Jump to content

Jag är bannemig usel...

MariaBM

Recommended Posts

Fick världens återfall igår, åt både bröd och digestivekex?. Kunde inte stå emot doften av nyrostat bröd när sönerna åt frukost. Klarade det medan dom va hemma men sen slog djävulen till eller nåt. 

Så då var det ruta ett igen, starta om på nytt. Är så irriterad på mig själv att jag inte har bättre karaktär.

Nej! Jag var inte hungrig, var mätt på detverse annat men ja vad ska man säga....  Vet inte kanske finns värre saker man kan trycka i sig men ändå....

• Like 2
  • Sad 1

7 timmar sedan, MariaBM sade:

Fick världens återfall igår, åt både bröd och digestivekex?. Kunde inte stå emot doften av nyrostat bröd när sönerna åt frukost. Klarade det medan dom va hemma men sen slog djävulen till eller nåt. 

Så då var det ruta ett igen, starta om på nytt. Är så irriterad på mig själv att jag inte har bättre karaktär.

Nej! Jag var inte hungrig, var mätt på detverse annat men ja vad ska man säga....  Vet inte kanske finns värre saker man kan trycka i sig men ändå....

Såå, nu är du där, vi har alla varit där, och det lär inte heller bli sista gången!

Utan så kommer det att se ut framöver, det värsta är oftast kalas man är bjuden på!

Karaktär och karaktär, det är väl inte som så att du framöver kommer att leva på vitt bröd och digestivekex?

För jag antar att du inte gjorde det förut heller?

För om jag fattat rätt så är du betydligt mer avancerad än mig i köket?

Dvs om man får världens sug efter vitt bröd/digestivekex så finns det gott om LCHF alternativ!, som ofta är väl så goda.

https://receptlchf.se/kategorier/bakverk/

Dvs i framtiden så kommer du hur som helst/jag oxå att falla för icke  LCHF, det är sällan något problem.. såvida man inte ser livet per se som ett problem.

• Like 5

Idag drack jag coca cola. Det är inte ofta det händer. Men jag ville inte ha mer vatten trots att jag var törstig (på semester, över 30*C här) och vanlig cola var det enda som lockade. Iste är jätteäckligt. Mountain Dew också. Cola zero med cherry-smak lockade inte heller. Kolsyrat vatten fanns inte så det blev en flaska röd cola. Ikväll är min mage svullen, jag ser gravid ut. Det går över även om det tar ett par dagar. Inte stolt över det men har lärt mig att det inte är hela världen. 

• Like 7

1 timme sedan, MariaF sade:

Inte stolt över det men har lärt mig att det inte är hela världen.

Det kommer att bli en flaska julmust innan året är slut, det är jag övertygad om. Inget som jag är stolt över utan snarare bara jävligt nyfiken om det ens smakar så gott som det en gång gjorde.

16 timmar sedan, MariaF sade:

Idag drack jag coca cola. Det är inte ofta det händer. Men jag ville inte ha mer vatten trots att jag var törstig (på semester, över 30*C här) och vanlig cola var det enda som lockade. Iste är jätteäckligt. Mountain Dew också. Cola zero med cherry-smak lockade inte heller. Kolsyrat vatten fanns inte så det blev en flaska röd cola. Ikväll är min mage svullen, jag ser gravid ut. Det går över även om det tar ett par dagar. Inte stolt över det men har lärt mig att det inte är hela världen. 

@MariaF Jag anar USA. Istället för Coca-Cola rekommenderar jag Kombucha, då får du nyttiga bakterier på köpet och mindre socker. Brun flaska (=låg alkoholhalt) är ”ursprungligare” än de i klar flaska (=garanterat låg alkoholhalt). ?

3 timmar sedan, Skärfläcka sade:

Istället för Coca-Cola rekommenderar jag Kombucha, då får du nyttiga bakterier på köpet och mindre socker. 

Jag tror mig ha viss koll på nyttigare alternativ... ;) Men macken mitt i öknen hade inte några sådana. Kombucha är förresten också äckligt... Föredrar som jag skrev bubbelvatten. Vilket egentligen också är riskfyllt att skriva för då skriver nån "Varför inte bara dricka vanligt vatten?" fast jag skrev att jag var lite less på det. ?

• Like 3
  • Thanks 1

1 timme sedan, Skärfläcka sade:

Nu har du missuppfattat något. Eventuellt en tillväjningsperiod, på’t igen!!! 

MariaF! Vänj dig aldrig vid något äckligt. Det smakar bara blääää.?