Gå till innehåll

Certifikatfel?

Recommended Posts

Tyvärr inte många om man tittar på antalet inlogade (du och jag) 😉

Jag skulle inte tro att man fixat certifikatet förrän vid lunchtid imorgon. (Det krävs en del åtgärder både från DietDoctors IT-avdelning och dem som driftar forumet (Invision Community). )

• Gilla 2
Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har något hänt med forumet?

Från i går nån gång mitt på dagen så varnar min dator (jobbet) att det är certifikatfel på denna sida, att säkerheten är låg...

Är det nån uppdatering som är gjord/inte gjord?

Har aldrig haft det problemet förut..

• Gilla 1
Länk till inlägg
3 timmar sedan, Peter B sade:

Slog ihop inläggen som handlade om certifikatfelet. Det ser ut som man jobbar på detta... så jag hoppas att det är löst under dagen.

Fortfarande i dag 21 november kl: 14:25 trögar forumet (vid start)! Är systemet lagt på främmande servrar eller har Kostdoktorn egna?

Länk till inlägg
2 hours ago, Nils Engström said:

Ser bra ut men man frågar sig varför det företaget inte sett till att certifikatet uppdaterats?

Som upplägget ser ut i detta fall så måste både Kostdoktorns IT-avdelning och Invision göra åtgärder för att certifikatet skall fungera. I det här fallet tror jag det har hamnat lite mellan stolarna. Har följt supporttråden för detta. Det verkar som att det strulade lite för dem idag så certifikatet kanske inte blir uppdaterat förrän imorgon.

• Gilla 4
  • Tack! 1
  • Ledsen 1
Länk till inlägg

I ett forum med så många medlemmar som detta har, så pass många aktiva individer och också en stor del ganska personliga kommentarer efter alla år vi hängt här, så tror jag det är viktigt att "se varandra" för att nytillkomna ska våga skriva något och komma in i gruppen. T ex är vi i skrivandes stund 4 inloggade medlemmar och 21 gäster. En del av dessa oinloggade gäster hänger här säkert av och till, vissa kanske lika ofta som jag själv. Så allt som skrivs ses av väldigt många personer, även av folk som inte syns (inte gillar/svarar) och för att att inte det ska skrämma måste vi ta varandra på allvar. Nu gick jag med i forumet för många år sedan men jag reagerar, precis som du, när jag går med i något nytt forum, på hur jag blir bemött. Jag tycker också att vi är rätt bra på att ta hand om nybörjare och nykomlingar med erfarenhet även om vi ibland kan svara och ge råd som inte efterfrågats... Men man blir ju lätt lite nördig när man hittar nåt man tror på och som funkar... ;)

• Gilla 3
  • Tack! 2
Länk till inlägg
On 2018-11-24 at 14:58, MariaF sade:

Nu gick jag med i forumet för många år sedan men jag reagerar, precis som du, när jag går med i något nytt forum, på hur jag blir bemött.

Visst finns många forum där tankeutbyte sker under trevliga former, men en faktor i detta forum ger särskild anledning att uppskatta. Forumet  förenas ju bl.a. av medlemmarnas inriktning på en gemensam form av kosthållning. Man skulle därför kunna tro att resonemangen huvudsakligen kunde handlat om mat (utbyte av recept etc.), vilket egentligen inte hade funnits anledning att kritisera på ett forum om just mat.

Vad forumets medlemmar i verkligheten ägnar sig åt, är att på ett interaktivt sätt förena sina kunskaper om olika födoämnen och egna erfarenheter med aktuell modern, medicinsk forskning och till den anknutna undersökningar t.ex. om olika födoämnens näringsinnehåll. Just vad man med fog skulle önska t.ex. dietistkåren och övrig expertis ta sig tid till.

On 2018-11-24 at 14:58, MariaF sade:

man blir ju lätt lite nördig när man hittar nåt man tror på och som funkar

Det är faktiskt detta som jag inte hittar något exempel på bland medlemmarna genom resonemangen runt LCHF-kosten och att den skulle funka genom tron. Min positiva uppfattning om medlemmarna har just att göra med att flertalet inte ser LCHF som en diet att testa och tro på, utan som en del av en faktabaserad livsstil, som var och en skaffat sig personlig kunskap om genom egna studier.

"Nördig" kan någon bli som sammanhålls i grupp som har gemensam övertygelse t.ex. i religiöst, politiskt eller rent filosofiskt avseende. Det kan också röra samma intresse i att välja bilmärke eller viss artist, viss musik. Att förenas på sådant sätt rör tycke och smak - den egentliga grogrunden för nördar - inget som kan säkert, vetenskapligt befästas.

Med människor som har fått en positiv syn på LCHF-kosten, är det just frågan om något som inte uppkommit genom tyckande eller kompisskap, utan genom att anamma otvetydiga medicinska och andra studier, genom vilka LCHF:arna, var och en, skaffat sig kunskaper. Det är en gemenskap som uppkommit av andra skäl än bara tyckande eller trevligt uppträdande.

• Gilla 1
Länk till inlägg
  • 3 weeks later...