Recommended Posts

Ser att det här hamnade i fel grupp, Näringslära, men vet inte hur jag ändrar.

En del av bilderna blev också väldigt stora, är tyvärr inte så hemma på det här med datorer...

Kanske nån inom Admin kan hjälpa till att flytta inlägget?

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Mm.. inget för mig för då skulle jag bara äta sånt hela Julen!

Meeen det finns ju här personer med familj som de skulle kunna vilja bjuda på lite nyttigare grejer än Alladinasken!

För att inte tala om de som är baking persons, det brukar uppskattas med hemmagjort i prexis alla stugor.. speciellt under jul!

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Och jag som précis började leta recept på julgodis...bra att hitta något jag tror på. Tack.

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad menas med "ev 1-2 tsk honung eller annan sötning"

Det är väl inte sötningsmedel som avses? Det vore oansvarigt att uppmana folk att stoppa i sej nervgift...

• Tack! 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 timme sedan, Effie sade:

Jag vet inte vad Birgitta har tänkt sig - men jag ser socker som ett sötningsmedel. HOnung. Torkad frukt, om det passer.

Det är väl upp till var och en att avgöra om man vill använda socker, honung, stevia, sukrin... Eller ingenting.

Så läser jag det också. Inte som en uppmaning att dundra på med kemiska sötningsmedel, utan att man får välja själv(vad som är minst dåligt), utifrån ens kropp och krämpor. 

Oavsett sötning, så är det det himla spännande recept och vackra godbitar som Birgitta skapat!

• Gilla 2
  • Tack! 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
On 2018-12-03 at 10:39, Ekner sade:

Vad menas med "ev 1-2 tsk honung eller annan sötning"

Det är väl inte sötningsmedel som avses? Det vore oansvarigt att uppmana folk att stoppa i sej nervgift...

Jag uppmanar inte till användning av sötningsmedel, men man kanske vill använda råsocker, vanligt socker eller torkad frukt att söta med om man inte är kolhydratkänslig :)

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu