MariaBM Posted October 26, 2018 Share Posted October 26, 2018 Fick världens återfall igår, åt både bröd och digestivekex. Kunde inte stå emot doften av nyrostat bröd när sönerna åt frukost. Klarade det medan dom va hemma men sen slog djävulen till eller nåt. Så då var det ruta ett igen, starta om på nytt. Är så irriterad på mig själv att jag inte har bättre karaktär. Nej! Jag var inte hungrig, var mätt på detverse annat men ja vad ska man säga.... Vet inte kanske finns värre saker man kan trycka i sig men ändå.... 2 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Jamtlandstjej Posted October 26, 2018 Popular Post Share Posted October 26, 2018 4 minuter sedan, MariaBM sade: Fick världens återfall igår, åt både bröd och digestivekex. Kunde inte stå emot doften av nyrostat bröd när sönerna åt frukost. Klarade det medan dom va hemma men sen slog djävulen till eller nåt. Så då var det ruta ett igen, starta om på nytt. Är så irriterad på mig själv att jag inte har bättre karaktär. Nej! Jag var inte hungrig, var mätt på detverse annat men ja vad ska man säga.... Vet inte kanske finns värre saker man kan trycka i sig men ändå.... Du är inte usel, du är bara mänsklig. Upp på banan igen! 8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaBM Posted October 26, 2018 Author Share Posted October 26, 2018 Tack 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rickard Posted October 26, 2018 Share Posted October 26, 2018 Nja, ruta ett blev det väl inte... Ett steg bakåt bara, sen kan du ta två steg framåt.. 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Elinor Posted October 26, 2018 Popular Post Share Posted October 26, 2018 Tycker du ska skippa den där tankebanan om att "börja om". Ofta sabbar man ännu mer för sig och släpper bromsen helt. I alla fall jag gör det, när jag tänk så historiskt. Jag har tryckt i mig en massa annat skräp också, eftersom jag ändå misslyckats med dieten och ska börja om från ruta ett. Att man faller dit på bröd, kakor eller dylikt är bara ett avsteg. Du är fortfarande kvar i din rutin och kost långsiktigt. Den framgång du haft hittills har inte försvunnit. Försök balansera genom att äta extra bra kommande dagarna. Du har min fulla förståelse vad gäller snedsteg med bröd hursomhelst! Är själv lite av en "nykter" brödmissbrukare. Blir så distraherad om servitören ställer fram färskt vitt bröd på en restaurang. Ta bort det för fasen! Jag slutar prata, blir irriterad, sliter sönder servetter i små bitar och stirrar på brödet, medan det drar och krampar i käkarna och vattnas i munnen. Den där belönande kicken man får av att stoppa bröd i munnen är rejält svår att stå emot. Har också fallit dit på just vitt bröd mer än en gång de senaste året. Vilket alltid lett till en dominoeffekt där jag p.g.a den snabba kolhydratinjektionen blivit så sötsugen att jag tryckt i mig efterrätt och godis också 8 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted October 26, 2018 Share Posted October 26, 2018 7 timmar sedan, MariaBM sade: Fick världens återfall igår, åt både bröd och digestivekex. Kunde inte stå emot doften av nyrostat bröd när sönerna åt frukost. Klarade det medan dom va hemma men sen slog djävulen till eller nåt. Så då var det ruta ett igen, starta om på nytt. Är så irriterad på mig själv att jag inte har bättre karaktär. Nej! Jag var inte hungrig, var mätt på detverse annat men ja vad ska man säga.... Vet inte kanske finns värre saker man kan trycka i sig men ändå.... Såå, nu är du där, vi har alla varit där, och det lär inte heller bli sista gången! Utan så kommer det att se ut framöver, det värsta är oftast kalas man är bjuden på! Karaktär och karaktär, det är väl inte som så att du framöver kommer att leva på vitt bröd och digestivekex? För jag antar att du inte gjorde det förut heller? För om jag fattat rätt så är du betydligt mer avancerad än mig i köket? Dvs om man får världens sug efter vitt bröd/digestivekex så finns det gott om LCHF alternativ!, som ofta är väl så goda. https://receptlchf.se/kategorier/bakverk/ Dvs i framtiden så kommer du hur som helst/jag oxå att falla för icke LCHF, det är sällan något problem.. såvida man inte ser livet per se som ett problem. 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted October 27, 2018 Share Posted October 27, 2018 Idag drack jag coca cola. Det är inte ofta det händer. Men jag ville inte ha mer vatten trots att jag var törstig (på semester, över 30*C här) och vanlig cola var det enda som lockade. Iste är jätteäckligt. Mountain Dew också. Cola zero med cherry-smak lockade inte heller. Kolsyrat vatten fanns inte så det blev en flaska röd cola. Ikväll är min mage svullen, jag ser gravid ut. Det går över även om det tar ett par dagar. Inte stolt över det men har lärt mig att det inte är hela världen. 7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jala Posted October 27, 2018 Share Posted October 27, 2018 1 timme sedan, MariaF sade: Inte stolt över det men har lärt mig att det inte är hela världen. Det kommer att bli en flaska julmust innan året är slut, det är jag övertygad om. Inget som jag är stolt över utan snarare bara jävligt nyfiken om det ens smakar så gott som det en gång gjorde. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Syster Posted October 27, 2018 Popular Post Share Posted October 27, 2018 Jo då, nog ramlar man dit ibland, som tur är så har jag inget problem med bröd, förmodligen för att jag inte tål gluten, det är 20 år sedan jag plockade bort allt gluten och äter jag det så blir jag sjuk. Nej, jag har de två senaste veckorna ramlat dit på Kiwi! Är väl inte det värsta förmodar jag, men flera stycken per dag Mycket konstigt, från att aldrig gillat Kiwi så har jag inte kunnat tänka på något annat nästan, och detta efter snart 11 år på mycket kolhydratfattig kost. Men nu har jag gjort slut med dessa ludna, gröna frestare 5 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Effie Posted October 27, 2018 Popular Post Share Posted October 27, 2018 Och säg inte att du är usel. Var snäll mot dig själv. Inte skulle du säga till din bästa vän att hen är usel för att hen råkade äta bröd. Attityden är viktig. Du och din kropp ska jobba ihop. Shit happens; inget att hänga upp sig på, inget att fastna i. Inställningen, grundförutsättningen, det normala, det är lchf...och händer något dumt, så kan man möjligen analysera varför (för att ev kunna undvika det) men sedan återgå till det normala. Men fundera inte på karaktär och sånt (jag saknar det helt); det handlar om att skapa förutsättningar, att planera, ha strategier...men det är å andra sidan viktigt. 7 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skärfläcka Posted October 27, 2018 Share Posted October 27, 2018 16 timmar sedan, MariaF sade: Idag drack jag coca cola. Det är inte ofta det händer. Men jag ville inte ha mer vatten trots att jag var törstig (på semester, över 30*C här) och vanlig cola var det enda som lockade. Iste är jätteäckligt. Mountain Dew också. Cola zero med cherry-smak lockade inte heller. Kolsyrat vatten fanns inte så det blev en flaska röd cola. Ikväll är min mage svullen, jag ser gravid ut. Det går över även om det tar ett par dagar. Inte stolt över det men har lärt mig att det inte är hela världen. @MariaF Jag anar USA. Istället för Coca-Cola rekommenderar jag Kombucha, då får du nyttiga bakterier på köpet och mindre socker. Brun flaska (=låg alkoholhalt) är ”ursprungligare” än de i klar flaska (=garanterat låg alkoholhalt). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted October 28, 2018 Share Posted October 28, 2018 3 timmar sedan, Skärfläcka sade: Istället för Coca-Cola rekommenderar jag Kombucha, då får du nyttiga bakterier på köpet och mindre socker. Jag tror mig ha viss koll på nyttigare alternativ... Men macken mitt i öknen hade inte några sådana. Kombucha är förresten också äckligt... Föredrar som jag skrev bubbelvatten. Vilket egentligen också är riskfyllt att skriva för då skriver nån "Varför inte bara dricka vanligt vatten?" fast jag skrev att jag var lite less på det. 3 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skärfläcka Posted October 28, 2018 Share Posted October 28, 2018 12 timmar sedan, MariaF sade: Kombucha är förresten också äckligt... Nu har du missuppfattat något. Eventuellt en tillväjningsperiod, på’t igen!!! 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jala Posted October 28, 2018 Share Posted October 28, 2018 1 timme sedan, Skärfläcka sade: Nu har du missuppfattat något. Eventuellt en tillväjningsperiod, på’t igen!!! MariaF! Vänj dig aldrig vid något äckligt. Det smakar bara blääää. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts