patrix Posted July 17, 2018 Share Posted July 17, 2018 Såg på SVT att nu är det säsong igen för att skrämma skiten ur Svensson med hudcancer. Vill därför bara tipsa om cancerläkaren Simoncinis metod för att behandling av växande hudfläckar - Jodlösning. https://www.svenskhalsokost.se/lugols-iodine-12-pct-jod?gclid=EAIaIQobChMIguS5pN6m3AIVV8ayCh36JQCWEAAYASAAEgK0SPD_BwE Pensla på fläcken några gånger om dagen. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kickilotta Posted July 17, 2018 Share Posted July 17, 2018 Man blir väldigt gul på alla fläckar som man behandlar med jodlösning. - och färgen sitter hårt. Vad många vittnar om är att de upplever bättre hy och att de ej längre blir så brända av solen sedan de börjat äta enl lchf och blivit friska från det metabola syndromet. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
patrix Posted July 18, 2018 Author Share Posted July 18, 2018 12 hours ago, kickilotta said: Man blir väldigt gul på alla fläckar som man behandlar med jodlösning. - och färgen sitter hårt. Vad många vittnar om är att de upplever bättre hy och att de ej längre blir så brända av solen sedan de börjat äta enl lchf och blivit friska från det metabola syndromet. Jo fast det är väl bättre att med jod ta kål på den svamp som gör att ett skinnfläck växer, eller hur menar du? Och visst är LCHF förebyggande och ger bättre hy, men man kan ju trots det ha problem. Man kanske inte hållit på med LCHF så länge t.ex. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kickilotta Posted July 18, 2018 Share Posted July 18, 2018 On 2018-07-17 at 20:23, patrix sade: behandling av växande hudfläckar - Jodlösning Hmm - vad menar du med växande hudfläckar/ skinnfäckar? Förändringar på huden kan bero på vitt skilda orsaker och de bör därför behandlas på olika vis för att behandlingen ska vara optimal. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
patrix Posted July 19, 2018 Author Share Posted July 19, 2018 17 hours ago, kickilotta said: Hmm - vad menar du med växande hudfläckar/ skinnfäckar? Förändringar på huden kan bero på vitt skilda orsaker och de bör därför behandlas på olika vis för att behandlingen ska vara optimal. Så heter det, men jag har efter 8 års självstudier blivit väldigt skeptisk till vår s.k. moderna medicin. Cancer förefaller vara kroppens naturliga och ändamålsenliga försvar mot svampangrepp och så även hudfläckar och hudsjukdomar som psoriasis. En näringsriktig kost, d.v.s. som man åt förr och som idag kallas LCHF gör att kroppen inklusive dess hud fungerar bättre, men ämnen som kolloidalt silver, bikarbonat, askorbinsyra och jodlösning kan också vara bra. Det viktigaste vid i princip all sjukdom tror jag dock är vila och fasta. Att skära, stråla och förgifta kroppen är nog tyvärr ett kollektivt vansinne som växt fram under 1900-talet som vi förhoppningsvis kommer tillrätta med i framtiden. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kickilotta Posted July 19, 2018 Share Posted July 19, 2018 4 timmar sedan, patrix sade: Att skära, stråla och förgifta kroppen är nog tyvärr ett kollektivt vansinne som växt fram under 1900-talet som vi förhoppningsvis kommer tillrätta med i framtiden. Där har du helt rätt. - Jag ville bara påpeka - att ett tränat öga kan skilja de ganska harmlösa utslagen från de mer elaka. Att bedöma vad som är vad är inte alls så lätt, kräver erfarenhet. Vet man vad man ser framför sig så kan man hjälpa en person på ett bra sätt. Det finns många effektiva o lindriga metoder som kan bota. Jag, liksom du tror att det optimala för vår hälsa är att äta lågkolhydratkost för att bl a minska kroppens inflammation. - I min roll som distriktsköterska har jag kunnat hjälpa många på ett bra sätt som varit till nytta för deras hälsa - och inte minst lugna de mest oroliga. I dagarna kommer Martina Johansson och Ralf Sundbergs nya bok ut på förlaget Bladh by Bladh. "Inflammation – roten till sjukdom och vad du själv kan göra för att läka" (2018) 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts