annakarin Posted September 13, 2018 Share Posted September 13, 2018 Så här i början innan de gamla takterna kommer tillbaka så man inte tappar den lilla motivation man har. Det kommer tillbaka mer och efter en jobbnatt inatt så är frukosten återigen kakao gjort på äggmjölk, man sover gott på varm choklad tycker jag. Dessutom så har jag fått en rivstart verkar det som cm efter cm försvinner vikten vet jag inte förrän i morgon, faktum är att jag ätit gott hela veckan saknar inget ännu. Jag hade också kvar ketostix så jag håller lite koll den vägen , jag är i början på ketos det visar måttligt just nu. Så det blir väl till att hålla i så rutinerna kommer tillbaka.... 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Effie Posted September 13, 2018 Share Posted September 13, 2018 Skaffa rutiner; planera; motivation är inte något att bygga på I längden (den insikten har jag knyckt från lchf-ingenjören, men har insett att det är sant.) Det finns en godmorgontråd här på forumet; lång som bara den; är trevlig att skriva små hälsningar och allmänna tankar I. Om du inte gör som jag och har en egen tråd som du samlar dina frågor och erfarenheter I. Brukar vara bade praktiskt att gå tillbaka I (lättare att hitta vad man gjort), och kul att läsa, och bra att följa upp vad som hänt och hur det gått. Och ja, jag kikar också in här varje dag, bara för att det är trevligt. Och det kan stå något intressant. 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted September 13, 2018 Share Posted September 13, 2018 12 timmar sedan, annakarin sade: Så här i början innan de gamla takterna kommer tillbaka så man inte tappar den lilla motivation man har. Det kommer tillbaka mer och efter en jobbnatt inatt så är frukosten återigen kakao gjort på äggmjölk, man sover gott på varm choklad tycker jag. Dessutom så har jag fått en rivstart verkar det som cm efter cm försvinner vikten vet jag inte förrän i morgon, faktum är att jag ätit gott hela veckan saknar inget ännu. Jag hade också kvar ketostix så jag håller lite koll den vägen , jag är i början på ketos det visar måttligt just nu. Så det blir väl till att hålla i så rutinerna kommer tillbaka.... Sammanfattat.. 3 veckor för ketos, tre månader för fettoxidation och ork, tre år för den mentala omställningen till LCHF-liknande kost. tre skillsmässor och tre nya bostäder för att få reda på hur man vill leva sitt liv och ihop med vem! Vet man då inget om hur man vill ha sitt liv så är det nästan hopplöst? 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
annakarin Posted September 14, 2018 Author Share Posted September 14, 2018 Effie hur menar d u göra en egen tråd? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Effie Posted September 14, 2018 Share Posted September 14, 2018 Jag har en egen "tråd" Effies erfarenheter (under rubriken LCHF-erfarenheter), och den är på ganska många sidor nu. Där kan jag skriva om vad jag gör, vad jag testar, vad jag funderar på, vad jag äter (om jag känner för det)...och andra kan komma med kommentarer och idéer. Då har jag allting samlat på ett ställe. Jag kan gå tillbaka och läsa. Kul att se. Kanske kan det vara till nytta för någon annan också, inte vet jag. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted September 14, 2018 Share Posted September 14, 2018 11 timmar sedan, annakarin sade: Effie hur menar d u göra en egen tråd? Vet inte vad Effie menar.. men jag kan avslöja så mycket som så att vi andra dagliga besökare.. uppskattar om man håller sig till en tråd för varje fråga av specefik natur? Dvs, "hej jag har börjat med LCHF och vill ha alla råd och dåd som tänkas kan", för att fortsätta på inslagen LCHF-väg är en tråd.. en sk Newbie tråd, den får lov att spreta.. iomed att man vill veta allt om LCHF/få en massa tips hitan och ditan! Dvs nr 2.. i din "egen tråd" som då i princip bara handlar om dig själv och dina eventuella framgångar/tillkortakommanden så får du då främst kommentarer med olika inrilktning som är specefikt inriktad till dig.. dvs LCHF är trots allt inte så enahhanda som folk först förstår! Men jag tror att jag kan sammanfatta det hela på så sätt att det är lättare att följa dig om du har en egen tråd.. på det så får du självklart kommentera och ställa ytterligare frågor i alla andra trådar. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted September 14, 2018 Share Posted September 14, 2018 Det kan ju bli lite spretigt i olika trådar; man vet att ett ämne diskuterats men hur i all sin dar hittar man tillbaka vid behov? Då är en egen tråd bra. 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts