Jump to content

Överkänslighet

Veronicaaa

Recommended Posts

Jag har för ett tag sedan börjat med lchf och detta har jag gjort ett par gånger tidigare. Det som är lite märkligt är att när jag börjar med lchf blir jag väldigt känslig och får väldigt ont i magen när jag äter vissa livsmedel.Exempelvis ägg och nötter. Detta får jag inte när jag äter "husmanskost". 

Någon som vet varför? 

• Like 1

Välkommen till forumet, Veronicaaa!

Kan det ha med mängderna att göra? Många tycker ju att det blir mycket ägg, i synnerhet i början, och kanske märker du inte av att du är känslig annars också? Samma med nötter, i synnerhet om du bakar kakor eller brödsubstitut brukar det ju bli en del nötmjöl. Du kan ju testa att utesluta det du tror dig reagera på ett tag och sedan återinföra det i mindre mängder och se hur du reagerar. 

• Like 3

Märkligt att det inte kommer annars... Orkar du skriva ner nån dags matintag med LCHF och nån för husmanskost? För jämförelse, alltså. Ibland är det ju andra saker än just de man tycker sig reagera på som ställer till det; mjölkprodukter kan vara en sådan sak... 

• Like 3

Så här skulle jag tänka..typ att när orkestern tystnar så hörs enstaka instrument mycket bättre.. Ungefär att när du äter renare mat så är det lättare att identifiera det som inte är bra för dig, det som rubriken säger, det du är överkänslig emot. Jag skulle ta bort dessa ämnen och sen när du inte ätit dem på ett tag försiktigt prova igen.

• Like 4