Skärfläcka Posted September 4, 2018 Share Posted September 4, 2018 Dave Feldman diskuterar Lean Mass Hyper Responders (LMHR) vid KetoCon 2018. Om du är smal, tränar, har högt LDL, högt HDL och låga triglycerider så kan du känna igen dig i den här presentationen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Angelico Posted September 4, 2018 Share Posted September 4, 2018 1 timme sedan, Skärfläcka sade: Dave Feldman diskuterar Lean Mass Hyper Responders (LMHR) vid KetoCon 2018. Om du är smal, tränar, har högt LDL, högt HDL och låga triglycerider så kan du känna igen dig i den här presentationen. Så intressant! Jag är en typisk LMHR. Både när det gäller lean mass, hälsa mm och blodfetterna. Men intressant också hur han tar upp fastevärdet på blodsocker och ketoner. Jag mäter låga fina bs och höga bk på kvälen men fastevärdet är precis inom zoonen han beskriver för LMHR. Jag vet inte hur jag omräknar ldl hdl och trig i svenska siffror dock.. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skärfläcka Posted September 4, 2018 Author Share Posted September 4, 2018 Konvertera mellan en uppsjö amerikanska och svenska enheter här http://icd.internetmedicin.se/enhet Rekommenderar också att lyssna på Peter Attia i podcasten The drive. Speciellt avsnittet med Rhonda Patrick där de bl.a. diskuterar eventuella genetiska orsaker till höga LDL på en ketogen kost. Peter Attia är mer skeptisk till höga LDL än vad Dave Feldman är. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts