Jump to content

Keto influensa?

Recommended Posts

Jag blev riktigt dålig, illamående och kräktes efter första dagen. Åt endast kyckling, smör, gräddsås, sallad efter att ha ätit mycket carbs under semestern. Gått upp en hel del men ska nu ÄNTLIGEN på påbörja en ny livsstil ( ätbeteende) dag 2 mått SKIT, kräkts ggr flera och har försökt få i mig vatten med lite salt. Nån mer som upplevt just detta? 

• Like 1

17 minuter sedan, Nettan Keller sade:

Jag blev riktigt dålig, illamående och kräktes efter första dagen. Åt endast kyckling, smör, gräddsås, sallad efter att ha ätit mycket carbs under semestern. Gått upp en hel del men ska nu ÄNTLIGEN på påbörja en ny livsstil ( ätbeteende) dag 2 mått SKIT, kräkts ggr flera och har försökt få i mig vatten med lite salt. Nån mer som upplevt just detta? 

Har inte upplevt detta men så tog det mig tre månader innan jag fattade LCHF.. oså hade jag mat hemma som jag inte ville slänga.

Iallafall så brukar man nämna Ketoflu.. anglisistisk beteckning men är samma grej.. iallafall så är det samma som på klingande svenska kallas för övergångsbesvär.

Dvs jag funderar på om du inte har åkt på vanlig influensa/eventuellt en matförgiftning?

Iallafall så är det lite konstigt hur olika personer äter under semestern.. det är den period då jag äter striktaste LCHF.. iomed att jag själv får äta vad jag vill.

• Like 3