Jump to content

”LCHF-utmaningen var ett bra sätt för mig att komma igång”

Recommended Posts

Challenge

Över 630 000 personer har hittills anmält sig till Diet Doctors LCHF-utmaning (på engelska, svenska och spanska). Starten går varje söndag och utmaningen är gratis, reklamfri och du förbinder dig inte till någonting. Varmt välkommen!

Söndag 9 december är sista chansen innan vi stänger anmälan, tillfälligt. LCHF-utmaningen ska få ett ordentligt lyft och öppnar igen efter nyår.

Här är utdrag ur några mejl vi har fått:

Feedback

Jag tyckte om Diet Doctors LCHF-utmaning! Enkelt att följa och enkelt att laga. Viktnedgången på 2,5 kilo var inte heller fel.

/Anneli

Jag tyckte det var bra menyer och lätt att följa dem. Bra med lista att handla.

Med vänlig hälsning,
Ingbritt

LCHF-utmaningen var ett bra sätt för mig att komma igång och jag kommer att fortsätta att följa främst de strikta recepten. Vi är tre i hushållet, min multisjuka man och min son. De äter inte gärna grönsaker, men de olika grönsaksrörorna har gått bra att bjuda på. Själv är jag överviktig, har sköldkörtelsjukdom och diabetes.

Istället för att ha ett blodsockervärde omkring tio ligger jag i snitt på sex.
Min läkare ville att jag skulle börja med ytterligare en tablett, men istället har jag tagit bort den tabletten jag skulle ha tagit till middagen. Tar fortfarande en tablett Metformin på morgonen. Istället för att ha ett blodsockervärde omkring tio ligger jag i snitt på sex. Jag skall på provtagning den 19 december. Tänker fortsätta att ta den tabletten, fram till dess, men sedan hoppas jag på att bli av med den.

När det gäller vikten vägde jag 104 kilo när jag började utmaningen och väger även idag 104. Men jag märker på kläder att jag har minskat lite i storlek. Under tiden med utmaningen har jag inte haft något sug efter mat.

Under tiden med utmaningen har jag inte haft något sug efter mat.
Det har varit intressant att lyssna på några av alla era videor. Det som jag främst tycker är intressant är att många säger att de efter en tid märker att de får mindre ont i kroppen. Jag är svag i min rygg och orkar inte gå utomhus utan rullator. Främst beror det på smärtor i ryggen, vilket jag hoppas kommer att bli mindre eller försvagas.

Tack för ert engagemang!

Med vänlig hälsning,
Siv

Kom igång

Vill du också komma igång? Anmäl dig till vår gratis tvåveckors-LCHF-utmaning!

Du kan också använda vår gratis guide LCHF för nybörjare. Om du vill underlätta maximalt rekommenderar vi vårt verktyg veckomenyer – prova gratis en månad. Ingen reklam, ingen bindningstid.

Mer

Guide: LCHF för nybörjare

Guide: Gå ner i vikt

Diskussion: Diet Doctors forum

Stöd Diet Doctors arbete

Vill du ge ditt stöd till Diet Doctor och få tillgång till bonusmaterial? Ta en titt på vårt medlemskap.

Prova gratis i en månad, ingen bindningstid

Video om LCHF

• Hur du äter LCHF
    Hur du äter LCHF11:59En kort grundkurs i hur man sätter igång att äta LCHF.
  • Leva LCHF med Caroline Smale
    Leva LCHF med Caroline Smale07:30Hur kan livet se ut om du har LCHF som livsstil? Caroline Smale delar med sig av sin berättelse och om hur hon lever med LCHF i vardagen.
  • Keto-kurs med dr Andreas Eenfeldt, del 1
    Keto-kurs med dr Andreas Eenfeldt, del 108:02Vilka fördelar innebär ketos? Vad äter du på ketogen kost? Här är en informativ kurs med dr Andreas Eenfeldt.
  • Är LCHF dåligt för träning? Svar på vanliga frågor
    Är LCHF dåligt för träning? Svar på vanliga frågor02:45Kan man träna på LCHF-kost?
  • VIDEO: Jeffry Gerber - Why Low Carb and Other Common Questions (VAIL 2016)
    VIDEO: Jeffry Gerber - Why Low Carb and Other Common Questions (VAIL 2016)16:59
  • Biverkningar av ketogen kost
    Biverkningar av ketogen kost06:58Några vanliga biverkningar av ketogen kost – och hur du undviker dem.
  • Är LCHF dåligt för miljön? Svar på vanliga frågor
    Är LCHF dåligt för miljön? Svar på vanliga frågor07:09Är LCHF-kost skadlig för miljön?
  • De 5 vanligaste misstagen på LCHF
    De 5 vanligaste misstagen på LCHF08:57Är det svårt för dig att nå din målvikt, är du hungrig eller mår du inte bra? Se till att du undviker dessa misstag.
  • Fat Head Directors Cut
    Fat Head Directors Cut1:46:20
  • Mat för friska barn
    43:29Föreläsning med Monique Forslund från LCHF-Campingen i Säffle 2014. Monique Forslunds hemsida: www.lifezone.se
  • Hur LCHF fungerar – Mary Vernon
    Hur LCHF fungerar – Mary Vernon32:11Intervju med läkaren Mary Vernon, en av världens mest erfarna på att behandla patienter med strikt LCHF-kost.
  • LCHF på rätt sätt – Eric Westman 3
    LCHF på rätt sätt – Eric Westman 314:09Intervju med Eric Westman, läkare och expert på LCHF-kost. Om grunderna för att äta LCHF och vad som är viktigt att tänka på när man sätter igång för att det ska gå så bra som möjligt.
  • Vad är den främsta fördelen med LCHF? Svar på vanliga frågor
    Vad är den främsta fördelen med LCHF? Svar på vanliga frågor02:52Vad är den främsta fördelen med att äta färre kolhydrater?
  • Fettfrälst!
    18:36Hur Martina Johansson blev "snygg, stark och frisk på högfettkost". Martina Johanssons blogg: http://www.highfatfitness.net Mer information om Ketonmätare: http://www.kostdoktorn.se/keton-och-blodsockermatare#1
  • Lite av allt? Svar på vanliga frågor
    Lite av allt? Svar på vanliga frågor05:44Är det inte bäst att helt enkelt äta balanserat och "lite av allt"?
  • Gary Taubes interview (SA 2015)
    45:52
  • En hälsosam LCHF-livsstil
    En hälsosam LCHF-livsstil46:42Hur ska du lägga upp LCHF eller ketogen kost för att maximera dina framgångar? Hur mycket fett, protein och kolhydrater ska man äta?
  • Så uppnår du en hälsosam livsstil med LCHF
    Så uppnår du en hälsosam livsstil med LCHF41:41
  • Undvik de konventionella kostråden
    Undvik de konventionella kostråden45:06
  • Does the Brain Need Carbohydrates? - Answers to Common Questions
    05:56
  • Är mättat fett farligt? Svar på vanliga frågor
    Är mättat fett farligt? Svar på vanliga frågor07:29Behöver man akta sig för mättat fett?

Viktnedgång

• Vinsterna med en 7-dagarsfasta
    Vinsterna med en 7-dagarsfasta03:34
  • Att hjälpa folk till bättre hälsa
    Att hjälpa folk till bättre hälsa15:44Dawn var sjuk och överviktig men sen hittade hon LCHF... och det förändrade hennes liv.
  • Hur insulin styr din vikt
    14:39
  • 45 kilo borta utan kaloriräkning
    45 kilo borta utan kaloriräkning24:12
  • Problemet med socker
    Problemet med socker50:01Är det fett eller socker som är orsaken till de aldrig tidigare skådade epidemierna av fetma, typ 2-diabetes och metabol sjukdom?
  • VIDEO: Jeffry Gerber - Why Low Carb and Other Common Questions (VAIL 2016)
    VIDEO: Jeffry Gerber - Why Low Carb and Other Common Questions (VAIL 2016)16:59
  • Minus 90 kilo och en hälsoresa för familjen
    Minus 90 kilo och en hälsoresa för familjen15:05Larry Diamond har transformerat sitt liv och gått ner 57 kg med LCHF. I den här intervjun delar han med sig av sina insikter från resan.
  • Så halverade Tommy sin vikt
    48:22Tommy Runesson föreläser om sin enorma viktresa med LCHF och vilka lärdomar han fått med sig på vägen. Inspiration och kunskap även om du vill gå ner mindre än hälften av din kroppsvikt! Följ Tommy Runesson på hans blogg: http://tommytappar.se
  • Orsaken till fetma
    Orsaken till fetma38:45
  • Avancerade LCHF-tips!
    Avancerade LCHF-tips!31:11
  • Handlar inte vikten bara om kalorier? Svar på vanliga frågor
    Handlar inte vikten bara om kalorier? Svar på vanliga frågor03:14Handlar viktnedgång bara om att äta färre kalorier än man gör sig av med?
  • Därför är mer protein bättre
    Därför är mer protein bättre15:17Dr Ted Naiman tror att mer protein är bättre och han rekommenderar ett högre intag.
  • Hur man går ner 110 kilo utan hunger
    Hur man går ner 110 kilo utan hunger31:06
  • Hjärtattacken blev ett uppvaknande
    Hjärtattacken blev ett uppvaknande07:11Efter hustruns hjärtattack letade Chris Pattinson efter ett sätt att hålla det hela i schack med kost och livsstil. Och på vägen förbättrade han sin egen hälsa.
  • De 5 vanligaste misstagen på LCHF
    De 5 vanligaste misstagen på LCHF08:57Är det svårt för dig att nå din målvikt, är du hungrig eller mår du inte bra? Se till att du undviker dessa misstag.
  • Att motivera till livsstilsförändringar
    Att motivera till livsstilsförändringar51:45Hur kan du hjälpa och motivera personer att börja med och hålla fast vid LCHF?
  • Intervju med Jason Fung
    Intervju med Jason Fung45:20
  • Dr. Jason Fung - Therapeutic Fasting (SD 2016)
    46:13
  • En global matrevolution
    En global matrevolution48:15
  • Fat Head Directors Cut
    Fat Head Directors Cut1:46:20
  • Keto är den enda kost som har fungerat
    Keto är den enda kost som har fungerat19:23Kristie Sullivan skriver inspirerande inlägg för Diet Doctor och har även en fantastisk historia att berätta.

PS

Har du en framgångshistoria du vill dela med dig av? E-posta (fotografier uppskattas) till annika@dietdoctor.com. Berätta om vi får publicera ditt namn och foto eller om du vill vara anonym.

Inlägget ”LCHF-utmaningen var ett bra sätt för mig att komma igång” dök först upp på Diet Doctor.

Visa hela artikeln