Elin Smestad Andreassen Posted September 12, 2018 Share Posted September 12, 2018 Hej alla samans Jag har nu gott nogra dagar och inte varit mej själv. Och nu är jag näs forkyld, sår hals och mitt huvudet är tung. Var på träningen igår . Har ni nogra ideer på hvad jag kan göra så jag inte tager för mycket medisin; paracetamol ,har jeg tagit hitills. Hvad gör ni när ni är förkyld unntagit att hvila och dricka vatten t.ex. ? Kram från mej till Er Elin Smestad Andreassen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ekner Posted September 12, 2018 Share Posted September 12, 2018 Sedan jag gick över på LCHF har jag inte varit förkyld, inte heller haft problem med pollen eller varit i behov av läkemedel. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kattuggla Posted September 12, 2018 Share Posted September 12, 2018 Hej, sömnen är väldigt viktig för mig om jag blir sjuk och är hemma. Och att vila...det är nog det viktigaste om man är sjuk. Sen brukar jag försöka pilla i mig diverse saker som t ex att pressa ingefära och citron i vattnet jag dricker. Olika örtteer. Fläderbär är också bra vid förkylningar. Man plockar bären och sjuder dem några minuter, silar ifrån bären och dricker saften. (bären ska inte ätas råa och var säker på att det är äkta fläder)Var försiktig dock, saften är oerhört färgstark och sitter som berget! (Jag plockar fläder nu på hösten, gör saften och fryser in den.)Krya på dig nu! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skärfläcka Posted September 12, 2018 Share Posted September 12, 2018 Sedan jag började med LCHF så är jag mindre förkyld men om en dunderförkylning skulle vara på väg skulle jag ta råd av Anna Sparre http://4health.se/?s=Förkylning 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elin Smestad Andreassen Posted September 12, 2018 Author Share Posted September 12, 2018 Tack för svaren iallafall. Jag ska krya på mej. Tack snälla Ni . 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Y62 Posted September 12, 2018 Share Posted September 12, 2018 Vila och Netflix. Det som inte dödar härdar 2 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted September 12, 2018 Share Posted September 12, 2018 Jag rekommenderar "Silvergrogg"; 0,5dl kollidalt silver, 0,5dl rödvin, saften av en halv lime (citronsaft funkar säkert också). Intages smuttande. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Engström Posted September 13, 2018 Share Posted September 13, 2018 Bra att ni aktualiserar lite av det jag tappat bort i LCHF / fastahanteringen. Sedan jag inledde min LCHF-resa för ett år sedan, har jag inte känt av någon förkylning eller annan krämpa, trots barnbarnsbarnen. Ytterligare en positiv, uppenbar effekt av LCHF. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts