Peter B Posted February 12, 2013 Share Posted February 12, 2013 Gör ditt val! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaia Posted February 12, 2013 Share Posted February 12, 2013 Jag låter bli att rösta för jag skulle förmodligen må illa och svimma av både och... Men tack ändå 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted February 12, 2013 Author Share Posted February 12, 2013 Fegis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiny Tom Posted February 12, 2013 Share Posted February 12, 2013 ...alternativ 3) Entrecote och ett par stekta ägg varje dag. Den tar vi sa polisen! *oooh ah lalala bingo, bingo* 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sandra Posted February 12, 2013 Share Posted February 12, 2013 Inte godis i alla fall... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted February 12, 2013 Author Share Posted February 12, 2013 Det finns ju såna här youghurt-nötter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik Kornberg Posted February 13, 2013 Share Posted February 13, 2013 Jag låter bli att rösta för jag skulle förmodligen må illa och svimma av både och... Men tack ändå Ha ha .Jag håller med dig. Bara tanken sätter igång en reaktion i min mage. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PiaM Posted February 13, 2013 Share Posted February 13, 2013 Ha ha.. Jag äter ju redan en apelsin om dagen typ *bad lowcarber, bad lowcarber* Men bananen skulle jag ju förståss gärna slippa. Lösgodiset? Seriöst? 2 hg skulle bli 2 kg tillslut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KataM Posted February 13, 2013 Share Posted February 13, 2013 Jag väljer tveklöst godiset. Kolhydratsfusk en gång i veckan kan jag hantera, men blir det varje dag kommer det snart att gå utför... 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted February 13, 2013 Author Share Posted February 13, 2013 Men KataM du måste rösta, fruktmaffian leder ju stort... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KataM Posted February 13, 2013 Share Posted February 13, 2013 Jag har röstat! Och någon eländig funktion gör att man bara kan rösta en gång. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted February 13, 2013 Author Share Posted February 13, 2013 Jag ser det nu Man kanske kan skapa en ny användare och rösta en gång till! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KataM Posted February 13, 2013 Share Posted February 13, 2013 Det vore ju något, förstås. Då kunde jag roa mig med att föra diskussioner med mig själv också. Det kunde bli intressant... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiny Tom Posted February 13, 2013 Share Posted February 13, 2013 Jag har röstat! Och någon eländig funktion gör att man bara kan rösta en gång. Det här är ett LCHF-forum, ingen BANANrepublik! *skrattskrockar som "say mama"-tomten på julafton* För övrigt anser jag att ordet bananrepublik mer än väl skulle kunna ersättas med veganrepublik. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiny Tom Posted February 13, 2013 Share Posted February 13, 2013 Jag ser det nu Man kanske kan skapa en ny användare och rösta en gång till! Jag anar att veganismen håller på att få sitt fotfäste här. Alle man till animalieförråden! Nöt, lax och äggplattor först! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Granelli Posted February 13, 2013 Share Posted February 13, 2013 Aldrig mer lösgodis med socker... banan o apelsin är i alla fall riktig mat... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kajan Posted February 13, 2013 Share Posted February 13, 2013 De som väljer att inte rösta har kanske inte förstått principen vid "pest eller kolera"-frågor. Blir du helst överkörd av tåget eller bussen? Nä, då håller jag mig hemma istället... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TillMinus Posted February 14, 2013 Share Posted February 14, 2013 Godis! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LinusPåLinjen Posted February 14, 2013 Share Posted February 14, 2013 Lösgodis. Delvis för att det kan varieras in i det oändliga och delvis för att det blir betydligt mycket mindre kolisar jämfört med frukten. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Runesson Posted February 15, 2013 Share Posted February 15, 2013 Jag har lärt mig att man ska välja kolera. Pest kan vara lite extra jobbigt. Men det finns säkert någon doktor i närheten som vet vad som egentligen är farligast... När det gäller frågan om frukt eller godis så skulle jag välja frukt. För precis som Kjell säger så är det i alla fall hyggligt naturlig mat. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melliz Posted February 15, 2013 Share Posted February 15, 2013 Helt klart frukten! Här kommer inte något smågodis passera min mun! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AnnikaE Posted February 16, 2013 Share Posted February 16, 2013 Godis innehåller ju bara skit. Socker, kemikalier, färgämnen. Ekologisk frukt är i alla fall naturlig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted February 16, 2013 Author Share Posted February 16, 2013 Jag ser att flera använder "naturlig" argumentet. men flugsvamp är också naturlig. Jag håller med om att antagligen är det bättre att äta en frukt än godis....men upplägget av frågan var frukt 7 dagar i veckan eller det ännu mer onyttiga godiset en gång i veckan. Jag tror att det är lättare att hantera ett bestämt undantag än att börja glida på hela hälsokonceptet, vad tror ni? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted February 16, 2013 Share Posted February 16, 2013 Först o främst så har jag alldrig varit speciellt förtjust i godis.. för det andra så enda anledningen till att äta lösgodis är för att dra på sig kräksjukan! Skulle överhuvudtaget alldrig äta något godis som andra hostat och snörvlat i! Då måste man ju skölja det när man kommer hem, prexis som med frukt och grönsaker! Frukt är jag inte det minsta rädd för, det är som sagt mer naturligt och innehåller lite näring och smakar gott, funkar dessutom som en bra avslutning på en måltid, som en sorts efterätt. Grejen är att jag inte är så sugen på söt frukt heller, speciellt inte den där importerade som knappt smakar något alls. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Granelli Posted February 16, 2013 Share Posted February 16, 2013 Jag ser att flera använder "naturlig" argumentet. men flugsvamp är också naturlig. Jag håller med om att antagligen är det bättre att äta en frukt än godis....men upplägget av frågan var frukt 7 dagar i veckan eller det ännu mer onyttiga godiset en gång i veckan. Jag tror att det är lättare att hantera ett bestämt undantag än att börja glida på hela hälsokonceptet, vad tror ni? Jo frågan innehåller egentligen tre variabler; 1) frukt alternativt godis --- 2) mängd --- 3) frekvens På fråga ett svarar jag som princip frukt. Där är sockret paketerat tillsammans med fibrer och vatten som dämpar upptag och ger mättnad. På fråga två svarar jag att det verkar som ett intag av sju frukter om dagen varje dag i längden kan ge fettlever, plus att de kan ge viktuppgång, så jag svarar "få frukter" På fråga tre tänker jag att frukt naturligt är tillgängligt vid säsong enbart, så det blir "sällan" Det var mycket oprecisa svar men jag föredrar det framför bestämda undantag... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted February 17, 2013 Author Share Posted February 17, 2013 Zepp, vad skönt att slippa känna ett sug efter godis. (Många pratar efter ett sug, efter att ha varit strikt nu nästan två månader, skulle jag för egen del mer kalla det en saknad). Kjell, ja, det skulle vara intressant och se vilka blodsockerpåslag frukter ger, tänkte testa detta lite när och om jag når mina "mål". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
@rkbro Posted February 17, 2013 Share Posted February 17, 2013 Jag röstar på godiset för min del. Godare än frukt. (Tror jag. Var längesen nu.) Alternativet är bara en gång i veckan. Det minst dåliga och som ger mig klart mest njutning för att vara elak mot min kropp är ju godiset. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jounih Posted February 17, 2013 Share Posted February 17, 2013 Banan iaf, alpelsinen kan jag vara utan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
QueenMarion Posted February 17, 2013 Share Posted February 17, 2013 Självklart frukt! En apelsin är ju helt fantastiskt god och om man får lov att fantisera iväg, kanske jag till och med plockat den själv direkt från trädet. En sådan solmogen torde innehålla en del min kropp kan ha användning för. Godis är en snuskig gegga av idel otäcka kemikailer. Aldrig igen kommer en godisbit in i mitt system. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lotta_B Posted February 18, 2013 Share Posted February 18, 2013 Kolera ska man välja om det finns tillgång till rent vatten Jag hade valt lösgodis eftersom jag kommer tillbaka i ketos inom ett par dagar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pch Posted February 20, 2013 Share Posted February 20, 2013 Gör ditt val! Som att svara på frågan "Har du slutat slå din fru?" Hur f-n man svara blir det fel... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maja Posted February 20, 2013 Share Posted February 20, 2013 Oj! Vilken fråga Valt apelsin, gett bananen till nån som äter såna (urrk!) Tror att jag triggar igång ett hetsätande snabbare på godis en gång i veckan än frukt varje dag...Men jag tänker inte testa i dags läge 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sara M Posted February 22, 2013 Share Posted February 22, 2013 En orsak (av många!) till att jag gillar lchf är just att frukt är no no. Har alltid haft dåligt samvete för att jag inte gillar frukt, så valet för min del är lätt. Kan även hantera sötsuget vid tillfälliga avsteg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ekblad68 Posted February 23, 2013 Share Posted February 23, 2013 Det är verkligen pest eller kolera...banan + apelsin ger drygt 60 g kolhydrater per dag...ger 420 g kolhydrater i veckan...godiset ger 200 g kolhydrater...nu skulle jag varken äta frukten eller godiset även om jag älskar dem båda...är sparsam med mina kolhydrater och väljer därför annat som är bättre...chokladbollar tex! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cavegirl IF Posted February 23, 2013 Share Posted February 23, 2013 Jag har inga problem med frukt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zara Posted February 24, 2013 Share Posted February 24, 2013 Helt klart frukten, de 2 hg lösgodis hade snarare blivit ett par kilo. Frukt klarar jag av ganska bra! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bob Posted February 24, 2013 Share Posted February 24, 2013 Väljer godis. Mest för att jag inte står ut med bananer. Dessutom blir 200g kcal en dag i veckan typ CKD eller TKD, kan man ju typ kombinera med något slags motionsutövning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts