XXXXX Posted August 27, 2018 Share Posted August 27, 2018 Hej! Jag är nybörjare på lchf, jag startade den 6 augusti. Jag mår otroligt bra av dieten, främst psykiskt. Och jag får aldrig några blodsockerdippar. Men, hur lång tid tar det för kroppen att börja gå ner i vikt? Jag är 49 år, 160 cm och väger 84 kg. Det är för mycket för min längd. Sedan jag startade har jag gått ner 1,5 kg och minskat midjemåttet med ca 2 cm. (midjemåttet är nu 108 cm). Vidare undrar jag; jag har aldrig varit någon gottegris och har inte problem med vanligt, "snabbt" socker. Däremot är jag mycket förtjust i mat, ALL mat. Jag har alltid ätit varierat, men är förtjust i pasta och bröd. Dvs detta är i vanliga fall. Sedan jag började med lchf har brödsuget försvunnit. Pastan var enkel (faktiskt!?) att ersätta med stekt vitkål och tagliatelle av zucchini. Men jag läser överallt att lchf är bra mot sötsug...detta är ju inte mitt stora problem. Kan det vara därför min kropp inte går ner så snabbt? Eller har jag för bråttom? Min dag kan se ut så här med lchf: Frukost: äggröra på 2 ägg med 30 g smör Lunch: Fläskytterfile ca 120 g Vitkål ca 200 g stekt i mycket smör (har inte direkt någon koll hur mycket.) Tomat och gurka Middag: Dietdoktorns köttfärslimpa baconlindad med stekt vitkål i smör. Ca 3 msk grädde som sås. Jag försöker hålla mig strikt. Om jag blir riktigt sugen på kvällen, vilket inte är så ofta, tar jag ett par skivor hårdost eller en bit mögelost. Tacksam för svar/Helena 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...