Jump to content

Lista allmänläkare som är positiva till lchf

mejdej

Recommended Posts

Visst skulle det vara trevligt med en sådan lista, MEN tänk på att det kan finnas läkare (oavsett hur LCHF-positiva de är) som kanske inte vill vara med... Om man ska lägga upp namn anser i alla fall jag att man bör tillfråga den aktuella läkaren först.

• Like 3

Visst skulle det vara trevligt med en sådan lista, MEN tänk på att det kan finnas läkare (oavsett hur LCHF-positiva de är) som kanske inte vill vara med... Om man ska lägga upp namn anser i alla fall jag att man bör tillfråga den aktuella läkaren först.

Håller med fullständigt. Att vara positiv till Lchf inne på behandlingrummet är inte det samma som att vilja vara det offentligt. Historien visar att det finns de som fått en svår arbetssituation p.g.a. det.

Att fråga först tycker jag borde vara självklart.

• Like 1

Javisst om man hittar en sån godbit ska man naturligtivis fråga hen innan man lägger ut hen på nätet.Jag tror hen blir glad att det finns folk som efterfrågar hens specialkometens.

För mig gick det helt snett idag med ny läkare.När dom ser mina blodfetter och hör talas om min kalkade hals blir dom som galna, hon sa du äter inte  fett va, jag sa det gör jag , hela mitt tidigare liv har jag undvikit fett, jag tänker inte göra det mer. Det gick ner som en gardin mellan oss. Hon förstod att jag var en av dem som gått på det där förskrackliga. lchf:et. När jag bad om prov med APO-kvot visste hon inte vad det var. Men hon sa rent ut att vi ska prova de nya dyraste statinerna tills jag finner något som passar.Det är två världar nu inom vetenskapen. Och jag vill gå till någon som inte tycker jag tar livet av mig själv - som jag kan prata med om mina val. Så finns enn läkare på detta forum som bor i Västerås skulle jag bli så herrans glad.