Matsen Posted August 28, 2018 Share Posted August 28, 2018 Vilket parti och vilka enskilda politiker vill satsa aktivt på en vetenskapligt välgrundad politik för att öka folkhälsan i Sverige? Här borde man ju kunna öka livskvalitet, minska vårdbehov- och vårdköer till en minimal kostnad. Vem är beredd att stå upp för detta? 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rickard Posted August 28, 2018 Share Posted August 28, 2018 Folkhemmet Sverige "Hjärtefrågor är att rädda vården, utvidga valfriheten med Integrativ Medicin och införa BOT-avdrag som direkt halverar kostnaden hos terapeuter, tandläkare och veterinärer... http://folkhemmetsverige.se/folkhemmet-sverige-en-introduktion/ 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jala Posted August 28, 2018 Share Posted August 28, 2018 1 timme sedan, Rickard sade: Folkhemmet Sverige "Hjärtefrågor är att rädda vården, utvidga valfriheten med Integrativ Medicin och införa BOT-avdrag som direkt halverar kostnaden hos terapeuter, tandläkare och veterinäre Inför valet om 4 år kommer jag troligtvis att rösta på Folkhemmet Sverige. Detta valet så har de ingen möjlighet att komma in i riksdagen så då blir det en bortkastad röst. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ekner Posted August 28, 2018 Share Posted August 28, 2018 Så man ska riskera massarbetslöshet inom vården? Knappast relevant. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jala Posted August 28, 2018 Share Posted August 28, 2018 2 minuter sedan, Ekner sade: Så man ska riskera massarbetslöshet inom vården? Knappast relevant. Svårt att se hur du kan komma fram till den åsikten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ekner Posted August 28, 2018 Share Posted August 28, 2018 Lite ironiskt bara...om man ser det ur myndigheternas perspektiv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jala Posted August 28, 2018 Share Posted August 28, 2018 31 minuter sedan, Ekner sade: Lite ironiskt bara...om man ser det ur myndigheternas perspektiv. Efter jag skickat så tänkte jag att det förmodligen var ironi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jala Posted August 28, 2018 Share Posted August 28, 2018 Så nära valet så är det inget parti som lyssnar på folket de bara propagerar för sin sak. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iAnna Posted August 29, 2018 Share Posted August 29, 2018 13 timmar sedan, jala sade: Inför valet om 4 år kommer jag troligtvis att rösta på Folkhemmet Sverige. Detta valet så har de ingen möjlighet att komma in i riksdagen så då blir det en bortkastad röst. Det finns inga bortkastade röster! Gurdun Schyman förklarar här (vid 08:45 min): https://www.dagenssamhalle.se/play/ar-feminism-bara-en-valfraga-stadsbor-22844 Hela intervjun är för övrigt mycket rolig, tänkvärd och befriande, oavsett vad man tycker om F!. 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jala Posted August 29, 2018 Share Posted August 29, 2018 5 minuter sedan, iAnna sade: Det finns inga bortkastade röster! Gurdun Schyman förklarar här (vid 08:45 min): https://www.dagenssamhalle.se/play/ar-feminism-bara-en-valfraga-stadsbor-22844 Hela intervjun är för övrigt mycket rolig, tänkvärd och befriande, oavsett vad man tycker om F!. Det finns ett parti som heter Kalle Anka partiet, kan det vara ett parti att rösta på? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Effie Posted August 29, 2018 Share Posted August 29, 2018 10 minuter sedan, jala sade: Det finns ett parti som heter Kalle Anka partiet, kan det vara ett parti att rösta på? Kalle Anka är väl mycket för läskeblask. Om man nu ska tänka på folkhälsan. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kickilotta Posted August 29, 2018 Share Posted August 29, 2018 7 timmar sedan, iAnna sade: Det finns inga bortkastade röster! Gurdun Schyman förklarar här (vid 08:45 min): https://www.dagenssamhalle.se/play/ar-feminism-bara-en-valfraga-stadsbor-22844 Hela intervjun är för övrigt mycket rolig, tänkvärd och befriande, oavsett vad man tycker om F!. Tycka vad man vill om FI - men jag tycker att Gudrun Schyman är en beundranvärd person, har en så avundsvärd energi - och vilken retorik! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts