Jump to content

Grattis medlem 50 000!

Recommended Posts

50000-competition

Grattis till Magnus som är medlem nummer 50 000 och som kommer få ett fantastiskt prispaket inom kort. Så här hittade han till Diet Doctor:

Fantastiskt! Och ja, jag trodde faktiskt inte att det var sant (åtminstone i en halvtimme!) mest för att jag inte visste att det pågick en tävling när jag gick med.

Min berättelse är som sådan… Nattarbetare under större delen av mitt arbetsliv (först som lastbilschaufför och sedan som sjuksköterska) med resulterande dåliga matvanor/försök att följa kostcirkeln.

Blev diagnosticerad med högt blodtryck när jag var 34 år gammal och har behandlats sedan dess.

Efter en extremt ”bra” julafton 2009 och efter att ha känt mig särskilt uppsvälld, visade mina rutinmässiga blodprov på ett förhöjt blodsocker och min läkare ville att jag skulle ta om dem.

Jag skrev upp mig på ett kost- och träninsprogram online (kostcirkeln).

Detta gav resultat och efter ungefär åtta månader vägde jag 80 kg och hade normalt blodsocker.

Jag höll mig mer eller mindre till denna plan men kände mig ångestfylld över alla avsteg jag gjorde i sociala sammanhang, kände mig skyldig om jag missade ett träningspass och kämpade med sug och vikt.

Jag blev medveten om LCHF efter att ha lyssnat på podcasten Action on Sugar och läste på mycket om ämnet, och försökte mig på kosten år 2014 när jag skrev upp mig på ett onlineprogram som tillät mig att följa mitt matintag.

Detta program gjorde att jag kunde hålla vikten utan stress och sug, men slutade plötsligt fungera i slutet av förra året. Sedan dess har jag testat olika LCHF-böcker utan vidare framgång och mitt midjemått började öka.

Jag blev påmind om Diet Doctor medan jag kollade på YouTube och bestämde mig för att titta närmare på det och bli medlem.

Kort och gott tror jag att jag har ett generellt problem med portionsstorlek och behöver någon form av riktlinjer även för fett och protein!

Mvh,
Magnus

Tidigare

Tävling – bli medlem nummer 50 000!

Inlägget Grattis medlem 50 000! dök först upp på Diet Doctor.

Visa hela artikeln