Norsken Posted February 14, 2013 Share Posted February 14, 2013 Hei. Jeg sliter med å holde meg mer enn kanskje en uke uten å ha en liten utskeielse med godteri, kake, eller tilsvarende. Det er rundt meg hele tiden og det er ikke så lett å unngå dette uten at det får sosiale konsekvenser (la være å gå på jobb, ikke gå ut til venner, etc). Fristelsen blir rett og slett for stor når jeg blir sulten og jeg klarer ikke holde meg mett hele tiden. Jeg prøver ikke gå ned i vekt - er det da egentlig et problem med litt godteri en gang i uken? Jeg prøver heller ikke å holde meg i dyp ketose da jeg har innsett at dette legger for mye restriksjoner på kosten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted February 14, 2013 Share Posted February 14, 2013 Det är vad du äter i snitt över en längre period som har störst betydelse för din hälsa.. dvs att du får näring nog och energi. Vi är ju inte asketer.. det vore hur som helst mycket värre om vi vore diabetiker.. och även de faller av banan med jämna mellanrum. Sen så får man jobba på lite strategier, hur man undviker de värsta fällorna.. på jobbet och i sociala samanhang. På jobbet kan man ju grunda med en rejäl frukost.. elelr ta med den till första rasten. I sociala samanhang får man grunda ordentligt innan man går hemifrån.. smaka på någon utvald sak och sen berömma värdinna för det goda.. men man orkar inte äta mer! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts