annakarin Posted October 3, 2018 Share Posted October 3, 2018 Att det går åt något håll alltid vet man ju och här går det åt helvete. 3 kg ner har vänt och blivit lika mycket upp...jag trillar dit i parti och minut utan att tänka mig för. Jag har lagat efter menyerna men kan omöjligt äta så mycket. Jag saknar verkligen potatis det känns inte som man ätit middag utan dem . Ja den helgen som gått har en massa onödigt slukats sånt jag aldrig äter annars . Tex tårta ?! Bakelser croissanter säterkrans ostbågar m.m . Skäms något över detta, och är rädd för att tappa det helt. Får försöka ta nya tag o börja om när man nu är tillbaka till GÅ. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Engström Posted October 3, 2018 Share Posted October 3, 2018 13 minuter sedan, annakarin sade: en massa onödigt slukats sånt jag aldrig äter annars . Tex tårta ?! Bakelser croissanter säterkrans ostbågar m.m . Fast då befinner du dig inte ens i närheten av LCHF! När jag växlade över till LCHF för ett år sen, skedde det efter några sekunders överläggning - dock med ett kunskapsbagage genom några hundra timmars avlyssning och avläsning av forskareliten på området resp. på forumet. Efter att beslutet tagits /september 2017/ har jag inte känt minsta svårighet att hålla mig i ketos. Är aldrig hungrig annat än på morgonen. Sötsuget försvann lätt och min vikt, efter fem kilos nedgång, har nu hållit sig konstant under senaste sex månader. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
annakarin Posted October 3, 2018 Author Share Posted October 3, 2018 Jag vet , jag höll på med LCHF för flera år sen utan problem , kunskapen finns där men....och kakor tårtor och sånt är något som jag aldrig brukar frossa i annars men nu blev det så i helgen + några dagar till av olika anledningar , och jag blir så trött på mig själv men får väl börja om på ny kula . Utan att tycka synd om mig själv för handen på hjärtat det finns alltid en del jag saknar ....ibland. 5 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Effie Posted October 3, 2018 Share Posted October 3, 2018 Jag länkar ibland till det här inlägget på Kolhydrater iFokus. Bara för att man ska veta att man inte är ensam om att göra dumma saker, trots att man vet. Att skämmas är bara slöseri med mental energy. Det man har gjort, det kan man inte påverka, men det är bara att börja om igen, planera battre, hitta strategier... https://kolhydrater.ifokus.se/discussions/4d714d91b9cb46222d05ffd4-aterfall-behovs-for-att-vi-skall-lara-oss-ii 7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Peter B Posted October 3, 2018 Popular Post Share Posted October 3, 2018 För en del av oss är det lite av en sorg att inte kunna äta ett antal saker som man tycker är väldigt gott, det leder nog till att man någon gång gör större avsteg från LCHF, det gör inte så mycket om det går några månader eller mer mellan gångerna. Bara man har solklart för sig varför man äter LCHF och inte "normalkost" så är det ju bara att efter några dagars avsteg att återvända till LCHF utan att skämmas och fundera så mycket på varför det hände. Om man känner behov av att göra ett antal avsteg i månaden eller oftare så ska man nog ta sig en funderare på hur man ska hantera situationen. 8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted October 3, 2018 Share Posted October 3, 2018 Jag känner ingen sorg.. för jag får äta prexis vad jag vill.. grejen är bara att jag för det mesta/nästan hela tiden vill äta sådant som faller inom LCHF! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Engström Posted October 3, 2018 Share Posted October 3, 2018 3 minuter sedan, Peter B sade: en sorg att inte kunna äta ett antal saker som man tycker är väldigt gott, Troligen är problemen beroende på vilken ålderskategori vi talar om. Är man mellan 20 och 50, kanske livet längre fram kan synas oändligt. Har man passerat 70-80, vet man lite mer i detalj vad som väntar. För egen del betraktar jag numera min kropp som intressant testobjekt och ser med förundran vilken fantastisk effekt kosten har. Dessutom ser jag att den mat som ingår under LCHF-paraplyet i hög grad tillfredställer smaklökarna. Det som förloras genom utsättningen av "sockerfödan" kompenseras mer än väl av LCHF! Om kosten innebär ett antal år längre liv är en sak, viktigare dock med möjligheten att kunna leva frisk fram till slutet, förhoppningsvis även klar i skallen nog att kunna umgås med barnbarnsbarnen eller omvänt. 7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AML Posted October 4, 2018 Share Posted October 4, 2018 Igår fick jag lust att äta mer än jag behövde och köpte två kycklingklubbor för 7:50 på COOP. Mumsade upp på dem i bilen på parkeringen utanför och de smakade riktigt bra (förhoppningsvis inte en massa socker i marineringen). Det känns skönt att mina excesser numera inte inbegriper kakor och annat gift. Lycka till och du kan slänga det dåliga samvetet åt skogen. Så länge du återtar ditt chefskap över dig själv är det okej! Lycka till! 7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts