Tobias

Viktväktarna, högskolan i Halmstad

Recommended Posts

Skratta eller gråta.

Jag började läsa texten utan att först se efter vem som var avsändare, trodde nästan det var ett skämt

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10160808051925302&id=211433185301&anchor_composer=false

https://www.hh.se/akademinforekonomiteknikochnaturvetenskap/forskning/ciel/viktminskningsstudie.65447206.html

i min enfald tror jag ju att det storskaliga testet med fettsnålt som pågått i över tretti år var tillräckligt...

8D11FF5F-2E17-4C7B-8B58-F6E2B7995A28.png

• Gilla 1
  • Haha 2
  • Ledsen 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
40 minuter sedan, MariaF sade:

Jo men det beprövade konceptet funkar! Jag vet, jag har testat det 4ggr! Under en 2års-period då jag jobbade i USA gick jag ner hela 2kg i vikt också (tjänsteresa med tillgång till kylskåp på hotellrummet). Sen varade väl iofs inte resultatet så länge men... hänger man på facebook så kanske det går bättre? Facebook var ju aldrig inblandat när jag var med... Kan ha varit det som var bristen! ;)

Studien löper under tre månaders tid”

resultatet av studien kanske inte behöver hålla så länge, huvudsaken är väl att de sen kan hänvisa till forskningen...

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag gick ner tio kilo med Viktväktarna. Fick belöningen för "minskat tio procent av startvikten" (ett litet hänglås). Sedan gick det inte mer. Men jag hade förstås inte Facebook, nej.

Vad är det för forskning, att använda ett beprövat koncept??

Jag har ju anmält mig till en studie på Sahlgrenska; med viktväst. Det later lite mer spännande.

• Gilla 6

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu