Seac Posted February 11, 2013 Share Posted February 11, 2013 Jag är nybörjare och har en fundering om lchf fungerar för att gå ner "de där sista 5 kilona" när man är normalviktig? Jag har aldrig varit överviktig men haft obekvämt hull de senaste tre åren men ändå legat stabilt på 51-53 kg (158cm lång) och prövat många olika sätt att bli av med mina 5 extrakilon men inget fungerar. Jag har läst om lchf-historier här där de flesta verkar tappa mycket vikt till en början men sedan stanna av, men jag har kört strikt nu i 3 veckor och inte ens tappat "vätskekilon". Jag tränar yoga, styrketräning, stepup, promenader med mera minst 4ggr i veckan. Har någon knep på hur jag ska kicka igång viktnedgången eller är lchf inte användbart för normalviktiga? (förutom de andra hälsovinsterna) Skulle vara väldigt tacksam för hjälp! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
melderv Posted February 11, 2013 Share Posted February 11, 2013 Doc har listat jättebra tips i bloggen under rubriken "Svårt att gå ner i vikt". Jag har samma längd, mål (typ) och samma problem + 2-3 kg till pga sockerberoende och bara allmänt störd relation till mat haha. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Effie Posted February 12, 2013 Share Posted February 12, 2013 Jag har läst många inlägg om lchf...och visst finns det de som går ner i vikt även vid nästan normalvikt. Men det finns ju en hel del som inte går ner i vikt, men där kroppen omformas, blir stramare, får midja och muskler. Och mindre klädstorlek. Är det inte det man är ute efter? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SaraB Posted February 12, 2013 Share Posted February 12, 2013 Har du varit inne på Martinas blogg? http://www.primalscienista.com Hon skriver en hel del om att forma kroppen med kost och träning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...