmer!

Oandrasidan.. no pun intended on GEKÅS, oavsett om det är 7 eller faktsikt 17/100 sockerarter i mandelmjölet.. hu mycket mandelmjöl använder du egentligen?

Oså får du offra dig för svärmor.. baka laga något utav det hela.. eventuellt kan du bjuda henne på det bakade/lagade så får hon vara försökskanin!

• Like 1
  • Thanks 1

Man kan eventuellt tänka sig att de blandat ihop de två olika lagliga angivelserna för kolhydrater?

Dvs i Sverige/EU anger man bara digesterbara kolhydrater som kolhydrater.. resten av kolhydraterna går då under benämningen fibrer!

I USA anger man alla kolhydrater, även fibrer som kolhydrater.. men man måste ange hur stor andel utav dessa som då är sockerarter, dvs digesterbara mono- eller di-sakarider!

Såå innehållsförteckningen verkar snarare vara ett mischmasch där man plockat lite olika angivelser från de två olika lagliga sätten att deklararera innhållet.. samt då oxå angivet fel saker på fel plats.. vilket är ett brott mot livsmedelslagstiftningen!

Aså.. det kan säkert vara 17/100 kolhydrater i mandel om man räknar in fibrer/RS?

• Like 3