Popular Post Skärfläcka Posted October 15, 2018 Popular Post Share Posted October 15, 2018 Nisse Simonson, pensionerad läkare, propagerar för LCHF i Malou efter tio utan att nämna ”LCHF” den enda gång! Budskapet var dock glasklart; ät på rätt sätt för att undvika inflammationer: - undvik socker och kolhydrater - ät omega 3 men inte omega 6 - samt mycket D-vitamin https://www.tv4.se/efter-tio/klipp/kirurgen-tipsar-så-minskar-du-inflammationer-11794880 Dessutom i frågestunden lyckas han klämma in att man ska undvika statiner. https://www.tv4.se/efter-tio/klipp/läkarna-svarar-på-tittarfrågor-om-inflammationer-och-sköldkörteln-11795046 10 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Engström Posted October 16, 2018 Share Posted October 16, 2018 14 timmar sedan, Skärfläcka sade: LCHF i Malou efter tio utan att nämna ”LCHF” den enda gång! Visserligen nämner han inte LCHF, sannolikt för att inte chikanera sina läkarkollegor eller den svenska dietistkåren, men läkaren (Nisse Simonson) klarar ensam av att på ett otvunget och naturligt sätt skåpa ut samtliga "experter", åtminstone som jag sett i programmen inom området medicin/kost på TV4. Stort tack Skärfläcka för tipset - båda referenserna passar utmärkt att använda som populär LCHF-information - sällsynt, suverän reklam som inte ens behöver sätta namn på det som reklamen syftar på. Dessutom presenterad av en av de få läkare som faktiskt föreföll lika kunnig på området lågkolhydratkost, som den genomsnittlige besökaren här på forumet och dessutom uppenbarligen kemiskt fri från ekonomiskt beroende av läkemedelsföretagen (pensionerad läkare som medicinerat sig själv enbart genom radikal kostomläggning) - vad kan man mer önska sig? 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elinor Posted October 16, 2018 Share Posted October 16, 2018 Majoriteten överläkare inom t.ex cancer, inflammation eller autoimmuna sjukdomar är ju ändå rörande överens om att socker samt kolhydratrik processad kost är rejält dåligt. Fler och fler verkar också fått upp ögonen för hur dåliga vegetabiliska fetter kan vara. Den stora kostkonflikten handlar väl främst om konsumtionen av animaliska fetter, mättade fetter och rött kött, vilket fortfarande är tabu att rekommendera. Där är man inte överens alls. Främst p.g.a stor konsensus inom etablissemanget baserat på äldre inaktuella studier. Men också att begreppet LCHF blivit så smutskastat av diverse lobbys att ingen vågar nämna det. Om de magiskt nog vågar nämnda lågkolhydratkost, så kommer de alltid med ett lååångt utlägg och varnade finger angående high fet keto farliga "kött och fett" dieter, som de kallar det Om jag säger att jag skippar ris, bröd, socker, pasta o.s.v får jag höra att jag är hälsosam och duktig. Säger jag att jag käkar LCHF får jag en föreläsning om hur illa det är och att jag svävar i typ livsfara 7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syster Posted October 16, 2018 Share Posted October 16, 2018 Nisse är underbar Han var/är en fantastisk läkare, och jag tror även att han kunnat haft en stor framgång som komiker också 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vivisfaxarn Posted October 16, 2018 Share Posted October 16, 2018 Jag har hört honom föreläsa flera gånger! Komiker tycker jag! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jala Posted October 17, 2018 Share Posted October 17, 2018 Saxat från Facebook. " Stefan Whilde 8 min Den skolmedicinska forskningen har nu kommit på en ”helt ny teknik” för cancerbehandling. Istället för att hämma immunförsvaret så ska man kicka igång det (höja det) så att immunförsvaret angriper cancertumörerna! Halleluja! Men hallå – har ni hört talas om klassisk homeopati? Har ni hört talas om näringsmedicin, kolloidalt silver, TCM, Ayurveda? Naturliga läkekonster och behandlingsmetoder har arbetat med att höja individens immunförsvar i ett par tusen år. Medan allopatin (skolmedicinen) under sin relativt korta och destruktiva levnad arbetat för att sänka/dämpa individens egna immunförsvar – vilket lett till ökad sjukdom världen över. Nu äntligen fattar skolmedicinsk forskning det som vi andra fattat i två tusen år. Och då är metoden givetvis plötsligt en ”helt ny teknik”. Inte för oss. Den efterblivna sjukvården som är förödande för oss människor.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vivisfaxarn Posted August 3, 2019 Share Posted August 3, 2019 När jag nu läser mitt gamla inlägg slår det mig att det ser ut som att jag avfärdar honom som komiker. Som att man inte behöver ta honom på allvar. Helt fel! Han är visserligen rolig, men så bra! Alltså läs och lyssna, han är så på kornet! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts