Jump to content

Inte hungrig!

Godisråttan

Recommended Posts

Hej, är inne på min första vecka strikt LCHF, det går bra. Är inte hungrig, klarar mig på min äggröra på morgonen till middag på kvällen. Mao jag äter bara 2 gånger/dag. Man ska ju bara äta när man är hungrig. Blir det bra förbränning ändå? Någon annan som känner igen sig?

• Like 1

1 timme sedan, Godisråttan sade:

Hej, är inne på min första vecka strikt LCHF, det går bra. Är inte hungrig, klarar mig på min äggröra på morgonen till middag på kvällen. Mao jag äter bara 2 gånger/dag. Man ska ju bara äta när man är hungrig. Blir det bra förbränning ändå? Någon annan som känner igen sig?

Det går över..  näe  nu skämtar jag, dvs jag äter bara 1-2 gånger per dag!

Iallafall så tar det en tid innan man vant sig, i början kan man som regel bli helt ohungrig eller vrålhungrig.

Det varierar från person till person helt enkelt.

Aså det är bara på semester/hotell som jag äter frukost.. helst då äggobacon eller något liknande.. helst då inte före 9-10!

Grejen är nog snarare.. att om man äter kaloririk/proteinrik/fettrik mat så skall man kunna stå sig rätt länge på alla de kalorierna, det gäller förmodligen även normalkostare?

Iallafall så är det som så.. iallafall om man är frisk, kroppen blir fena på att använda det man äter som energi, för sin försörjning.. resten är sk övrig näring typ vitaminer, mineraler, spårämnen, salter, litta ditten o datten!

Som regel, dvs om man är frisk och vid sunda vätskor i övrigt, så reglerar kroppen det hela via hunger, dvs förbräningen fortgår.. trots att man inte äter var tredje timme/tack vare att man i stället åt en energirik kost.. dvs allt annat vore helt konstigt, för i princip, (men bara i princip) så bör man inte bli hungrig igen fören man förbränt allt det man åt i föregående måltid!

Dvs du har bara några enskilda gram av glukos, fett och aminosyror i blodet samtidigt, dvs ditt blod omvandlas inte till bernaisesås bara för att du råkar äta en hel del fett, lagom med protein samt dragon!

Okänt för mig vad dragonet lagras som men iomed att det är blad så lagras det nog rätt lite, mest i så fall som någon tillförd vitamin i levern?

• Like 1