Cleppa Posted August 3, 2018 Share Posted August 3, 2018 Dom kallar honom kostdoktorn och han förespråkar ju något helt annat än vad den riktiga kostdoktorn gör.... Tycker ni ska agera! 1 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted August 3, 2018 Share Posted August 3, 2018 Han har varit "bantningsguru" tidigare men de vill väl sälja lösnummer. "Alla" vet ju vem Kostdoktorn är och bryr sig säkert inte om ifall det är DEN kostdoktorn eller inte. Dessutom är han väl professor i psykologi eller nåt sånt, inte näringslära? Fast rubriken kan vi nog iofs inte lasta Stephan för... Men AB borde stämmas! EDIT: Men vad f-n skriver karln?? Jag har försökt gå ner i vikt utifrån hans råd (han var rådgivare åt VV länge) och nu fattar jag varför jag inte lyckades!: 20 förslag på bra mellanmål 10 "fruktiga" mellanmål 12 stora klyftor valfri melon 2 kiwifrukter 2 mandariner/clementiner 2-3 plommon 15 stora vindruvor 1 apelsin 1 banan 1 päron/1 äpple/1 persika 1 dl fruktjuice 3 dl tomatjuice 10 "brödiga" mellanmål 2 dl lättmjölk, lättfil eller lättyoghurt 1/2 kanelsnurra 1 småkaka 3 pepparkakor 1 "dubbelmacka" Finn Crisp med mjukostfyllning eller keso 3 bitar Finn C med gurk eller tomatskivor 1 Digestive-kex 2 vanliga skorpor 1 skorpa med mjukost 1 "dubbelmacka" med smörgåsrån med kryddad mjukostfyllning eller kesoUr "Gå ner i vikt med Stephan Rössner" 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rolle Posted August 4, 2018 Share Posted August 4, 2018 Ännu en Häst i soppan, eller samma,.Lyssna i P1 kl 11,03 . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik 2 Posted August 4, 2018 Share Posted August 4, 2018 Renommésnyltning heter det i varumärkessammanhang. Troligen har Andreas skyddat Kostdoktorn eller så har han skydd genom inarbetning, men troligen finns det ett undantag i lagen för vad pressen får göra med skyddade märken. Om personen börjar uppträda som kostdoktorn bör Andreas stämma. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ekner Posted August 4, 2018 Share Posted August 4, 2018 Rössner har jag haft koll på sedan 80-talet. Han inte bara rekommenderar kolhydrater överhövan, han ser också till att hans patienter och läsare får i sej rejält med gluten. Inte förvånande har han förtur i dagsmedier när det ska informeras om viktproblem. Jag är inte imponerad av denne man... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts