Jump to content

Ett brev till en vän

patrix

Recommended Posts

Jag vet att detta är kontroversiellt men jag klistrar in en del av ett brev jag precis skrev till en vän som kanske kan vara till glädje för andra också. Men det här är bara mina åsikter och jag har ingen som helst formell medicinsk utbildning. Jo jag var plutonssjukovårdare i lumpen, men det räknas nog inte ?

Vad gäller LCHF så är du ju redan där så att säga men jag ser vad jag har i bokhyllan hemma och lägger på mitt skrivbord så behöver du bara påminna mig nästa gång vi lunchar.

Själv har jag ju ”nördat” in på det mesta både vad gäller medicin och konspirationer i stort. Och min nuvarande syntes är det mesta inom medicinen otroligt nog är trams. Visst har vi bra intensivvård så vitt jag vet. Har inte tittat på det men antar att det stämmer. Och det är väl enda tillfället jag skulle tänka mig att ”överlämna” mig till sjukvården. Dvs om jag kom in på akuten efter en allvarlig olycka. Men diabetes, demens, övervikt, hjärtkärlsjukdom, cancer, karies, allergi, migrän, smittsamma sjukdomar m.m. är åkommor man bäst förebygger och botar genom att *inte* följa rådande råd och behandlingar.

Vanligast är att vi drar på oss de olika ”västerländska” sjukdomarna genom en felaktig kost och livsstil som underminerar kroppens immunförsvar. Stress, processad mat med tillsatser, billiga växtoljor och snabba kolhydrater är de största problemen samt ett för lågt intag av naturligt fett och fullvärdigt protein. Ät rikligt med smör, grädde och ägg. Salt är också viktigt. Rent havs- eller bergssalt. Inget jod eller aluminium i form av ”antiklumpmedel”. Släng ut flourtandkrämen också. Flour förebygger inte karies, är giftigt och lagras i kroppen. Speciellt i talgkottkörteln. Det finns många flourfria tandkrämer och kokosolja går också utmärkt att borsta tänderna med och det är perfekt hudkräm dessutom.

Blir man trots allt allvarligt sjuk, t.ex. Cancer(!), är (torr)fasta och vila det bästa man kan ägna sig åt. Ett sjukt djur slutar äta och dricka av en anledning. En miss som många fastare gör är att de dricker mycket vilket lakar ur kroppen och stör elektrolytbalansen. Låt törsten styra. Drick när du är törstig och inte för att du är hungrig.

Vad man gör med Cancer i sjukvården är att likna vid ett mord. Först tar man ett prov av cancern för att ”ta reda på vilken sort det är”. I själva verket är Cancer celler som kroppen avsiktligt tillverkar för att kapsla in en allvarlig infektion, och att sticka hål på denna inkapsling riskerar sprida infektionen till andra delar av kroppen. Sen strålar man och ger cellgifter vilket också är förödande för denna inkapsling och för tillfrisknandet. Cellgifter bryter ner kroppen och ger infektionen fäste i fler delar av kroppen vilket gör att den tvingas tillverka mer cancer. Detta kallar man att cancern metastaserar. Cancer är ju en ofta obotlig sjukdom vilket stämmer väl om man låter sjukvården ta hand om den. Men ingen skugga över de som arbetar i vården. De är lika lurade som vi andra.

Fasta och vila är det man i första hand ska ta till vid Cancer. Därefter en kost helst helt befriad från kolhydrater tills man tillfrisknat, vilket det flesta faktiskt gör på detta sätt. Kolloidalt silver kan också vara effektivt för att hjälpa kroppen ta hand om den infektion som är grundorsaken. Se nedan.

Kolloidalt silver en riktigt dundermedel, och det är anledningen till att desinformationskvarnarna malt så hårt mot detta. Effektivare och mycket mindre toxiskt än alla kända antibiotika. D.v.s. förödande för läkemedelsindustrin. Och dom har ju svårt att bestämma sig. Antingen är det verkningslöst eftersom doserna är på homeopatisk nivå. 10ppm silver motsvarar 1 gram silver per hundra liter. Eller så kan man ”bli blå” vilket inte är möjligt om det är kolloidalt silver. Sanningen är att det är ruskigt effektivt och giftfritt eftersom silver är det och kolloidalt silver är verksamt i väldigt låga koncentrationer. Gör mjölktestet. Ställ två fat med mjölk på bordet. Spruta lite kolloidalt silver i det ena. Se vad som hänt efter en dag. Jag låter som nån silverförsäljare men det har att göra med att detta är en av mina senaste insikter ?
Här finns mer information https://www.ion-silver.com/allt.om.silver.html

Vacciner är vare sig säkra eller effektiva, men det visste du ju redan. Immunisering fungerar helt enkelt inte. Punkt. Hittade förövrigt denna intressanta bok från början av förra seklet. Den beskriver dagens situation väl, fast idag är det flera resor värre https://archive.org/details/ToxemiaExplained-TheTrueInterpretationOfTheCauseOfDisease1

Jag brukar gå in och kolla av kostdoktorns utmärkta bloggaggregat om jag har en stund över och vill förkovra mig
https://www.dietdoctor.com/se/nytt
https://www.dietdoctor.com/new

Den här artikeln hittade jag t.ex. precis som är intressant
https://idmprogram.com/the-shocking-origins-of-vegetable-oil-garbage/

Allt gott X. Vi hörs och ses /Patrik

• Like 4