Vittvrak Posted October 15, 2018 Share Posted October 15, 2018 https://www.svtplay.se/den-vinnande-maten Colting får komma till tals om lchf, synd , eller typiskt, att han inte fick replik på nån snubbe som sågade kosten. Frölanders vegetariska käk är oxå intressant, 12 avokados, blir mycket fett. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ekner Posted October 15, 2018 Share Posted October 15, 2018 Tänk på att svt dirigeras i bakgrunden av industrin. Undrar hur många som verkligen brydde sej om vad som framkom i programmet? Sannolikt ryckte de flesta på axlarna och gav fullständigt f-n i saken. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vittvrak Posted October 15, 2018 Author Share Posted October 15, 2018 7 minuter sedan, Ekner sade: Tänk på att svt dirigeras i bakgrunden av industrin. Nä, tänker jag inte tänka på eftersom det är trams. I övrigt har du kanske mera rätt. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ekner Posted October 15, 2018 Share Posted October 15, 2018 6 timmar sedan, Vittvrak sade: Nä, tänker jag inte tänka på eftersom det är trams Så vem styr våra tv-medier? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vittvrak Posted October 15, 2018 Author Share Posted October 15, 2018 Från Wikipedia : Enligt ett sändningstillstånd ska SVT ansvara för den allmännyttiga (public service)-produktionen och -utsändningen (tillsammans med Teracom) av television i Sverige. SVT började sända reguljärt 1956, då under namnet Radiotjänst sedermera Sveriges Radio. Sveriges Radio delades upp i fyra bolag från och med den 1 juli 1979,[4] då SVT bildades och fick hand om televisionen. Utbudet riktar sig till alla åldrar och det sända innehållet utgörs till största delen av fiktion, underhållning, sport, kultur och musik men även fritidsfakta, vetenskapsfakta, samhällsfakta och nyheter.[5] De mest sedda programmen på SVT:s kanaler är nöje och sport.[6] Företaget ägs av Förvaltningsstiftelsen för SR, SVT och UR, som också utser företagets styrelse. Styrelseordförande är sedan 2014 Anna-Karin Celsing. Företaget leds av en verkställande direktör, som sedan 2014 är Hanna Stjärne. Verksamheten finansieras med radio- och TV-avgiften. ” Sveriges Television AB (SVT) har till uppgift att bedriva tv-verksamhet i allmänhetens tjänst. Verksamheten ska präglas av oberoende och stark integritet och bedrivas självständigt i förhållande till staten som olika ekonomiska politiska och andra intressen och maktsfärer i samhället. Det är särskilt viktigt att SVT slår vakt om programområden som är betydelsefulla för allmänintresset. „ – Ur SVT:s sändningstillstånd.[7] Företaget är ett aktiebolag som ägs av den statliga Förvaltningsstiftelsen för SR, SVT och UR. Stiftelsen har elva ledamöter utsedda av regeringen. Sveriges Television AB äger tillsammans med Sveriges Radio och Utbildningsradion företaget Radiotjänst i Kiruna AB, som administrerar och driver in TV-licensen. Det uttalade syftet vid övergången till stiftelseägandet var att säkerställa verksamhetens oberoende gentemot staten och andra maktgrupper.[59] SVT anser inte att företaget är statligt ägt, trots att stiftelsens ledamöter utses av regeringen och SVT:s styrelseledamöter utses av stiftelsen.[60]Sedan 1 juli 2009 är SVT medlem i Svenskt Näringsliv.[61] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ekner Posted October 15, 2018 Share Posted October 15, 2018 ...och vem beordrar styrelsen vad som får sändas och hur det ska vinklas? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vittvrak Posted October 15, 2018 Author Share Posted October 15, 2018 Är rätt trött på konspirationsteoritrams. Du vill säkert berätta hur det ligger till, gör det. Du vet att det är trams, jag vet att det är trams. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ekner Posted October 15, 2018 Share Posted October 15, 2018 Jag anser mej ha rätt, är du av annan uppfattning får du leta fram hållbara bevis...annars avslutar vi här och nu. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted October 16, 2018 Share Posted October 16, 2018 Jag är lixom inte heller mycket för konspirationsteorier! Jag vet att de finns.. i realiteten så existerar de främst vid krig, inom politik och vid kärlek! Sen så handlar det rätt mycket om hur man uttrycker sig och om hur man har koll på demokratin/samhället fungerar. Dvs näringslivet är och förblir en del av vår demokrati, de har sina opinionsbildare/ de har oxå råd att anlita sk experter. Iallafall de nuvarande kostråden som är rätt nya har sin lilla historia. Och det mesta förhandlades fram i FN.. av politiker. Läs gärna https://www.adlibris.com/se/bok/ideologin-och-pengarna-bakom-kostraden-9789172411425 Jag säger bara en sak, som står i boken.. vägen till helvetet kantas av goda förutsattser! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Skärfläcka Posted October 17, 2018 Popular Post Share Posted October 17, 2018 On 2018-10-15 at 07:59, Vittvrak sade: https://www.svtplay.se/den-vinnande-maten Colting får komma till tals om lchf, synd , eller typiskt, att han inte fick replik på nån snubbe som sågade kosten. Frölanders vegetariska käk är oxå intressant, 12 avokados, blir mycket fett. Omstart på den här tråden. Jag upptäckte SVT Sports reportage serie Den vinnande maten på SVT Play. https://www.svtplay.se/den-vinnande-maten Intressant, undrar om de kommer ha med Björn Ferry. Gillar Coltings repliker: ”Att träna mycket är ingen ursäkt för att äta skit” och ”Det är väldigt få människor som behöver äta mer mjöl idag”. 8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jala Posted October 17, 2018 Share Posted October 17, 2018 49 minuter sedan, Skärfläcka sade: Det är väldigt få människor som behöver äta mer mjöl idag Ingen behöver någonsin äta mjöl. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skärfläcka Posted October 17, 2018 Share Posted October 17, 2018 4 minuter sedan, jala sade: Ingen behöver någonsin äta mjöl. Vi vet att du har snabba reflexer 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jala Posted October 17, 2018 Share Posted October 17, 2018 2 minuter sedan, Skärfläcka sade: Vi vet att du har snabba reflexer Bara för att du känner mig, men det finns många nya som inte vet vilken fot de skall stå på. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted October 17, 2018 Share Posted October 17, 2018 Coltings sätt att uttrycka sig är underbart! "Vi måste ta itu med fredagsmyshetsen!" 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts