Nyttliv Posted August 12, 2018 Share Posted August 12, 2018 Hejsan alla glada LCHF:are Imorgon ska jag återgå till den low carb kost som jag övergav för alltför länge sedan. Det är helt klart så att jag är ytterst känslig för kolhydrater. Detta i kombination med stress på jobbet under det senaste halvåret, dålig sömn (pga stressen) och mitt intåg i övergångsåldern har verkligen givit resultat. Resultat i form av kilon som känns och syns. Inte roligt alls! Nu är det dags att ta tag i detta och imorgon bitti väger jag in mig. Jag väger nu mer än jag någonsin har gjort. Det är ingen extrem övervikt men det är tillräckligt för att vara ohälsosamt, obekvämt och trist. Målet är att gå ner 10 kilo. Jag har vid tidigare försök haft fallenhet för att tro och vilja att det ska gå snabbt men förhoppningsvis har jag blivit klokare och inser nu att det måste få ta tid. Jag kommer att besöka Kostdoktorns sida och forum för tips och motivation. 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tureborgaren Posted August 12, 2018 Share Posted August 12, 2018 Lycka till med din nya livsstil! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted August 12, 2018 Share Posted August 12, 2018 Välkommen till forumet Nyttliv! Här peppar vi varandra oavsett om det är undervikt, övervikt, hälsofrågor eller annat. När du nämner övergångsåldern har vi trådar om det också ("Att övervintra klimakteriedimman" är en sån). Lycka till med att hitta din väg! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kickilotta Posted August 12, 2018 Share Posted August 12, 2018 Välkommen hit på Forum - här diskuteras både högt o lågt. Kostdoktorn har så otroligt mycket bra artiklar och inte minst fina matförslag, 14-dagarsutmaningen är till bra hjälp för att snabbt komma in i en ny hälsosam rutin. Lycka till! 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nyttliv Posted August 12, 2018 Author Share Posted August 12, 2018 Tack ska ni ha för fint välkomnande!! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nyttliv Posted August 13, 2018 Author Share Posted August 13, 2018 Idag körde jag igång så i morse var det dags för vägning och mätning. Vågen visade på "personbästa". Ett trist "rekord"... 76,7 stod det båda gångerna som jag steg upp på vågen. Vägde mig två gånger - man vill ju vara säker! Så mycket har jag aldrig vägt förut och så mycket vill jag aldrig väga igen. Nu kan de bara gå neråt! Måtten var: 109 89 109 Japp! Nu är jag igång!! 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kickilotta Posted August 15, 2018 Share Posted August 15, 2018 Kostdoktorns 14-dagars utmaning? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nyttliv Posted August 22, 2018 Author Share Posted August 22, 2018 Hej och hå! Nu har det gått en och en halv vecka. Det har varit en slingrig väg. Inte raka spåret direkt... men idag stod vågen på 74.8 vilket är -1,9 kilo och det får jag säga att jag är nöjd med. Jag kämpar vidare! 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kickilotta Posted August 23, 2018 Share Posted August 23, 2018 15 timmar sedan, Nyttliv sade: Hej och hå! Nu har det gått en och en halv vecka. Det har varit en slingrig väg. Inte raka spåret direkt... men idag stod vågen på 74.8 vilket är -1,9 kilo och det får jag säga att jag är nöjd med. Jag kämpar vidare! Bra - på rätt väg - låt det ta tid. Stressa inte upp dig om det står stilla ibland. Håll din kurs - försök att inte företa dig saker som får dig att tappa siktet på målet. - Försök att leva regelbundet under hela hösten. Good luck! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts