patrix

Dunder och snus

Recommended Posts

14 minuter sedan, jala sade:

Du verkar förvånad, hur kommer det sig?

Svaret på det hittar du i andra trådar där du uttryckt dig väldigt negativt och absolut aldrig skulle vara med! Men härligt att även du kan ändra dig! ^_^

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
28 minuter sedan, MariaF sade:

Svaret på det hittar du i andra trådar där du uttryckt dig väldigt negativt och absolut aldrig skulle vara med! Men härligt att även du kan ändra dig! ^_^

Jag ändrar aldrig mig om min åsikt om facebook. Däremot så är jag med i vissa grupper där det händer att det dyker upp en och annan pärla. Jag har väl lyckats få en och annan tumme upp för mina goda råd vid några tillfällen, det händer även att jag lär mig vissa saker som hur man kollar om det är kolloidalt silver eller bara vatten i glaset. Det började för några år sedan med en nebulisator och kolloidalt silver och på den vägen är det.

• Gilla 2
  • Tack! 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
16 timmar sedan, HelgeK sade:

Syster jag tycker du skall fundera lite mer på den tanken, och jag vill starkt avråda dig från att tugga i dig en vit flugsvamp, även om ingen enda människa mixtrat med den. 

🙂Jo jag ska nog fundera lite mera på det, och jag ska inte tugga i mig någon flugsvamp 😯 Jag har fått en bok presenterad för mig som just avhandlar lite av detta med växter/örter som i sitt naturliga ursprung faktiskt fungerat i många kulturer som läkemedel, men som idag har blivit beroendeframkallande och/eller narkotikaklassade då vi människor mixtrat med dem. Kaffe och nikotin är bara ett par exempel av dessa.

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
20 timmar sedan, HelgeK sade:

Syster jag tycker du skall fundera lite mer på den tanken, och jag vill starkt avråda dig från att tugga i dig en vit flugsvamp, även om ingen enda människa mixtrat med den. 

Jag har läst någonstans att den vita flugsvampen innehåller ett hallucinogen och något allmänt hämningsbefriande ämne som vikingarna tog till i utspädd form, när de laddade upp inför en bärsärkagång.  Så Systers teori stämmer kanske  även i detta fall :D 

• Gilla 2
  • Haha 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
10 timmar sedan, Syster sade:

Jag har fått en bok presenterad för mig som just avhandlar lite av detta med växter/örter som i sitt naturliga ursprung faktiskt fungerat i många kulturer som läkemedel

Spännande! Vad är det för en bok? Jag har en huskursbok med recept för både åkommor och tvål/schampo som jag vårdar ömt! Tycker sådant är jättehäftigt! Så mycket viktigt som fallit i glömska.

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
12 timmar sedan, MariaF sade:

Spännande! Vad är det för en bok? Jag har en huskursbok med recept för både åkommor och tvål/schampo som jag vårdar ömt! Tycker sådant är jättehäftigt! Så mycket viktigt som fallit i glömska.

Det är en engelsk bok som heter . . .

https://www.adlibris.com/se/bok/encyclopedia-of-psychoactive-plants-9780892819782

Jag har inte läst den, det är en bekant som har intresserat sig för ämnet som gärna delger sina kunskaper 🙂

Som en tillfällighet så håller man den här helgen i Stockholm ett vetenskapligt seminarium om hur psykoaktiva substanser kan hjälpa människor med olika psykiatriska åkommor.

http://cpp2018.se/#about

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
On 2018-10-12 at 14:12, Inez sade:

Jag har läst någonstans att den vita flugsvampen innehåller ett hallucinogen och något allmänt hämningsbefriande ämne som vikingarna tog till i utspädd form, när de laddade upp inför en bärsärkagång.  Så Systers teori stämmer kanske  även i detta fall :D 

Den vita flugsvampen utgör ett dödligt gift. Levern hinner förstöras helt innan man ens  känner att något är fel. Har man tur så klara man sig om man får en snabb levertransplantation.Riskaen att dö är väldigt stor. Däremot den röda med vita prickar lär ha använts av vikingarna ,som hallucinogen drog.

• Gilla 2
  • Ledsen 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu