Recommended Posts

Hej! Precis anmält mig till LCHF-utmaningen och har insett att det är en tillvaro med begränsade kolhydrater som ärmen framtid. Har klarat av ca 15kg viktnedgång ggr flera men faller när jag går in i en fas att börja ”tillåta” en dessert, lite godis mm. Har ett sjukt förhållande till socker och inser att det är ett beroende och det är Sockret som får mig att gå upp alla kilon igen ( och fort). Men till saken hör att jag om drygt 1månad ska resa i Italien i 2v. Är det ens möjligt att äta LCHF utomlands?? Klokt att jag startar min utmaning nu? Vill ju det då jag känner mig extra motiverad efter kraftig ”baksmälla” efter en sockersyinn kväll. Kan ni ge mig era bästa tips? Inser ju vad jag ej ska äta men funkar det att beställa kött,fisk,fågel och grönsaker. Olivolja finns det ju gott om förstås😃

tacksam för alla era kloka erfarenheter. Må så gott/ Helén

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu så har jag ju aldrig varit i Italien.. men de lär ha världens bästa kök vad jag förstår så då är det bara att välja ett bättre Hotell där man får välja mat gärna buffe!

Hur som helst så brukar jag vara i Turkiet på våren.. Turkarna lever på ris i princip.. men bor man med All Inclusive så kan man hoppa riset.. och äta stora delar utav resten i buffen.

Dvs som turist är det helt möjligt att äta LCHF!

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Finns massor av god lchf-mat i Italien. Både på restauranger och i affärer. 🇮🇹🥩🥪

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Frukost kan vara ett problem när man är ute och reser. Vi har med en liten vattenkokare så kan vi alltid fixa gott kaffe med en liten kaffepresso och dessutom kokar vi ägg i vattenkokaren. 😁 Man får slå på vattenkokaren några extra gånger, låta äggen ligga i vattnet en stund och sedan kan man äta kokta ägg till frukost. 

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu