Penilla

Fläsksvålar

Recommended Posts

Jag har hittat en ny favorit: fläsksvålar! Känns för gott för att vara sant. Jag vill gå ner i vikt, är dom verkligen tillåtna med då?

Enligt innehållsförteckningen tror jag det.

Innehållsdeklaration: Fläsksvåler, fläskfett, salt och antioxidant (E320).

Näringsvärde: Näringsvärde per 100 gram Energi 578/2410 kilokalori/kilojoule Fett 35 gram varav mättat fett 12 gram Kolhydrat 0.50 gram varav sockerarter 0.50 gram Fiber 0.80 gram Protein 65 gram Salt 3 gram

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja, de är okej eftersom de är kolhydratsnåla.

Jag har ätit några påsar svålar under åren men jag är inte sugen på dem nu så det var längesedan.

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag håller med Drakulla, kolhydratsmässigt är de ok och för några år sedan konsumerades en del påsar här. Men allt eftersom mitt fokus hamnat på mer på matkvalitet, så är jag inte längre så sugen. Svålarna brukar vara danska, och dansk grisuppfödning känns ju inget vidare. 

Men man kan göra egna, på svål från lyckliga grisar. Det Gjorde jag en av de gånger jag köpt grislåda från bonden. Gott, men tillräckligt pyssligt för att det inte har blivit av sedan dess. 

• Gilla 5
  • Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2 timmar sedan, Penilla sade:

Jag har hittat en ny favorit: fläsksvålar! Känns för gott för att vara sant. Jag vill gå ner i vikt, är dom verkligen tillåtna med då?

Enligt innehållsförteckningen tror jag det.

Innehållsdeklaration: Fläsksvåler, fläskfett, salt och antioxidant (E320).

Näringsvärde: Näringsvärde per 100 gram Energi 578/2410 kilokalori/kilojoule Fett 35 gram varav mättat fett 12 gram Kolhydrat 0.50 gram varav sockerarter 0.50 gram Fiber 0.80 gram Protein 65 gram Salt 3 gram

Det är samma här, det är snacks, köp en påse vid jul.. max 4 gånger per år iallafall.

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om det är vad som krävs för att hålla dig på banan - Go for it. Det brukar svänga i perioder och det är ett klart bättre alternativ än mycket annat. Snaska på du! ??

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg