Wivianne Posted December 9, 2018 Share Posted December 9, 2018 Hej! Jag är väl lite knasig nu men måste fråga i alla fall. Har varit på LCHF diet i fyra veckor nu och det går förvånansvärt bra. Dock såg jag i spegeln att jag blivit mörk runt ögonen. Tänkte det berodde på tillfällig sömnbrist men det mörka är kvar trots bra sömn. Sedan såg jag en video här på Kostdoktorn där intervjuaren också var tämligen mörk runt ögonen. Tittade på flera videos och tyckte mig märka att väldigt många LCHF-are är just det - mörka runt ögonen. Är jag knäpp eller förhåller det sig så? 2 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kickilotta Posted December 9, 2018 Share Posted December 9, 2018 Nää, inte på mej. Jag har lchf-at i några år nu men har inte blivit mörkare under ögonen. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ekner Posted December 9, 2018 Share Posted December 9, 2018 Mörka ringar under ögonen brukar vara tecken på allergi(er). Det är väl därför många hamnar på LCHF 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skärfläcka Posted December 9, 2018 Share Posted December 9, 2018 Välkommen till forumet Wivianne Jag tror mest på årstiden och mindre smink än i andra video. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DRAKULLA Posted December 10, 2018 Share Posted December 10, 2018 Eric Berg har svar på det mesta........ 4 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Wivianne Posted December 10, 2018 Author Popular Post Share Posted December 10, 2018 Tack för välkomnandet och för alla svar. Ja visst är det nog så att det är mindre smink och att årstiden bidrar. Allergiteorin är säkert en faktor också. Har kollat runt lite på nätet nu och förstått att när fettkuddarna runt ögonen blir mindre eller försvinner, pga viktminskning eller ålder, så syns det mörka mer. Roligt att jag har hittat det här trevliga forumet och det ska bli en intressant LCHF-resa framöver. Ps. Tack för videon, Drakulla. Mycket bra! 8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elinor Posted December 10, 2018 Share Posted December 10, 2018 Angående videorna så beror det nog främst på att de inte gjorts av professionella filmteam, det vill säga saknas smickrande ljussättning och sminkös. Är ju främst allergiker som är uppseendeväckande mörka under ögonen. Kan också bero på sjukdom eller genetik. Vissa har medfödd tunnare hur där, vilket gör att det ser mörkare ut. Tror knappast mängden kolhydrater i kosten påverkar i någon riktning faktiskt. Du blir varken mer eller mindre mörk. Däremot stämmer det ju att ansiktsfett döljer en del skavanker. Även om jag inte är mörkare under ögonen, så syns de fina linjerna mer, efter att en del av fettet som "fyllde ut" försvann. Kanske är det som de säger i alla dessa fåniga Amerikanska TV-serier att kvinnor måste välja mellan ansikte och rumpa efter 40 3 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DRAKULLA Posted December 10, 2018 Share Posted December 10, 2018 Då får jag satsa på ansiktet! Min rumpa liknar ett "elefantarsel".Vilken tur att den går att dölja !. 1 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jala Posted December 10, 2018 Share Posted December 10, 2018 3 minuter sedan, DRAKULLA sade: Då får jag satsa på ansiktet! Min rumpa liknar ett "elefantarsel".Vilken tur att den går att dölja !. Fördelen är väl att du sitter stadigt eller? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wivianne Posted December 10, 2018 Author Share Posted December 10, 2018 Ha, ha, ha! Jag satsar också på ansiktet för min rumpa är platt som en pannkaka. 2 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tureborgaren Posted December 10, 2018 Share Posted December 10, 2018 5 timmar sedan, Elinor sade: .. det vill säga saknas smickrande ljussättning... X-maken brukade alltid kalla det "fjäskljus"... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts