Malin Olsson marcher Posted August 5, 2018 Share Posted August 5, 2018 Jag har ätit liberal lchf en längre tid med ganska stora utsvängningar i sommar som satt sig rejält på vikten både potatis , öl å socker. Jag bestämde mig för att börja fasta 20/4 och nolla kolhydraterna vilket har inneburit att jag inte är hungrig och tillbringar all min tid på toa med vatten diarré. Idag är det dygn fem och toa besöken startade redan vid salt intag. Är detta normalt? Jag är inte sjuk, men börjar bli orkeslös. Tankar, tips och råd uppskattas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kickilotta Posted August 5, 2018 Share Posted August 5, 2018 När började du med din periodiska fasta? Förstår att du äter under 4 timmar av dygnet? Vad äter du då? Du behöver berätta mer. Sorry - ser nu att det pågått i 5 dygn. - Men hur ser matintaget ut? För mycket fett på en gång kan leda till diarré om man är ovan vid större intag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kickilotta Posted August 5, 2018 Share Posted August 5, 2018 Det har ju varit många veckor av varmt väder - får du i dig vätska och NaCl samt magnesium? Brist på detta kan leda till utmattning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Malin Olsson marcher Posted August 5, 2018 Author Share Posted August 5, 2018 Jag har inte kunnat äta så mkt men ett ägg och lite kall sås med hellmans majonnäs och avakado. Räkor och nån skiva kött. Äter inga hela stora måltider alls utan får avbryta när jag börjat äta för toa. Jag dricker mkt hemgjort kolsyrat vatten, kaffe och te äter även lite salt när huvudet inte vill vara med. Skrev fel fjärde dygnet är påbörjat nu. Jag trodde först att det var nån magsjuka/ matförgiftning men det är jag rätt säker på nu att det inte är. Kan det vara så att kroppen är så van och full med kolhydrater att den ”rensar” ut eller är jag för känslig och behöver äta lite grönsaker? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
patrix Posted August 5, 2018 Share Posted August 5, 2018 Vanligaste misstaget när man fastar är att dricka för mycket. Det lakar ur kroppen på salt och skapar elektrolytobalans. Lyssna på kroppens signaler och känn skillnad på hunger och törst och drick bara när du verkligen är törstig. Drick buljong/saltvatten ibland. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Malin Olsson marcher Posted August 5, 2018 Author Share Posted August 5, 2018 Kan det vara så enkelt? Jag va just på väg att ge upp minskar på vattnet och kaffet tack 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted August 5, 2018 Share Posted August 5, 2018 12 timmar sedan, Malin Olsson marcher sade: Jag har ätit liberal lchf en längre tid med ganska stora utsvängningar i sommar som satt sig rejält på vikten både potatis , öl å socker. Jag bestämde mig för att börja fasta 20/4 och nolla kolhydraterna vilket har inneburit att jag inte är hungrig och tillbringar all min tid på toa med vatten diarré. Idag är det dygn fem och toa besöken startade redan vid salt intag. Är detta normalt? Jag är inte sjuk, men börjar bli orkeslös. Tankar, tips och råd uppskattas Jag tycker du skall backa rejält och starta om från början, för det är inte bra så som det är nu. Ät något som helst som du får behålla till att börja med, sen kan du börja om igen. Och ta inget saltvatten innan du har ätit och fått behålla maten, inte för att saltvatten är farligt men mest för att kolla om det är detta som startar det hela. Vad är det för salt förresten, det skall vara vanligt bordssalt, sk mineralsalt är laxativ i lite högre doser. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kattuggla Posted August 6, 2018 Share Posted August 6, 2018 Hej, verkligen tråkigt och jobbigt för dig, tycker att du ska bryta och börja äta det som går. När du sen fått ordning på dig igen så starta om, men lite försiktigare. En tanke, det kolsyrade vattnet, är det något du måste dricka? Jag tål inte riktigt det utan blir lite konstig i magen. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Malin Olsson marcher Posted August 6, 2018 Author Share Posted August 6, 2018 Vanligt salt 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts