stoscha

Smak och lukt

Recommended Posts

Maken har haft taskigt luktsinne länge och har varit svårflörtad senaste tiden när det gäller mat. Ingenting smakar gott. I helgen har vi konstaterat att han knappt känner grundsmakerna. Vi har åkt på godisresa (Cinderella 22 timmarskryssning) som vi brukar njuta av. Inte ens när vi fuskar som grövsta med sött godis eller saltlakrits kan han känna skillnad. Undrar på att han inte uppskattar såser eller kryddsmör! Är det nån som vet hur man han hjälpa honom att återfå smak och lukt?

• Gilla 1
  • Förvirrad 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
8 timmar sedan, stoscha sade:

Maken har haft taskigt luktsinne länge och har varit svårflörtad senaste tiden när det gäller mat. Ingenting smakar gott. I helgen har vi konstaterat att han knappt känner grundsmakerna. Vi har åkt på godisresa (Cinderella 22 timmarskryssning) som vi brukar njuta av. Inte ens när vi fuskar som grövsta med sött godis eller saltlakrits kan han känna skillnad. Undrar på att han inte uppskattar såser eller kryddsmör! Är det nån som vet hur man han hjälpa honom att återfå smak och lukt?

Jag tappade matlusten för ett antal år sedan, hade mörk urin som inte luktade samt inget smakade gott. Det visade sig att jag hade cancer i bukspottskörteln.

• Ledsen 6

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo bukspottkörteln påverkar urinen. Jag har själv kissat "kaffe" vid några tillfällen. Gudskelov är det inte det iaf. Och tyvärr är det inget som påverkat vikten heller. Han rör sej så lite så han har en rejäl pondus eftersom kycklingmamnan han är gift med tvingar i honom mat 

Jag får se till att han tar sej till doktorn. Det kan ju vara åldern... men det är väl bra att kolla upp. Det är så himla tråkigt bara när han gnäller över maten hela tiden.

Fast om inget smakar gott kan jag ju se till att laga lax som hittills varit big no no 😉 JAG tycker om det

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

För något år sedan hade min mamma liknande besvär. Ingenting smakade bra. Det visade sig att orsaken var att hon hade svamp i munnen.

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
10 timmar sedan, DRAKULLA sade:

För något år sedan hade min mamma liknande besvär. Ingenting smakade bra. Det visade sig att orsaken var att hon hade svamp i munnen.

Ska kollas!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu