Skärfläcka

Lean mass hyper responders - Dave Feldman om högt LDL

Recommended Posts

Dave Feldman diskuterar Lean Mass Hyper Responders (LMHR) vid KetoCon 2018. Om du är smal, tränar, har högt LDL, högt HDL och låga triglycerider så kan du känna igen dig i den här presentationen. 

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 timme sedan, Skärfläcka sade:

Dave Feldman diskuterar Lean Mass Hyper Responders (LMHR) vid KetoCon 2018. Om du är smal, tränar, har högt LDL, högt HDL och låga triglycerider så kan du känna igen dig i den här presentationen. 

Så intressant! Jag är en typisk LMHR. Både när det gäller lean mass, hälsa mm och  blodfetterna. Men intressant också hur han tar upp fastevärdet på blodsocker och ketoner. Jag mäter låga fina bs och höga bk på kvälen men fastevärdet är precis inom zoonen han beskriver för LMHR.

Jag vet inte hur jag omräknar ldl hdl och trig i svenska siffror dock..

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Konvertera mellan en uppsjö amerikanska och svenska enheter här http://icd.internetmedicin.se/enhet 

Rekommenderar också att lyssna på Peter Attia i podcasten The drive. Speciellt avsnittet med Rhonda Patrick där de bl.a. diskuterar eventuella genetiska orsaker till höga LDL på en ketogen kost. Peter Attia är mer skeptisk till höga LDL än vad Dave Feldman är. 

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu