Annisen Posted September 3, 2018 Share Posted September 3, 2018 Hej! Jag har under en veckas tid ätit max 20 kolhydrater/dygn och max 70 gram protein/dygn. Ändå får jag bara resultatet 0 på mina ketostix. Har en vän med ungefär samma kostschema och hon får 4 på sina ketostix. Vad är fel? Har funderat på om det kan vara avokadon som förstör det hela och därför kommer jag nu ”fasta” till en viss del idag och imorgon. Kommer köra fettkaffe och bacon mitt på dagen för att försöka få igång ketosproduktion. Det jag ätit under en dag är ex: Frukost : Två ägg stekta i smör + fettkaffe Lunch : 50 gram protein + en avokado Mellis : 50 gram mozzarella Middag innan kl 18: Köttbit/bacon 100gram, en avokado + blomkålsmos samt en kopp fettkaffe. vad gör jag fel borde ju vara maximal ketos om jag ätit såhär! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted September 3, 2018 Share Posted September 3, 2018 Välkommen till forumet, @Lauren877! Nu är jag inte rätt person att prata ketomätningar men nåt har jag kanske snappat upp under åren. Är stickorna färska? Det tycks vara ett vanligt problem att stickorna åldras. För ett tag sen var denna tråd aktiv, riktigt intressant på molekylnivå: 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Biochemist Posted September 3, 2018 Share Posted September 3, 2018 13 hours ago, Lauren877 said: Hej! Jag har under en veckas tid ätit max 20 kolhydrater/dygn och max 70 gram protein/dygn. Ändå får jag bara resultatet 0 på mina ketostix. Har en vän med ungefär samma kostschema och hon får 4 på sina ketostix. Vad är fel? Har funderat på om det kan vara avokadon som förstör det hela och därför kommer jag nu ”fasta” till en viss del idag och imorgon. Kommer köra fettkaffe och bacon mitt på dagen för att försöka få igång ketosproduktion. Det jag ätit under en dag är ex: Frukost : Två ägg stekta i smör + fettkaffe Lunch : 50 gram protein + en avokado Mellis : 50 gram mozzarella Middag innan kl 18: Köttbit/bacon 100gram, en avokado + blomkålsmos samt en kopp fettkaffe. vad gör jag fel borde ju vara maximal ketos om jag ätit såhär! Som nämnt är det bra att kolla stickorna. Byt en med din kompis som hade utslag. Med det sagt är det inte ovanligt det tar mer än en vecka. Har du kollar blodglukos eller något annat ? Lightdrycker eller sötningsmedel 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annisen Posted September 4, 2018 Author Share Posted September 4, 2018 Har ej kollat blodglukos. Ingen annan dryck än kaffe/vatten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Biochemist Posted September 4, 2018 Share Posted September 4, 2018 1 hour ago, Lauren877 said: Har ej kollat blodglukos. Ingen annan dryck än kaffe/vatten Ok. Har du provat kokosfett och om du får något utslag några timmar senare? Orsaken till frågorna är att ibland kan man få bakterier som ökar produktionen av fettsyror med udda antal fettsyror och dessa kan bli glukos. Sötningsmedel förskjuter floran åt detta hållet. Om du fastar löser sig detta då bakterierna behöver fibrer. Ligger du högt ellee lågt på fibrer? 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annisen Posted September 5, 2018 Author Share Posted September 5, 2018 Fick 3 på stickan idag. Så troligen är det bara att det tar längre tid för mig! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Biochemist Posted September 6, 2018 Share Posted September 6, 2018 On 9/5/2018 at 11:13 AM, Lauren877 said: Fick 3 på stickan idag. Så troligen är det bara att det tar längre tid för mig! Grattis, bra jobbat. Det brukar gå snabbare med tiden. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts