Petra183

Cancer

Recommended Posts

Tack för att du delar med dig!

Jag hoppas verkligen att du får bli fri från din cancer. Håller tummarna.

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hoppas nu att du får den bästa vård man kan få!

Angående sömnen så använder min sambo melatonin. Jag har beställt 3 mg från Mia Lundins hemsida. Han har tinnitus och behöver ibland melatonin för att somna. Han säger att han somnar lätt, sover bra och inte känner sig konstig dagen efter.

Tidigare använde han Kavinace Ultra PM (också från Mia Lundin). Den innehöll något mer (?) förutom melatonin som ska vara lätt lugnande, men eftersom han inte behöver det där sista så gick han över till ren melatonin. 

Ta hand om dig! Sömn är ju jätteviktigt, och såklart näringsrik mat utan en massa socker.

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
4 minuter sedan, PiaB sade:

Den innehöll något mer (?) förutom melatonin som ska vara lätt lugnande, men eftersom han inte behöver det där sista så gick han över till ren melatonin. 

GABA kanske?

• Gilla 1
  • Förvirrad 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Så här står det på hemsidan:

Kavinace Ultra PM är för sömnbesvär och främjar GABA, serotonin och melatonin. Denna produkt används på Mias praktik för patienter som lider av ångest och oro och inte kan somna eller vaknar under natten.

Rekommenderat intag: 

Ta 1 kapsel en timme innan läggdags. Inte rekommederat att användas under dagen efterom denna produkt innehåller melatonin

Var försiktig när den kombineras med läkemedel som har lugnande egenskaper. Använd under överinseende av en legitimerad praktiserande läkare. Om du är gravid eller ammar, kontakta din läkare eller läkare innan användning.

Ingredienser:

Proprietär blandning: 4-amino-3-phenylbutyric syra, 5-HTP (5-hydroxytryptofan) från frön av den afrikanska växten Griffonia Simplicifolia, och melatonin.

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

För att stärka ditt immunförsvar så är kollagen VÄLDIGT bra samt öka D-vitamin och K2, samt det fantastiska KOLLOIDALT SILVER. Här får du en länk till massa länkar om cancer och kolloidalt silver.

https://www.google.se/search?q=cancer+kolloidalt+silver&oq=cancer+kolloidalt+silver&aqs=chrome..69i57.14506j0j1&sourceid=chrome&ie=UTF-8

• Gilla 2
  • Tack! 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Instämmer med övriga men vill också lägga till zink och c-vitamin som bra för immunförsvaret. Inte brustabletter utan rent c-vitamin i pulverform. Håller tummarna för dig!❤️

• Gilla 7

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2 minuter sedan, Jamtlandstjej sade:

Instämmer med övriga men vill också lägga till zink och c-vitamin som bra för immunförsvaret. Inte brustabletter utan rent c-vitamin i pulverform. Håller tummarna för dig!❤️

Anna Sparre om c-vitamin och fasta vid cancerbehandling:

http://4health.se/c-vitamin-kan-forbattra-behandlingen-av-cancer

• Gilla 7

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för alla svar hittills. Ni får förstås gärna fortsätta att skriva i tråden.

Problemet med att beställa från UK/EU är leveranstiden. Det kan ta ca 10 dagar innan varorna kommer. Har man lite långsiktighet så går det bra, men det är svårare i akutlägen. Jag har läst på Mia Lundins hemsida och lärt mig en hel del från den och även läst boken Kaos i kvinnohjärnan. Jag ska absolut ha rådet i åtanke. 

Mejerier kan vara komplicerat. Jag åt mejerifritt ett tag innan jag fick tag på tibetanska kefirgryn. Grynen har förmodligen gjort underverk med min tarmflora och jag äter fortfarande tibetansk kefir. Just nu mår jag såpass dåligt att jag helt enkelt fått äta mejerier för att orka och för att få i mig någonting. Matresterna i frysen innehåller t ex mejerier. Kan jag påverka mitt eget ätande i framtiden. så lutar det åt mejerifritt. Ev kommer jag att äta autoimmun paleo istället för LCHF, men jag vet inte. AIP innehåller inte ägg, i alla fall i introduktionsfasen och ägg är trots allt en billig och relativt lättäten proteinkälla. Om den tibetanska kefiren är bra eller inte vet jag inte. Martina har bloggat om den, men jag vet inte om hon kom fram till något mer än att hon tröttnade på den. 

Jag har läst på en del om CBD-olja tidigare, men jag tyckte att säljarnas hemsidor inte var speciellt informativa. Det var svårt att hitta information om hur mycket man skulle ta och vad det faktiskt skulle kosta t ex. Nu är CBD-oljan läkemedelsklassad i Sverige och svårare att få tag på. Jag är osäker på varifrån man kan köpa och tror inte jag lyckas få den utskriven på recept.

5-HTP finns i skåpet och jag har börjat med dem igen. Ogillar det här med Brexit. Saker och ting blir onekligen mer komplicerade. 

Kollodialt silver finns hemma. Jag använder det, oavsett om det hjälper eller inte. Ibland kan det kännas bra att ha något att pyssla med.

Jag går skogspromenader i princip varje dag, så förhoppningsvis träffar jag några läkande träd. 

Kollagen har jag aldrig använt, så det får jag kolla upp. Vanligt matlagningsgelatin finns hemma, men det är nog inte samma sak. Glutamine finns också, fast jag har inte ätit det på ett tag. I bästa fall har jag buljong hemma också, men dålig aptit + ork lämnar inte de bästa förutsättningarna för att vare sig koka eller dricka buljongen. 

D3 + K 2 finns också hemma, så det är väl bara att bryta sommaruppehållet (redigerat eftersom jag blandade ihop siffrorna, jag kan skilja på dem i praktiken).

Såg att det kommit några nya inlägg under tiden jag skrev, så jag kompletterar här. Zink äter jag sedan tidigare, så det är väl bara att fortsätta antar jag. C-vitamin är jag lite slarvig med, men det finns en burk med pulver hemma. 

Hur är det med MSM? Jag har ätit under flera år, men haft ett uppehåll på ett par månader, så det kanske är dags att börja igen. 

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
13 minuter sedan, Petra183 sade:

D2+K3 finns också hemma, så det är väl bara att bryta sommaruppehållet. 

Hoppas du menade D3+K2. Maten är det viktigaste och Kollodialt silver är ett komplement. Om du inte kan avstå mejeriprodukter så är det naturligtvis du som bestämmer. Lycka till.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
13 minuter sedan, jala sade:

Hoppas du menade D3+K2. Maten är det viktigaste och Kollodialt silver är ett komplement. Om du inte kan avstå mejeriprodukter så är det naturligtvis du som bestämmer. Lycka till.

Så är det förstås. :) Jag har lite koll på mina burkar. 

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om ingenting hjälper kan du kontakta läkaren Erik Enby i Göteborg.  

Han behandlar svårartad cancer med sådan framgång att cancerindustrin försökt knäcka honom med att bekosta en omfattande häxjakt, samt se till att hans leg blev indraget...men han är still going strong

www.enby.se

• Gilla 6

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
5 timmar sedan, Petra183 sade:

Ett stort problem just nu är att jag inte kan sova. Trots sömntabletter sover jag 4-5 timmar per natt och jag mår väldigt dåligt över sömnbristen. Är det någon här som har någon idé om hur jag ska kunna sova och åtminstone slippa de panikkänslor sömnlösheten ger upphov till? 

Mitt bästa tips för att sova är att inte fokusera så mycket på sömn som på vila. Tänk att nu ska jag vila X timmar. Fokusera på att du ska ligga skönt, ha något till hands att dricka samt något halvintressant att lyssna eller titta på, dvs tillräckligt intressant för att skingra tankar men inte så intressant att du blir engagerad. Förhoppningsvis så somnar man efter ett tag, om inte så har man ändå vilat kroppen och hjärnan har fått någon annan input än de egna tankarna som snurrar runt. 

• Gilla 6
  • Tack! 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det verkar som att du redan gör en massa bra, Petra183. Hur tänker du kring psykologiska djupdykningar..? Nu ska jag bli djupt en stund. Du väljer själv om det kan vara en tråd att nysta i.

Cancer anses vara en sjukdom som har med bitterhet att göra. Min tolkning, eftersom fler insjuknar, är att man kan vara mer eller mindre mottaglig för t ex kemikalier eller annat cancerframkallande om man är "svag" inom ett visst område. För många år sen, när jag primärt rotade inåt, kom jag över en mängd självhjälpsböcker som t ex Louise L Hays bok "Du kan hela dig själv" (eller nåt sånt), Caroline Myss bok "Andens anatomi" men den bok som verkligen pockar på uppmärksamhet nu i ikväll är Brandon Bays "Resan". Kanske för att hon kom åt källan till sin cancer. https://www.thejourney.com

Kom också på att jag tillsammans med healing borde nämnt kraniosacral behandling. Min tanke med healing är i första hand att lindra stress/oro över sjukdomen och förhoppningsvis ge bättre sömn.

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Frysta citroner har visat sig vara ett starkt tillskott när det gäller cancer.

Skalet på citronen innehåller mycket mer vitaminer än saften.

Jag tog till mig detta tips för ett tag sedan och jag mixar 2-3 hela, ekologiska, tvättade citroner i matberedaren precis som de är (kärnorna är också nyttiga), fryser in mixet i istärningar, plockar lätt fram ett par tärningar så ofta jag kommer ihåg. Inget stort arbete. 

https://stegforhalsa.se/varfor-ar-frusna-citroner-bra-for-halsan/

Dr. Eric Berg förespråkar allt det nyttiga med vetegräsjuice som är extremt näringstätt. I detta videoinslag nämner han just muncancer:

https://www.youtube.com/watch?v=cqJWsWXq7O0

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
10 timmar sedan, MariaF sade:

Det verkar som att du redan gör en massa bra, Petra183. Hur tänker du kring psykologiska djupdykningar..? Nu ska jag bli djupt en stund. Du väljer själv om det kan vara en tråd att nysta i.

Cancer anses vara en sjukdom som har med bitterhet att göra. Min tolkning, eftersom fler insjuknar, är att man kan vara mer eller mindre mottaglig för t ex kemikalier eller annat cancerframkallande om man är "svag" inom ett visst område. För många år sen, när jag primärt rotade inåt, kom jag över en mängd självhjälpsböcker som t ex Louise L Hays bok "Du kan hela dig själv" (eller nåt sånt), Caroline Myss bok "Andens anatomi" men den bok som verkligen pockar på uppmärksamhet nu i ikväll är Brandon Bays "Resan". Kanske för att hon kom åt källan till sin cancer. https://www.thejourney.com

Kom också på att jag tillsammans med healing borde nämnt kraniosacral behandling. Min tanke med healing är i första hand att lindra stress/oro över sjukdomen och förhoppningsvis ge bättre sömn.

Jag har läst en del av de böcker du nämner. Fungerar det eller kan ge hopp åt någon, så är det naturligtvis positivt. Samtidigt så finns det en drag av skambeläggande för dem som inte lyckas, man är för svag eller tror inte tillräckligt starkt. I dagsläget kommer jag inte att läsa den typen av böcker (möjligen kan jag läsa "Hur allt gick åt helvete med positivt tänkande"). Har jag något fysiskt och mentalt problemområde sedan tidigare så är det definitivt munnen, så det är möjligt att det ligger något i det, men jag vill inte ha för mycket skuldbeläggande tankar om kring mig. Dessutom stoppar man ju onekligen in en del kemikalier i munnen, man borstar med flour och sköljer kanske med flour och gamla amalagamfyllningar slits eller lossnar. 

Hur hittar man healing? Jag har bara sett kollektiva arrangemang på nätet ibland. Finns det någon kraniosakrial utövare i närheten så ska jag absolut kolla upp om det kan vara något. 

Vad gäller avslappning så har jag märkt att yoga nidra fungerar bra för mig. Jag gör EFT ibland eller något som kallas Jin Shin- någonting som är en koreansk handmeditation. Blir jag för uppjagad så fungerar tyvärr inte de här metoderna, men jag har dem i bakhuvudet och försöker använda dem. 

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 timme sedan, DRAKULLA sade:

Frysta citroner har visat sig vara ett starkt tillskott när det gäller cancer.

Skalet på citronen innehåller mycket mer vitaminer än saften.

Jag tog till mig detta tips för ett tag sedan och jag mixar 2-3 hela, ekologiska, tvättade citroner i matberedaren precis som de är (kärnorna är också nyttiga), fryser in mixet i istärningar, plockar lätt fram ett par tärningar så ofta jag kommer ihåg. Inget stort arbete. 

https://stegforhalsa.se/varfor-ar-frusna-citroner-bra-for-halsan/

Dr. Eric Berg förespråkar allt det nyttiga med vetegräsjuice som är extremt näringstätt. I detta videoinslag nämner han just muncancer:

https://www.youtube.com/watch?v=cqJWsWXq7O0

Citron- och vetegräsjuice är ju mer eller mindre att betrakta som mat, så det är råd som jag känner att jag kan ta till mig. :) Det är väl inte så att jag tror att en enskild råvara kan bota cancer, men det är ju aldrig fel att äta nyttiga råvaror, om man säger så. Är det dessutom lätt att äta och inte kräver för mycket hantering, så är det ännu bättre. 

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 minut sedan, Petra183 sade:

Det är väl inte så att jag tror att en enskild råvara kan bota cancer, men det är ju aldrig fel att äta nyttiga råvaror, om man säger så.

Nej, det är nog många saker som ska till och du har helt rätt i att fokus är på positivitet, inga skuldbelägganden. Jag tror att oavsett vilken svår sjukdom man har, så kan man få tips och idéer av andra men jobbet att utvärdera vad man vill testa och tillfrisknandet, det måste man ju tyvärr göra själv... :( 
Vill du ha skickad healing? Är lite rostig men... Inte alla tror det är möjligt. Jag har en jätteduktig terapeut som ger min son kraniosacral behandling men kanske du kan hitta nån nära dig här? https://www.kstf.se/sok-terapeut/

Det är inte lätt att vara påläst, taggad och alert och ta viktiga beslut när man är sjuk. Ta allt i din takt, gör det du orkar och strunta i resten.  
Varm kram! ❤️

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om cancer på Annika Dahlqvists blogg

Kolloidalt silver fick cancern att stoppa upp
http://annikadahlqvist.com/2016/03/13/kolloidalt-silver-fick-cancern-att-stoppa-upp/

Den känsliga frågan om cancer  (över 300 kommentarer - längst ned kan man klicka för att läsa de tidigare kommentarerna)

http://annikadahlqvist.com/2015/03/15/den-kansliga-fragan-om-cancer/

Den känsliga frågan om cancer II
http://annikadahlqvist.com/2015/04/15/den-kansliga-fragan-om-cancer-ii/

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Youtube

Thomas Seyfried, PhD -- Cancer as a Mitochondrial Metabolic Disease  (2016-07-15)

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg